Ga naar inhoud

Een haperende laptop


Willem1974

Aanbevolen berichten

Is de installatie van het SP 3 gelukt?

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?
Maak er een afbeelding van (Met paint een afbeelding maken.)

 

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.

Maak ook hiervan een afdbeelding en voeg beide afbeeldingen toe als bijlage aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijf lijkt wel OK te zijn.

 

Open de verkenner en klik met rechts op de C schijf
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren
Vink beide vakjes aan en klik op start
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. 
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten. 
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

 

Doe daarna hetzelfde voor de D schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze controles uitgevoerd, maar ik krijg geen overzicht van de toestand van de schijven. Ik merk dat hij niet meer veel of lang blijft haperen, het gebeurd nog wel. Ik zal de laptop nu meegeven met mijn neef en zal dan wel nog horen of het redelijk lukt of niet. Ik wil je bedanken voor de hulp die ik hier kreeg. Al heb ik mss nog een vraagje, mijn ouders hebben een laptop van toshiba waarop windows vista staat, op sommige momenten blijft deze ook haperen, meestal bij het openen of sluiten van internet pagina's, hij is daarvoor al binnen geweest maar er is niks gevonden, zodoende dat hij dit nu nog doet. Al denk ik dat ik nu op de verkeerde pagina zit want dit is voor windows XP dacht ik. Mag ik deze vraag nog eens stellen op de pagina voor Vista? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al heb ik mss nog een vraagje, mijn ouders hebben een laptop van toshiba waarop windows vista staat, op sommige momenten blijft deze ook haperen, meestal bij het openen of sluiten van internet pagina's, hij is daarvoor al binnen geweest maar er is niks gevonden, zodoende dat hij dit nu nog doet. Al denk ik dat ik nu op de verkeerde pagina zit want dit is voor windows XP dacht ik. Mag ik deze vraag nog eens stellen op de pagina voor Vista? Alvast bedankt.

Dat is geen probleem.

Stel je vraag gerust op de vista pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.