Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
koosr46

Zoekprogramma met meerdere functies

Aanbevolen berichten

Is er een programma of utlity die een directory kan doorzoeken en dan alleen de bestanden vindt waarvan de bestandsnaam bijvoorbeeld 8 posities lang is.

Ik heb een boel fotos en andere jpg's en nu wil ik er wat meer overzicht in aanbrengen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Je zou dit soort software kunnen gebruiken, ik gebruik dit zelf regelmatig voor foto's en muziek en andere bestanden.

http://www.advancedrenamer.com/

Je zou ook windows CMD of PowerShell kunnen gebruiken.

Daar komt wel de sidenote bij dat dit niet simpel is en je code moet gaan intikken (geen mooi grafisch schilletje) en dus wellicht niet interessant voor de normale gebruiker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Bedankt voor je reactie, maar kun je hier ook mee aangeven dat je alleen die bestandjes wilt hebben waarvan de bastandsnaam bestaat uit 7 posities?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Ik moet overigens iets duidelijker zijn, dit programma zoekt alleen de bestanden die in 1 map zitten, het kan geloof ik niet in submappen kijken, maar dan ben ik niet heel zeker van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Hoi Yannick, ik kan het helaas niet vinden, zou je me nog een tip kunnen geven.

ik wil dus in 1 directory b.v.  TEST alle bestanden filteren waarvan de naam bestaat uit 8 posities zoals 1234abcd.jpg

ik hoop dat je me kunt en wilt helpen

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.989
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Ulrich Bns
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door watco
        Outlook 2007 heb ik reeds jaren zonder problemen. Ik werk met 3 gegevens bestanden voor veschillende accounts in outlook. Maar nu werkt plots de zoekfunctie niet meer. Er wordt niks gevonden en indexeren is voltooid.. als ik kijk via extra>direct zoeken>zoekopties dan zie ik geen enkel pst bestand meer staan in de lijst. Zie printscreen. Hoe kan ik mijn pst bestanden opnieuwe laten opnemen ? Ik heb alvast windows 10 fall update via indexeringsopties van windows opnieuw een indexering laten samenstellen via geavanceerd. Ik had dit een paar dagen geleden ook reeds gedaan maar zonder resultaat.
        Weet er iemand raad hoe je pst bestanden kan laten toevoegen aan de zoekopties in outlook 2007 bij de lijst "Berichten in deze gegevensbestanden indexeren" ??

alvast bedankt want ik vind het niet ?

• Door Dixon
        Beste,

Ik heb een bestand met twee tabbladen, nl.:
        Gegevens Lijst  
        Gegevens
        In het tabblad "Gegevens" staat een tabel / kalender met allerlei gegevens.
        Ik zou via een macro deze tabel moeten kunnen omzetten in een lijst zoals op tabblad "Lijst".
        De weergave zou dus voor elke dag de waarde bij een bepaald nummer moeten weergeven.

Bijkomend probleem:
        De kalender telt nu 10 rijen (nummers) en 15 kolommen (dagen). Ik weet nooit hoe lang de lijst zal zijn en hoe lang de kalender zal zijn.
        D.w.z. dat er volgende keer 15 of 20 rijen (nummers) kunnen staan OF dat er 30 of 31 kolommen (dagen) in kunnen staan.

Ter info:
        Het max. aantal nummers is ongekend (t.e.m. de eerste blanco)
        Het max aantal dagen is 31.

Hoe zou ik dit door een macro kunnen laten transformeren?

Hartelijk dank.

Dixon

Voorbeeld.xlsx
      • Door procurement
        Goedemiddag allemaal,

Ik ben tegen een probleem aangelopen met excel waar ik niet uit kom.

Als in beide bladen de namen in kolom A overeenkomen, moet het kvk-nummer van de desbetreffende leverancier komen te staan in kolom B en het leveranciersnummer in kolom C. Bijgevoegd is een zeer vereenvoudigd bestand dan waar ik nu daadwerkelijk mee moet werken, dus simpelweg namen vergelijken door de bestanden naast elkaar te zetten is geen optie.

Zelf heb ik al geprobeerd om via verticaal zoeken bepaalde 1 en 0 waardes te krijgen die ik daarna dan weer op kan zoeken in het andere blad. Maar ik kreeg constant foutmeldingen bij het invoeren van de formule. Ik weet wel hoe verticaal zoeken werkt (dat kan ik nog net wel), maar wat ik probeerde bleek dus niet te kunnen. Daarna ben ik via google op dit forum terecht gekomen waar ik dacht soortgelijke vragen van anderen te vinden. In die topics werd veel gewerkt met index- en vergelijk-formules. Maar nadat ik de antwoorden in die topics heb uitgeprobeerd op mijn eigen bestand lukte het mij nog steeds niet.

Kan een van jullie mij misschien het verlossende antwoord geven?

Alvast bedankt voor de moeite!
        test.xlsx
      • Door Alexvk
        Mijn vraag
        Het probleem is als volgt. in de bijgevoegde sheet staat data invoer. Deze data is variabel. Hier worden producten ingevoerd met een doorlooptijd in weken en een totaal aantal producten. Door het aantal producten te delen op het aantal weken te leveren resulteert het aantal per week. Start levering in "start week" en eind levering in "eindweek" Appels komen meerder malen voor in de data invoer met verschillende doorlooptijden (eindweek-starweek+1). de bedoeling is dat deze bij elkaar worden opgeteld. ik kom er niet uit en zoek me suf.
         ik hoop dat er iemand me kan helpen om hier de juiste formule bij te zoeken.
        Beter voorbeeld.xlsx
      • Door Fredman
        Hallo,

Ik heb recent mijn pc geformatteerd en ik krijg nu geen windows updates meer binnen. Het programma tot 10 uur aan een stuk laten zoeken, maar zonder succes.

Ik heb zelf al wat gegoogled en heb al manueel KB3020369 en kb3125574 (convenience roll-up, deze bevat alle updates die sinds SP1 verschenen zijn tot en met april 2016 ) geïnstalleerd.

Maar nog steeds blijft die eindeloos zoeken naar updates.

Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor het antwoord.
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.