Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds gister een heel trage laptop ik werd er gek omdat een bepaalt spelletje dus te langzaam ging en daardoor me broer me zijn computer wilde geven. Het is een oud ding met windows xp. Ik heb alle updates gedaan en toen heb ik het spel gedownload en opgestart. het begon goed maar toen gingen alle graphics helemaal raar doen en het klopte helemaal niet. Toen heb ik geprobeert de videokaart te updaten die ik niet kon vinden dus probeerde ik nvidia te downloaden maar het gaf een bericht dat het dus niet kon door een bepaalt iets wat ik niet snap. Ik heb dus geen idee waar het aan ligt dat het spel zo raar doet (videokaart schoot mij het eerst naar binnen) en wat kan ik er zelf aan doen om het te laten werken want zelf snap ik er niks van

Hartelijk bedankt, Caro

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over welke computer heb je het. Jouw eigen laptop (en welke Windows zit daar op) of heb je het over die pc van je broer (en welke Windows zit daar dan op).
Als je een computer met Windows XP aan het internet hangt, is de kans groot dat je malware hebt binnengehaald.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je een game op een bepaalde computer( oude PC van je broer) wil spelen moet je eerst nagaan of die computer wel aan de systeemvereisten voldoet.

Is dat gebeurt?

Indien je het niet weet ga dan naar deze site en doe de test.

Wat is het resultaat?

Je eigen laptop is blijkbaar heel traag? Malware is een mogelijkheid.

Maar eerst graag meer duidelijkheid over welk probleem op welke computer optreedt en wat je opgelost wil hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • 2 weken later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af. Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.073
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Raphael Lanneau
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door Mees van Hooijdonk
      Ik heb keuze uit 2 computers. In de ene zit een i3 4150 en een Nvidia GeForce GTX 745. En in de andere een i5 4590 en een Nvidia 210. Ik gebruik mijn computer voor gamen en muziek maken. Welke computer moet ik kiezen??
    • Door Roybinhoed
      Goedemiddag,

Sinds afgelopen maandag speel ik mijn games (rainbow six siege, fortnite en World of Tanks) met een veel lagere fps. Eerst dacht ik dat mijn laptop (acer aspire vx5-591g nitro) door een Windows update overal mijn intel grafische kaart op in had gesteld, maar na wat controles bleek dit niet het geval. ik heb de drivers van mijn grafische kaart opnieuw geïnstalleerd. heeft niet geholpen. Vervolgens opnieuw geïnstalleerd maar dan via een schone installatie, weer niks. ik heb mijn laptop terug gezet naar fabrieksinstelling en er vervolgens een game weer op geprobeerd te runnen. nog steeds 20 fps ipv 60 fps. Ook nog even gekeken in de Nvidia configuratie scherm maar daar was ook niks raars. Ik heb het gevoel dat mijn laptop de intel grafische kaart pakt maar dat kan ik nergens terug vinden. 

Ik heb het gevoel alsof ik iets doms over het hoofd zie maar ik kan mij niks meer bedenken.

Heeft één van jullie misschien een idee?
    • Door Goatik
      Hallo, ik heb een probleem met mijn nieuwe pc die ik juist heb opgesteld. Als ik die aanzet krijg ik niets op mn scherm te zien, de lichten gaan wel aan en alles draait zoals die hoort. Mijn moederbord heeft een troubleshooting LED indicator die zou moeten branden als er iets mis is, die brandt niet. Ik ben bijna zeker dat alle kabels goed aangesloten zijn. Dit is de 3de keer dat ik een pc opstel en had nog nooit problemen. De RAM zit ook in de juiste slot, heb in de handleiding van de moederbord gekeken.

Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat zeer veel appreciëren.

Hier de specs van mn pc:
      Moederbord: Msi B350 Pc Mate
      Cpu: Ryzen 5 2600
      Cpu koeler: Be Quiet! Pure Rock
      Behuizing: NZXT s340
      GPU: Msi Geforce GTX 750ti (ga ik nog vervangen)
      Ram: 1x4GB 2400Mhz DDR4 Corsair Ballistix (ik ga er nog een stick bijvoegen later)
      Ssd: 500GB WD Ssd
      Voeding: Cooler Master Masterwatt lite 500

• Door Grandaelus
      Hallo degene-wie-dit-leest

Als ICTer zijnde ben ik graag aan het probleem oplossen en upgraden van systemen.
      Alleen loop ik tegen een probleempje aan met mijn laptop.
      Nergens op internet kan ik meer geldige informatie vinden over mogelijkheden van grafische upgrade van mijn laptop.

Het gaat hier om de Packard Bell EasyNote LJ65 (LJ65-CU-014).

Uiteraard heb ik al ondervonden dat het upgraden van RAM naar 8GB mogelijk was en ook volledig in gebruik wordt genomen door het systeem (zonder vertragingen).
      Ook heb ik ontdekt welke processoren op de socket passen en compatible zijn met het systeem en chipset (GM45).

Één iemand op internet omschrijft BIOS problemen met de ATI Radeon HD6770M.
      Echter is dit ook al een lange tijd geleden, dus weet ik niet of iemand al oplossingen heeft ontdekt of gecreëerd.
      De laptop draagt tot hedendaags nogsteeds zijn HD4570M.
      Netjes kaartje voor zijn tijd, maar voor een ICTer is het in deze tijd een slakje geworden.
      Ik houd sowieso de koelpasta vers ieder jaar ongeveer, gezien oververhitting niet ver te zoeken is, vooral met de fabriekswaarde pasta.
      Er zitten nou eenmaal niet verkeerde onderdelen in en prestatie wekt nog altijd hitte op, ook in een samengeknepen PCtje als deze.

Dus laat ik maar neerkomen met de conclusie, voor de ik-will-niet-alles-lezen lezers:
      - Wat is de hoogst/laatst compatible videokaart voor de LJ65-CU-014?
      - Dit betreft elk mogelijk merk, fabrikant en type, zolang het gaat om nette prestaties.

MVG
      Sytse
    • Door Broerke
      Beste,
      De grafische kaart in mijn computer heeft het begeven. Toen ik mijn computer kocht in 2007 zat er een Asus EN8600GTS silent in. Deze heeft een goede vijf jaar mee gegaan. Die heb ik dan vervangen door een Asus Geforce GT630. Deze heeft het nu begeven. Nu moet ik op zoek naar een compatibele grafische kaart voor mijn Asus P5K moederbord. Alleen, ik ben aan het verbouwen en ik heb weinig tijd. Op zich wens ik weinig geld te spenderen, deze computer is reeds bijna 10 jaar oud. Langs de andere kant wens ik er wel een scherm op aan sluiten via HDMI met een 4K resolutie. Het geluid zou ook mee gestuurd moeten worden via deze hdmi kabel. Op zich is het simpelweg tijd om een nieuwe computer samen te stellen, maar ik zou eerst willen minder stof in huis hebben. Er terug een beetje "doen" aan zien, weet u wel?! Ik sta open voor suggestie en linken naar een andere grafische kaart. Ik game niet, maar ik gebruik wel video en andere grafische software. Hartelijk dank voor elke suggestie!
  • Nieuwe aanmaken...