Ga naar inhoud

Mijn met Windows XP start niet normaal.


frouwipkus

Aanbevolen berichten

Het logje van AdwCleaner is OK.

De gevonden items zijn verwijderd.

 


 

Die vinkjes bij de installatie van CCleaner krijg je enkel als google chrome niet geinstalleerd is.

Jij hebt wel chrome en dan krijg je dus geen vinkjes.

De installer van CCleaner bepaald zelf de bit-versie van je windows; dat zit dus altijd goed.

Je kan trouwens op deze pagina nog oude versies van CCleaner downloaden.

 


 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerdere versie van CCleaner geïnstalleerd en gedraaid, logfile sluit ik bij.

Er is geen gebruiker met de naam administrator, als ik het probeer als administrator uit te voeren dan krijg ik:

Aanmelden mislukt, Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord.

Er is maar 1 account en dat is BenJ en die is beheerder.
sfc /scannow is uitgevoerd als BenJ en de installatie CD van Windows XP zat in de drive.
Aan het eind van sfc /scannow krijg ik geen enkele melding te zien. Ook het logfile is nergens terug te vinden.

Virusscanner van Avast moest updaten, dat heb ik gedaan en ik moest herstarten, de PC liep weer vast, nu krijg ik om de 10 minuten van Avast te lezen dat ik moet herstarten.
Zou het gaan naar de veilige modus dit probleem met Avast oplossen?

ccleaner startup.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Virusscanner van Avast moest updaten, dat heb ik gedaan en ik moest herstarten, de PC liep weer vast, nu krijg ik om de 10 minuten van Avast te lezen dat ik moet herstarten.

Zou het gaan naar de veilige modus dit probleem met Avast oplossen?

Je kan proberen maar ik vermoed dat het niet gaat helpen omdat in veilige modus Avast waarschijnlijk niet mee opstart.

 

 

Start de pc normaal op en als hij vastloopt doe dan het volgende als de pc weer loskomt en doorgaat.

 

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.

Klik op windows logboeken.

Klik in de linkerkolom op systeem.

Klik bovenaan in het menu op beeld en kies voor filter.

Vink alles uit behalve  fout en Waarschuwing en klik op OK.

Klik bovenaan in het menu op actie en kies voor lijst exporteren.

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)

Open een nieuw kladblok bestand.

Dubbelklik op de bovenste foutmelding om de details te openen.

Kijk nu of je een knop ziet met kopieren of met het icoon van een kladblok bestand.

Klik op die knop, ga dan naar het kladblok bestand en plak de details van de foutmelding in het kladblok.

Doe dit nu voor alle foutmeldingen sinds de opstart van de pc.

Laat in het kladblok telkens een blanco lijn tussen 2 foutmeldingen.

Sla het kladblok bestand op als SysError.txt

Doe nu hetzelfde voor het logboek toepassingen en noem bestanden AppLog.txt en AppError.txt.

Voeg nu de vier bestandjes (Syslog.txt, SysError.txt, AppLog.txt en AppError.txt) als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info.

 

Hierbij de gevraagde logfiles.

Ik zag in SysError.txt dat de bovenste foutmelding over 2 bestanden gaat die bij SuperAntiSpyware horen, nml. Sasdifsv en Saskutil. Dat die niet starten kan kloppen, ik gebruik een portabel versie van SuperAntiSpyware en de USB stick zit er maar af en toe in.

 

Vr. groet en bedankt voor de vele inzet.

SysLog.txt

SysError.txt

AppLog.txt

AppError.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het niet duidelijker is geworden.

 

Ik heb gister dus eerst geprobeerd gewoon te starten en toen dat niet lukte gekozen voor: Laatste bekende juiste configuratie.

 

Opstartherstel zie ik er niet bijstaan in het keuze menu.

