Ga naar inhoud

Mijn met Windows XP start niet normaal.


frouwipkus

Aanbevolen berichten

Als ik sfc /scannow toepas dan krijg ik 2 popup meldingen.

1e
Er wordt gecontroleerd of alle beveiligde Windows bestanden in de oorspronkelijke versie aanwezig zijn. Een ogenblik geduld.
Er onder staat een knop: Annuleren

Vrijwel meteen komt er nog een popup.

2e
Bestanden die voor een goede werking van Windows nodig zijn, moeten worden gekopieerd naar de map DLL Cache.

Plaats nu Windows XP Professional Service Pack 2.

Daaronder staan 3 knoppen: Opnieuw, Meer Informatie en Annuleren
Klik ik op Meer informatie dan heeft hij het over verkeerde CD rom of het CD rom station werkt niet, dat kan kloppen want er zit nog geen CD in de drive. :-)

Als ik de Windows CD erin doe gaat de drive meteen draaien en de onderste popup verdwijnt en in de bovenste popup mededeling gaat een blauwe balk lopen.
Als die aan het eind is dan kom ik gewoon weer terug bij de prompt. Er volgt verder geen enkele mededeling.

Als ik kijk in de dir. structuur van Windows zie ik de map logs, maar die is volkomen leeg.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan de hardware eens onder de loep nemen.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, in het logfile is te zien dan de installatie van Window 7-4-2015, dit komt doordat ik Windows i.v.m. de start problemen er een keer overheen heb gezet d.m.v. de Windows XP schijf.

De eerste keer na de installatie is hij toen normaal opgestart en de volgende keer ook. Ik dacht toen dat het probleem was opgelost maar het was toen alleen tijdelijk opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste wat opvalt is de hoge temperatuur van het moederbord.

De temperatuur van de processor wordt helaas niet gemeten maar die ligt meestal in de buurt.

 

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken … nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen en bekijken we de zaak verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man heeft de PC vanmiddag schoongemaakt en er is wel wat verschil in temperatuur.

Wel valt het mij op dat de temperatuur van het moederbord zo snel fluctueert, van behoorlijk hoog 81 tot 65. Een aantal jaren geleden is er een nieuwe (andere) ventilator op de processor geplaatst omdat de andere niet meer draaide.

 

Hierbij de nieuwe waarden: http://speccy.piriform.com/results/EE1uSr78ALq22DSHsAsbI5t

 

Wat ik vreemd vind is dat als ik Speccy voor de  2de keer start er bij Grafisch staat: De opgegeven service is voor verwijdering gemarkeerd.

Dat begrijp ik niet want ik merk geen verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-station en start de computer opnieuw op. Selecteer desgevraagd de benodigde opties om vanaf de cd op te starten.

Wanneer het tekstgedeelte van Setup begint, volgt u de aanwijzingen. Selecteer de hersteloptie door op R te drukken.

Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.

Typ het beheerderswachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd.

Als je in de herstelconsole bent

Typ dan fixboot en druk enter.

Typ dan fixmbr en druk enter.

Typ exit om de herstelconsole te sluiten en de pc op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fixboot heb ik een aantal weken geleden toegepast, nog voor ik contact met jullie zocht.

 

Fixmbr durfde ik toen niet uit te voeren omdat ik dat eng vond. De harddisk is opgedeeld in C:, D: en E: toen ik via google fixbmr opzocht las ik dit:

 

If an invalid or nonstandard partition table signature is detected, you will be prompted whether you want to continue. If you are not having problems accessing your drives, you should not continue. Writing a new master boot record to your system partition could damage your partition tables and cause your partitions to become inaccessible.

 

Alle drives zijn nu gewoon benaderbaar als ik start met de laatste goede configuratie en ik was bang dat het na fixmbr niet meer zo zou zijn en de programma's ook niet meer zouden starten. Wat ze nu gewoon wel doen.

 

Dus ik zou daar graag wat meer duidelijkheid over hebben voor ik fixmbr toe ga passen. Als er geen reden voor mijn angsten is dan vind ik het prima... hoewel ik vind het nog steeds wat griezelig... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.