Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
Kronos

Keyboard reageert traag

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Sinds kort reageert mijn toetsenbord traag. Soms gaat het een tijdje goed, maar dan vertraagt het weer. 

De rest van de pc reageert net zoals normaal, het is alleen het toetsenbord dat langzaam reageert. Opties zoals stickykeys enz. heb ik al nagegeken en hier ligt het niet aan.

Kunnen jullie mij helpen?? :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Hoi kronos,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

Je gaf bitter weinig info over je systeem en helaas heeft hier niemand een glazen bol ... dus, graag info over je systeem ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Hoi Asus, 

Bedankt voor je reactie,

Het gaat om een dell optiplex 750 met Windows 7 professional 64 bit

Intel core 2 duo CPU 2.66GHz en 4 GB ram.

Daarbij krijg ik sinds vandaag de melding dat ik een niet legitieme versie van windows gebruik, terwijl dat absoluut wel zo is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Daarbij krijg ik sinds vandaag de melding dat ik een niet legitieme versie van windows gebruik, terwijl dat absoluut wel zo is.

Controleer eens of de datum en tijd nog juist staan.

Gaat het om een bekabeld of een draadloos toetsenbord?

Bij een bekabeld toetsenbord, probeer eens een andere usb poort.

Bij een draadloos toetsenbord, zijn de batterijen nog goed? Eventueel eens vervangen en kijk of dat iet verandert.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Beste Kweezie,

De datum en tijd staan nog goed, ik heb een bekabeld usb toetsenbord. Een andere usb poort gebruiken haalt niks uit, ik heb ook een ander usb toetsenbord geprobeert maar ook dit hielp niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

De herhaalvertraging staat op kort en de herhaalsnelheid op snel.

De vertraging is ook niet consistent. Soms kan ik een stukje normaal typen gevolgd door een vertraging.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Koppel alle usb apparaten los behalve muis en toetsenbord.

Ga naar apparaatbeheer.
    Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.
    Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.
    Herhaal dit voor alle usb controllers.
    Sluit  apparaatbeheer af en herstart de pc.
    De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Hallo Kweezie,

Dit heb ik geprobeert, na een paar controllers te hebben verwijderd stopten uiteraard mn muis en keyboard ermee. Na opnieuw opstarten heb ik nog steeds dezelfde vertraging

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
    Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
    HIER.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
    hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.989
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Bloodnose
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Danny Lenoor
        Ik heb 12 GB geheugen bestaande uit
        - 2x 4GB A-Data DDR3 @ 1334 Ghz
        - 2x 2 GB Kingstone DDR3 @ 1334 Ghz

Ik kocht nu een spel die minimum 16 GB RAM vereist. Hiervoor wil ik upgraden zonder onnodig centen uit te geven!

Vraag:
        Haal ik al mijn RAM er uit en steek 2 x 8 GB @ 1600 Ghz er in, of vervang ik enkel de 2 x 2 GB door 2 x 8 GB @ 1334 Ghz

dus ... 16 GB @ 1600 Ghz of 24 GB RAM @ 1334 Ghz ... wat levert mij de beste prestatie ?

• Door Cristiane van der Werf
        Hallo,

Ik ben hier nieuw en ik vraag me af of iemand mij kan helpen en weet of het mogelijk is het werkgeheugen van mijn Lenovo tablet uit te breiden.
        De tablet heeft 1 GB aan RAM en voor zo weinig geheugen vind ik het toch best een goede tablet. Echter ben ik gewoon nieuwsgierig of dit mogelijk is. Ik heb eerst uitgebreid het internet doorzocht maar kon helaas niets vinden dat mijn vraag beantwoord.

Groetjes,
        Cristiane 
      • Door Goatik
        Hallo, ik heb een probleem met mijn nieuwe pc die ik juist heb opgesteld. Als ik die aanzet krijg ik niets op mn scherm te zien, de lichten gaan wel aan en alles draait zoals die hoort. Mijn moederbord heeft een troubleshooting LED indicator die zou moeten branden als er iets mis is, die brandt niet. Ik ben bijna zeker dat alle kabels goed aangesloten zijn. Dit is de 3de keer dat ik een pc opstel en had nog nooit problemen. De RAM zit ook in de juiste slot, heb in de handleiding van de moederbord gekeken.

Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat zeer veel appreciëren.

Hier de specs van mn pc:
        Moederbord: Msi B350 Pc Mate
        Cpu: Ryzen 5 2600
        Cpu koeler: Be Quiet! Pure Rock
        Behuizing: NZXT s340
        GPU: Msi Geforce GTX 750ti (ga ik nog vervangen)
        Ram: 1x4GB 2400Mhz DDR4 Corsair Ballistix (ik ga er nog een stick bijvoegen later)
        Ssd: 500GB WD Ssd
        Voeding: Cooler Master Masterwatt lite 500

• Door CRoelofs
        Hallo PC forum,

Mijn pc is een tijd geleden kapot gegaan, hiervan was de reden dat het moederbord niet meer correct werkte. Het defecte moederbord heb ik gister vervangen door een nieuwe:

ASRock H81M-DGS
        https://www.asrock.com/mb/Intel/H81M-DGS R2.0/index.asp#Specification

Nu dat ik het moederbord heb vervangen werkt alles weer, behalve 1 RAM geheugen slot. De pc geeft bij opstarten aan dat hij er zich een probleem onstaat in slot A, ik heb al vaker probeert het staafje opnieuw erin en eruit te halen. Niks helpt. De Ram geheugen staven die ik gebruik:

https://azerty.nl/product/kingston/683482/hyperx-fury-ddr3-8-gb?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-lEEnOmT_qx3_KebvNM8RXVWj24wbWgieIh_Etn-82O-VFF_m7AQWhoC1dwQAvD_BwE
        https://azerty.nl/product/kingston/683467/hyperx-fury-ddr3-4-gb?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-pBRB5Hfl-pUvcx9yAMXAJV_Dyh4XCzaP-qgiELPg53zDg63Zj7TahoCroEQAvD_BwE

Ik heb al geprobeerd de 8 gb ram in het eerste slot, en het 4 gb ram in het 2e slot of omgedraaid. Beide geeft dezelfde error. Raar omdat het moederbord maximaal 16GB ram geheugen aan zou moeten kunnen.. In de foto hier onder heb ik de melding weergegeven, bij het nemen van de foto had ik de kaart van 8GB in slot B (het 2e slot dus)

Ik vroeg me af of iemand me zou kunnen helpen met dit probleem,
        Alvast bedankt voor de hulp!

(plaatje even gedraaid, Passer)

• Door molevo
        Hallo, Wiw kan mij aub. helpen met het volgende probleem?
        Ik heb het toetsenbord van de laptop schoon gemaakt met een doekje voor scherm reiniging.
        Dit gedaan terwijl laptop aanstond (stom dat weet ik!)
        Nu reageert een gedeelte van het toetsenbord niet meer.ik zal hier de letters die wel reageren geven
        weryio[kl
        terwijl dit zou moeten zijn
        qwertyuiop[]\asdfghjkl;'zxcvbnm,./
        zo ook het numerieke toetsenbord
        12478+- moet zijn 123456789.+-
        ik hoop dat iemand weet wat ik per ongeluk geblokkeerd heb(bij het schoon maken) want daar lijkt het op
        of in ieder geval het weer kan oplossen.
        o ja, indrukken van numlock werkt maar caps lock dus niet
        HELPHELP!!!!!!
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.