 

Waar ik uit kan kiezen is:

Veilige modus
Veilige modus met netwerk
Veilige modus met opdrachtprompt
VGA-modus inschakelen

Laatste bekende juiste configuratie
Active Directory terugzetten
Foutopsporingsmodus
Logboekregistratie bij opstarten inschakelen
Windows normaal starten
Opnieuw opstarten
Terug naar het menu met besturingssystemen

 

Heel veel verschillende keuzes al gemaakt de afgelopen weken en vrijwel alles loopt vast.

 

Het viel mij op dat ik nou ook de mededeling krijg van nieuwe hardware gevonden als ik in de 'gewone' veilige modus zit. Als ik dan probeer de driver aan te passen van de Lifetab (Medion tablet) krijg ik het bericht dat het niet kan omdat ik in de veilig modus zit. Ik vraag mij af waarom ik die mededeling daar ook krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het niet duidelijker is geworden.

 

Ik heb gister dus eerst geprobeerd gewoon te starten en toen dat niet lukte gekozen voor: Laatste bekende juiste configuratie.

 

Opstartherstel zie ik er niet bijstaan in het keuze menu.

 

Waar ik uit kan kiezen is:

Veilige modus

Veilige modus met netwerk

Veilige modus met opdrachtprompt

VGA-modus inschakelen

Laatste bekende juiste configuratie

Active Directory terugzetten

Foutopsporingsmodus

Logboekregistratie bij opstarten inschakelen

Windows normaal starten

Opnieuw opstarten

Terug naar het menu met besturingssystemen

 

Heel veel verschillende keuzes al gemaakt de afgelopen weken en vrijwel alles loopt vast.

 

Het viel mij op dat ik nou ook de mededeling krijg van nieuwe hardware gevonden als ik in de 'gewone' veilige modus zit. Als ik dan probeer de driver aan te passen van de Lifetab (Medion tablet) krijg ik het bericht dat het niet kan omdat ik in de veilig modus zit. Ik vraag mij af waarom ik die mededeling daar ook krijg.

Ik denk dat er met opstartherstel systeemherstel wordt bedoeld? OK ik kan dat weer proberen, denk alleen dat het niet helpt.

 

Voor ik contact met jullie zocht in de laatste weken al vaak geprobeerd om hem terug te zetten naar een eerdere situatie, maar zodra hij dan moest herstarten liep hij weer vast. Dan ging ik maar weer naar de veilig modus en kreeg dan een scherm dat de PC hersteld was.

 

Als ik dan weer gewoon probeerde te starten liep hij weer vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er is een Medion tablet aangesloten geweest. Ik heb hem nog.

 

Toen ik steeds de melding begon te krijgen en nu dus nog krijg:

'nieuwe hardware gevonden'

Windows Portable Devices:
      Medion Lifetab P9514 MTP Device
      MTP Device

 

Toen dacht ik ik pak mijn Lifetab en sluit hem aan met de USB kabel en start hem.

In apparaatbeheer verandert dan alles, de mededeling hier boven wordt:

Windows Portable Devices:

     Lifetab_P9514

 

De foutmeldingen houden dan op en ik kan de mappen op de Lifetab netjes benaderen.

 

Ik dacht toen: ik maak nu een herstelpunt en schakel de PC uit en doe daarna de tablet uit.

Bij herstart daarna liep hij weer vast.

Toen nog een keer alles herhaald en naar de veilige modus gegaan en koos voor systeemherstel, het herstelpunt wat ik had gemaakt. Als hij dat heeft afgewerkt moet hij herstarten en loopt weer vast. Als ik daarna weer naar de veilige modus ga zegt hij dat de PC is hersteld naar het herstelpunt wat ik koos...

 

Het is net dat hij bij afsluiten de gegevens niet veilig wegschrijft denk ik wel eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je onderstaande nog eens uitvoeren.

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik op het icoon van de opdrachtprompt

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Normaal krijg je dan deze melding te zien.

 

Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enkele minuten duren.

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 0% voltooid.

 

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.