Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
robbedobbe

Grafische NVidea kaart doet raar

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

en jaar geleden heb ik mijn laptop gekocht: MSI GE40 met een NVidea GeForce GTX 760M, nu heb ik een probleem. Vroegere kon ik alle spelletjes gemakkelijk spelen met een goede FPS maar nu als mijn Nvidekaart begint te draaien gaat mijn geluid haperen, mijn spel heel hard haperen en na een tijd loopt alles gewoon vast. Ik heb al mijn spelen zo geconfigureerd dat ze nu de Intel videokaart moeten gebruiken. Ik heb nu wel een lage FPS maar het werkt...

Volgens mij is er een defect hierin, het kan toch onmogelijk aan de instellingen liggen?

Enig advies?

Met vriendelijke groeten,

Robbe Claessens

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi robbedobbe,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link hier in je topic posten ? ...

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Hoi robbedobbe,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link hier in je topic posten ? ...

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Dit is de link: http://speccy.piriform.com/results/p6Vgfb6dibxYHbaDHm5luZT

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Je hebt momenteel reeds de meest recente versie van de Nvidia driver aan boord ... bekijk eens of een herinstallatie ervan of het installeren van de vorige versie je probleem oplost ?

Op welk soort ondergrond gebruik jij je laptop ? ... processor zit momenteel op 68°C, moederbord op 72°C.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Je hebt momenteel reeds de meest recente versie van de Nvidia driver aan boord ... bekijk eens of een herinstallatie ervan of het installeren van de vorige versie je probleem oplost ?

Op welk soort ondergrond gebruik jij je laptop ? ... processor zit momenteel op 68°C, moederbord op 72°C.

Ik zal de vorige versie eens installeren, mijn laptop staat meestal op een houten tafel maar hij wordt warm maar zelfs als ik het spel pas opstart begint hij te 'flippen', zelfs het geluid van bijvoorbeeld iemand praat via TeamSpeak/Skype wordt er door beïnvloed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Het is niet ondenkbaar dat de warmteontwikkeling en het stofgehalte in je laptop mee aan de basis liggen van je problemen ... de fan is bij deze modellen zeer vlot bereikbaar via het grote deksel onderaan het toestel, maar aangezien het toestel nog in volle garantie is speel je beter op veilig en ga je best voor een ontstofbeurt ten rade bij de verkoper.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Het is niet ondenkbaar dat de warmteontwikkeling en het stofgehalte in je laptop mee aan de basis liggen van je problemen ... de fan is bij deze modellen zeer vlot bereikbaar via het grote deksel onderaan het toestel, maar aangezien het toestel nog in volle garantie is speel je beter op veilig en ga je best voor een ontstofbeurt ten rade bij de verkoper.

Mijn garantiebewijs van de winkel waar ik hem gekocht heb is verlopen, maar ik krijg nogwel garantie bij MSI zelf niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Is je laptop op dit moment dan reeds ouder dan 2 jaar ? ...

Nee, ik kreeg van de winkel 1 jaar garantie op de laptop en 6 maand op de batterij. Maar er kleeft een stinker op mijn laptop en er staat op: "2 years warranty MSI". Mijn garantie is ongeveer 3 weken geleden vervallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

De wettelijke garantie op een laptop bedraagt 2 jaar, dus ook voor de verkoper ... daarom dat ik het belangrijk vind dat je voor dat ontstoffen contact met hem opneemt: in het slechtste geval kan men - in een eventueel later stadium - afzien van het verlenen van garantie wegens "verkeerde behandeling", lees: het gedeeltelijk demonteren van het toestel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.751
      • Meeste online
        1.765

Nieuwste lid
      jds
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Phoenixjes
        Beste, Ik wil een pc samenstellen maar weet niet of deze onderdelen op elkaar passen.
          https://www.amazon.de/CiT-PC-Gaming-Gehäuse-wasserkühlend-kostengünstige-Konstruktion/dp/B07BFFDWY7/ref=mp_s_a_1_4?ie=UTF8&qid=1547927054&sr=8-4&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=pc+case+full+tower&dpPl=1&dpID=51GWh0rPLQL&ref=plSrch
          https://www.amazon.de/MSI-B450-AC-DisplayPort-Mainboard/dp/B07FP11742
          https://www.amazon.de/MSI-Grafikkarte-DL-DVI-D-Afterburner-4K-optimiert/dp/B01MG15R5T/ref=mp_s_a_1_5?ie=UTF8&qid=1547832451&sr=8-5&pi=AC_SX236_SY340_QL65&keywords=grafische+kaart+kopen&dpPl=1&dpID=51Th-4XwPmL&ref=plSrch
          https://www.coolblue.be/nl/product/778750/amd-ryzen-5-1600.html#full-page-specifications
          https://m.alternate.be/Thermaltake/Smart-RGB-700W-700-Watt-voeding/html/product/1369651?gclid=EAIaIQobChMIkbqmrqr63wIVD9-yCh3WZAazEAQYBSABEgLwPPD_BwE&ad_id=%7Bcreative%7D&articleId=1369651&s2m_campaign=DEACTIVATED&channel_code=544&s2m_product_id=TN7T43&utm_source=adwords-shopping
          Zouden deze passen?
          Met vriendelijke groeten
      • Door Kelly6695
        Laptop valt uit tijdens (snel)typen

