Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Log in om dit te volgen  
KaatV

Laptop heel traag en ventilator maakt veel lawaai...

    Aanbevolen berichten

    Hallo,

     

    Mijn laptop zal in juni 4 jaar oud zijn denk ik. Sinds kort (2 weken) gaat het internet heel erg traag. Hij start ook relatief traag op. Als er te veel vensters geopend zijn, wordt hij warm en slaat de ventilator op hol. Heb deze problemen in het verleden al eens gehad en toen werd windows steeds opnieuw geïnstalleerd. Persoonlijk vind ik dit geen ideale optie omdat de laptop na een tijdje opnieuw heel traag gaat.

     

    Ik maak gebruik van AVG 20515 en scan hier regelmatig mee. AVG vindt geen virussen ofzo. Daarnaast heb ik de schijf gedefragmenteerd, maar ook dit blijkt geen effect te hebben.

     

    Wie kan mij helpen voor eeuwige dankbaarheid :)?

     

    Vriendelijke groetjes,

    Kaat

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Dag Kaat,

     

     

    Malware en of stof dat aanwezig is in je laptop kan voor problemen zorgen.

     

    Voer de twee onderstaande zaken uit.

     

    Download en installeer Speccy

    Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

    Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

    525a111b37ea3-Speccy.PNG 

    Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
    Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

    In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

    Meer info over deze procedure lees je 
    HIER

     
     

     

    Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

    Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
    hier bekijken.

    Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

    RSIT Logbestanden plaatsen

     

    • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

    De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

    aangepast door clarkie

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Speccy

     

    Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

    Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

    In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

     

     
     

     

     

     

    RSIT Logbestanden plaatsen

     

    • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")

     

     

     

     

    Ik doe het zo, aangezien ik die lange tekst hierin niet kan laden...

     

     

    Je hebt de logjes in een word document gegoten, zo maak je het de experts die het RSIT logje moeten analyseren extra moeilijk.

     

    Dus graag de logjes plaatsen zoals hierboven vermeld, dus de kladblok bestanden hier plaatsen zoals je met het Word document gedaan hebt.

    Een lange tekst in je bericht laden is dus niet nodig zoals Asus in vorig bericht reeds vermeld heeft.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Er is mogelijk een probleem met de processor .

    Volgens het speccy logje is er slechts 1 van de 2 processorkernen actief.

    De processor werkt dus maar op halve kracht en dat voel je natuurlijk aan de snelheid.

     

     

    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

    Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    chromelook;
    firefoxlook;
    emptyfolderscheck;delete
    emptyclsid;
    startupall;
    filesrcm;
    • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
       
    • Do a Deep Scan
    • Installed Programs
    • Auto Clean
       
    • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

    Zoek.exe logbestand plaatsen

    • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

    • Sluit alle openstaande vensters.
    • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
    • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik op Scan.
    • Klik vervolgens op Clean.
    • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

    Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

    Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

    Logbestand plaatsen

    • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Log in om dit te volgen  

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        38.985
      • Meeste online
        1.622

      Nieuwste lid
      Agnes Bouwen
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door jupi
        Hey, op mijn pc met windows 7 kan ik mijn download map map wel zien staan maar ik kan er geen bestand uit openen.
        Wanneer ik een .exe downoad kan ik hem dus ook niet installeren. Naar dit mapje gaan in de verkenner lukt wel.
        Staat dan op C:\Windows\System32\config\systemprofile\Downloads en daar zie ik dus alles staan maar open geeft foutmelding in de trend van systeem kan map niet vinden.
        Downloaden doe ik met chrome als dat iets zou uitmaken maar denk dat zelf niet want ik zie ze wel staan.
        Alvast bedankt voor de hulp!
      • Door Cristiane van der Werf
        Hallo,
         
        Ik ben hier nieuw en ik vraag me af of iemand mij kan helpen en weet of het mogelijk is het werkgeheugen van mijn Lenovo tablet uit te breiden.
        De tablet heeft 1 GB aan RAM en voor zo weinig geheugen vind ik het toch best een goede tablet. Echter ben ik gewoon nieuwsgierig of dit mogelijk is. Ik heb eerst uitgebreid het internet doorzocht maar kon helaas niets vinden dat mijn vraag beantwoord.
         
