Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
Lendal

Register windows xp home edition

Aanbevolen berichten

Goedemorgen hulpverleners,

ik heb zojuist een korte cursus gevolgd over  "opschonen van de PC " en daar vernomen dat zelfs met een programma als CCleaner van het register moet afgebleven worden. Hierop heb ik zonder twijfel gezondigd ! En dus mijn vraag : bestaat er een software voor register HERSTEL of registry REPAIR ?Mijn PC draait windows xp home edition 32 bit. Nu voel ik mij toch serieus onzeker.

Heeft iemand onder jullie ervaring met advanced-systemcare betalende versie. Ook deze software is niet zonder negatieve kritiek , alhoewel er miljoenen gebruikers zijn ? India programma is er een tool voor win repair .

Mvg

Audass

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Ccleaner wordt op dit forum standaard gebruikt en wordt toch beschouwd als betrouwbaar.

Zelf gebruik ik het ook en heb nog geen problemen ondervonden, dat kan ik van andere zelfs betalende software niet zeggen.

Ccleaner hoef je ook maar enkel te gebruiken na het verwijderen van software of als er reeds problemen zijn die je door het register te zuiveren kan oplossen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

het is niet te hopen dat je ook maar iets betaald hebt voor die cursus...

ccleaner is en blijft betrouwbaar. vooral belangrijke optie is dat er mogelijkheid wordt geboden om de aan te brengen wijzigingen te selecteren (jij bent dus de baas), én dat er steevast de vraag komt of je een backup wilt maken al;vorens te verwijderen.

mensen met weinig kennis beperken zich best tot ccleaner en malwarebytesantimalware.

en heb je echt een probleem. laat je dan op dit forum diepgravend helpen middels een rsit-logjesprocedure. 

advancedsystem-huppeldepup software: nooit installeren, daar zag ik al zoveel ellende van...!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Dank u , Falstring

Ik heb inderdaad CCleaner dikwijls gebruikt maar zoals gezegd niet op de correcte wijze. Dit betekent zonder selectie van de aan te brengen wijzigingen.  Ik heb niet gezegd dat CCleaner onbetrouwbaar is maar uit uw schrijven (en de le) dat de betrouwbaarheid toch in zekere zin moet worden gerelativeerd t.t.z. alle gevonden fouten in het register mogen niet noodzakelijk worden verwijderd. Dit heb ik wel meerdere malen gedaan zodat ik mij afvraag welke de waarde nog is van mijn register. Hoeveel onjuistheden en (of) tekorten zijn er ? Daarom dat ik vraag naar een mogelijkheid tot register herstel.

Drie " poetsvrouwen" werden voorgesteld : CCleaner, Slim Clean en avanced-caresystem.

Mijn vraag naar het laatste komt omdat het in de tools een win doctor heeft. Misschien zijn er nog andere en betere doktoren ? 

Mvg

Audass

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

geen zorgen, in beginsel kan je iedere wijziging die ccleaner voorstelt gewoon accepteren.

maar: er kan natuurlijk altijd iets fout gaan, en daarom de terechte opties om te selecteren (maar da's iets voor kenners) en om tevoren een backup te maken (da's verstandig voor de 'leken').

je register is dus zeker nog 'van waarde', en als alles verder vlekkeloos functioneert mag je erop vertrouwen dat het register geen essentiële tekortkomingen heeft als je ccleaner zijn werk hebt laten doen. 

zoals gezegd: het register is van essentieel belang voor de goede werking van windows. beperk je dus tot software die door kenners wordt aanbevolen en vaar niet blind op mooie woorden en beloften bij de zoveelste downloadknop die je probeert te verleiden! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Als je CCleaner gebruikt volgens onderstaande procedure, is er geen enkel gevaar bij.

Start CCleaner op. 
    Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. 
    Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'
    Klik vervolgens in de linkse kolom op Registeren klik op ‘Scan naar problemen”
    Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
    Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
    Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 
    Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
    Sluit hierna CCleaner terug af. 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

kweezie wabbit

deze procedure is mij niet onbekend en is juist wat afgeraden werd in de cursus. Doe al wat je wil met Cleaner behalve het register opschonen . 

Gezien ik dit al menigvuldig maal deed , voel ik mij zeer onzeker over de kwaliteit van mijn register en daarom de vraag naar een register herstelsoftware en niet opschoonsoftware. Een software die aanvult wat mankeert.

mvg

Audass

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Als ze in de cursus zeggen dat je van het register moet afblijven, hebben ze in principe wel gelijk.

Maar als je toch het register wil opschonen, is CCleaner het veiligste programma om te gebruiken.

CCleaner wijzigt geen registerinstellingen, sleutels of waarden.

CCleaner verwijdert enkel de registerwaarden en/of -sleutels die verwijzen naar verwijderde bestanden en dus geen enkel nut meer hebben.

CCleaner is volledig veilig voor het opschonen van het register.

Je zegt dat je CCleaner al meerdere malen hebt gebruikt om het register op te schonen.

Heb je na het opschonen al eens problemen ondervonden?

Heb je nu problemen met de pc?

Dan is er toch geen probleem als je het register opschoont met CCleaner.

Een registeropruiming is ook enkel nodig als je een programma hebt geinstalleerd of verwijderd en na de installatie van de windows updates.

We kunnen hier eindeloos doorgaan met argumenteren over het standpunt van de cursus en het onze maar uiteindelijk moet jij de beslissing nemen of je CCleaner al dan niet blijft gebruiken voor het opschonen van het register.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Volgens mij zijn AdwCleaner en JRT (junkware removal tool) de enige goede programma's die het register van alle rommel verlossen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Log in om dit te volgen  

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.