Ik had een probleem, ontstond uit het niets. Tijdens het (snel) typen viel me laptop ineens in slaapstand. Ik wist niet waardoor het kwam en het was echt super vervelend. Gezocht in Google naar oplossingen en niets kunnen vinden (in eerste instantie). Vandaar dat ik dit bericht ook plaats want ik heb de oplossing gevonden. 

Tijdens een chatgesprek met Windows werd er gedacht aan een software probleem, we probeerde een aantal dingen maar niets hielp. Het moest dan wel een hardware probleem zijn. Ik heb nog een tijdje gezocht op Google en vond het artikel wat mij gered heeft van heel veel problemen en kosten. 

Het bleek namelijk dat ik een magnetische armband droeg wat ervoor zorgde dat de slaapstand in de laptop werd geactiveerd. Armband afgedaan en probleem opgelost!

Met dank aan: https://www.baswijdenes.com/portfolio/laptop-goes-to-sleep-while-typing/ 

Ik wilde dit graag met jullie delen.
      • Door Cristiane van der Werf
        Hallo,

Ik ben hier nieuw en ik vraag me af of iemand mij kan helpen en weet of het mogelijk is het werkgeheugen van mijn Lenovo tablet uit te breiden.
        De tablet heeft 1 GB aan RAM en voor zo weinig geheugen vind ik het toch best een goede tablet. Echter ben ik gewoon nieuwsgierig of dit mogelijk is. Ik heb eerst uitgebreid het internet doorzocht maar kon helaas niets vinden dat mijn vraag beantwoord.

Groetjes,
        Cristiane 
      • Door RoyXew
        Hallo beste mensen,

Na flink wat zoekwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn pc een nieuwe processor nodig heeft. Nu heb ik gekozen voor de "i7 7700k": 
        https://maxict.nl/intel-core-i7-7700k-boxed-processor-p7265154.html?btwview=in&utm_campaign=pricewatch&utm_medium=cpc&utm_source=tweakers. 

En aangezien mijn computer kennis redelijk gemiddeld is weet ik niet zeker of dat deze processor op mijn moederbord past. Volgens windowskey+ x, uitvoeren, msinfo32 is het systeemmodel de "MS- 7996" dus dat zou dan de MSI H110M PRO-VD moeten zijn. Nou vroeg ik me af of dus de i7 7700k op dat moederbord past.

Als er nog andere dingen zijn waar ik rekening moet houden bij het vervangen van mijn processor laat het me alstublieft weten, want ik heb het nog nooit eerder gedaan dus ik ben van plan met een tutorial van youtube die processor te vervangen.

Iemand die me kan helpen? 
      • Door Goatik
        Hallo, ik heb een probleem met mijn nieuwe pc die ik juist heb opgesteld. Als ik die aanzet krijg ik niets op mn scherm te zien, de lichten gaan wel aan en alles draait zoals die hoort. Mijn moederbord heeft een troubleshooting LED indicator die zou moeten branden als er iets mis is, die brandt niet. Ik ben bijna zeker dat alle kabels goed aangesloten zijn. Dit is de 3de keer dat ik een pc opstel en had nog nooit problemen. De RAM zit ook in de juiste slot, heb in de handleiding van de moederbord gekeken.

Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat zeer veel appreciëren.

Hier de specs van mn pc:
        Moederbord: Msi B350 Pc Mate
        Cpu: Ryzen 5 2600
        Cpu koeler: Be Quiet! Pure Rock
        Behuizing: NZXT s340
        GPU: Msi Geforce GTX 750ti (ga ik nog vervangen)
        Ram: 1x4GB 2400Mhz DDR4 Corsair Ballistix (ik ga er nog een stick bijvoegen later)
        Ssd: 500GB WD Ssd
        Voeding: Cooler Master Masterwatt lite 500

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...