        Groetjes,
        Cristiane 
      • Door Ine_13
        Hey, 
         
        mijn broer (met een handicap) had een laptop gekregen, en heeft deze helemaal omzeep geholpen waardoor we genoodzaakt waren om er een nieuwe Windows op te zetten. We hebben er Windows 7 op gezet, maar dit wil nu niet opstarten. Ik geraak wel in het bootmenu en alle andere ‘f-menu’s’. Een nieuwe windows 10 cd wilt ook niet installeren over de Windows 7. Is er een mogelijkheid om windows 7 van de harde schijf te krijgen zonder dat we echt Windows moeten opstarten (want dit lukt niet).
      • Door N1bby
        Hey beste mensen,
         
        Zoals de titel zegt heb ik al even problemen met men ouwe pc die willekeurig vastloopt. Het scherm freezed willekeurig en ik kan niets meer doen buiten de pc te herstarten.
        Soms wilt hij helemaal niet meer opstarten. Enkel in veilige modus lukt het nog om de pc aan de praat te krijgen zonder te crashen.
         
        Er is ook is een berichtje opgekomen bij het opstarten dat er een bleu screen was met code 116. Op het internet vond ik wat informatie dat het met de grafische kaart te maken had.
        Ik heb dan de drivers proberen updaten maar dat heeft helaas niet geholpen.
         
        Ik heb ook een systeemherstel geprobeerd maar dat bracht ook niets op.
         
        Specs : -Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
                   - Core i7 920
                   - Intel x58 chipset
                   - NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
                   - 12 GB ram
                   - 931GB Seagate ST31000528AS ATA Device (SATA)    
                     232GB Western Digital WDC WD2500JD-00HBB0 ATA Device (SATA)    
                     931GB SAMSUNG HD103UJ ATA Device (SATA)
         
        Hopelijk kan hij nog hersteld worden. Ik gebruik hem vooral voor muziek te producen en het zou zonde zijn dat ik allemaal mijn werk kwijt ben :/
         
        Dankuwel
         
         
         
      • Door OSpengler
        Hoi allen,
         
        Allereerst bedankt voor het lezen van mijn bericht - ik neem aan dat jullie voornamelijk pestprobleemjes krijgen. Dat is uiteraard bij dit bericht ook het geval ;). 
        Context: mijn vaders computer zit met een probleem, bij het zoeken van de oplossing kan ik op mijn eigen computer wel dingen installeren en via USB over brengen, maar de meeste programma's op zijn computer werken niet.
        Probleem: indien ik msconfig en cmd.exe (als administrator) probeer uit te voeren alsook antivirus programmas probeer in te schakelen (momenteel uitgeschakeld) dan krijg ik foutmeldingen. Deze zijn: "kan opgegegeven procedure niet vinden" wanneer ik iets als administrator probeer uit te voeren. Indien ik Kaspersky bijv. (waar ik vermoed dat een probleem zit) probeer aan te zetten krijg ik het bericht "fout met rundll32.exe, Kan de toepassing niet correct starten (0xc0000142)". Indien ik bij Windows Defender de uitgeschakelde antvirussen (bijv. Avira of Anti Malware Bytes) probeer in te schakelen doet ie niets, ook geen foutmelding. Als ik Windows in veilige modus probeer te runnen dan krijg ik een foutmelding met de 'X' partitie. 
         
        Bijgaand heb ik een hijack log toegevoegd. Hierbij krijg ik echter de melding dat Hijackthis geen toegagng had tot C:\Windows\System 32\Drivers\etc\hosts.
         
        Als iemand enig idee heeft hoe ik dit dien aan te pakken dan hoort ik dat graag!
         
        (logje verwijderd: zie volgende post)
         
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.