Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
misteragga

Bsod crash

Aanbevolen berichten

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
    Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

zo ver ik zie komt de bsod niet te voorschijn ik zal het nog steeds evetjes open houde

de topic als er niks meer komt sluit ik het af

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.360
      • Meeste online
        1.765

Nieuwste lid
      Jaslin
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door FlorianB
        Beste

Sinds enkele dagen ondervind ik van het ene op het andere moment last van het alom gekende BSOD van Windows. De stopcode die ik krijg is telkens dezelfde: Critical_Process_Died.
        Na lang research-werk heb ik nog steeds niet gevonden wat de precieze oorzaak is. Heb via 'Driver Easy' al mijn drivers gecontroleerd en vernieuwd op gebied van updates, maar dit heeft geen effect. 
        De crash vindt op willekeurige momenten plaats, zelfs wanneer ik gewoon op het internet surf, of in Word aan het werken ben.

Mijn specificaties:
            Machine                ASUSTeK COMPUTER INC. - GL552VW
            Operation System        Microsoft Windows 10 Home (64-bit) 
            Memory                8 GB
            Processor            Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz
            Motherboard            ASUSTeK COMPUTER INC. - GL552VW
            Video Cards            NVIDIA GeForce GTX 960M en Intel(R) HD Graphics 530
            Monitors            2475W1     
            Hard Disk            SSD SAMSUNG MZNTY128HDHP-00000 (128,0 GB) + HDD 800 GB
            Network Card            Realtek PCIe GBE Family Controller

Als bijlage alvast drie recente dumpbestanden en een overzicht van de aangemaakte eventlogs die telkens bij de crash worden aangemaakt. Hieronder de bugcheckcode die erbij vermeld staat. Deze is bij iedere crash dezelfde.

BugcheckCode 239     BugcheckParameter1 0xffffcb0ecb91a080     BugcheckParameter2 0x0     BugcheckParameter3 0x0     BugcheckParameter4 0x0     SleepInProgress 0     PowerButtonTimestamp 0     BootAppStatus 0     Checkpoint 0     ConnectedStandbyInProgress false     SystemSleepTransitionsToOn 0     CsEntryScenarioInstanceId 0     BugcheckInfoFromEFI true     CheckpointStatus 0  
        Hopelijk kan u hier iets mee. Alvast bedankt!

012318-8703-01.dmp
        012418-7890-01.dmp
        012418-8171-01.dmp

• Door jer0nim0
        Hallo iedereen,

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een nieuwe desktop in elkaar gestoken met allemaal nieuwe onderdelen.
        Nu heb ik sinds toen reeds een 4 tal keren een BSOD gekregen, soms tijdens het gamen en soms tijdens het afsluiten van een game (weet niet of het toeval was maar ik was met de Oculus Rift aan het gamen).
        Ik heb zoveel mogelijk gegevens verzameld, hopelijk kan iemand me verder helpen. Hieronder is alles opgelijst, moest ik nog andere informatie moeten voorzien, dan voorzie ik die graag.
        Setup:
        CPU: AMD Ryzen 7 1700
        Geheugen: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15
        Voeding: Corsair RM650x
        SSD: Crucial SSD MX300 525GB
        GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 TI Gaming OC 11GB
        Moederbord: MSI B350 PC Mate
        Case: Phanteks Enthoo Pro M Black
        Harde schijf: nog een oude Western Digital optische harde schijf van 5 jaar oud

OS: Windows 10 geïnstalleerd op de SSD via een USB stick (media creation tool gebruikt van Microsoft).

Als ik WhoCrashed run krijg ik volgende feedback over de 4 crash dumps:
        On Mon 8/7/2017 9:05:20 PM your computer crashed
        crash dump file: C:\Windows\Minidump\080717-6859-01.dmp
        This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x16C4C0)
        Bugcheck code: 0x12B (0xFFFFFFFFC00002C4, 0x4EC, 0x6360EA0, 0xFFFFE40081614000)
        Error: FAULTY_HARDWARE_CORRUPTED_PAGE
        file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
        product: Microsoft® Windows® Operating System
        company: Microsoft Corporation
        description: NT Kernel & System
        Bug check description: This bug check indicates that a single-bit error was found in this page. This is a hardware memory error.
        This is likely to be caused by a hardware problem. This error suggests a case of memory corruption because of a hardware problem. It is suggested you do a test on your RAM modules (memory test).
        The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

On Mon 8/7/2017 9:05:20 PM your computer crashed
        crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
        This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
        Bugcheck code: 0x12B (0xFFFFFFFFC00002C4, 0x4EC, 0x6360EA0, 0xFFFFE40081614000)
        Bug check description: This bug check indicates that a single-bit error was found in this page. This is a hardware memory error.
        This is likely to be caused by a hardware problem. This error suggests a case of memory corruption because of a hardware problem. It is suggested you do a test on your RAM modules (memory test).
        The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

On Sun 8/6/2017 5:41:09 PM your computer crashed
        crash dump file: C:\Windows\Minidump\080617-6812-01.dmp
        This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x16C4C0)
        Bugcheck code: 0x4E (0x7, 0x37B95C, 0x1, 0x0)
        Error: PFN_LIST_CORRUPT
        Bug check description: This indicates that the page frame number (PFN) list is corrupted.
        This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.

On Sun 8/6/2017 2:37:30 PM your computer crashed
        crash dump file: C:\Windows\Minidump\080617-7750-01.dmp
        This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x16BFD0)
        Bugcheck code: 0x12B (0xFFFFFFFFC00002C4, 0x9D8, 0x122A6880, 0xFFFFC880EA776000)

In bijlage heb ik ook een aantal sys logs gesaved, miss kunnen die ook helpen.

Iemand enige suggestie naar wat ik best als volgende stap onderneem om dit verder te debuggen? Als er effectief iets mis is met de hardware dan wil ik deze zo snel mogelijk terug sturen naar de leverancier, hopelijk is het een software/OS probleem en krijg ik het opgelost. 
        crash_07_08.evtx
        crash_06_08_V2.evtx
      • Door WesleyHuwae
        Hallo, om mijn verhaal te beginnen...
        Ik was bezig met mijn computer, hij viel uit omdat de accu leeg was dus ik deed hem in de oplader en deed hem aan. Toen ik hem aandeed kreeg ik dus een foutcode genaamd Foutcode = 0xc000021a
        Kunnen jullie misschien mij helpen om dit probleem te verhelpen?

Info : 
        Merk : Medion 
        Model : E6239

• Door PjDc
        Beste

Ik heb nu sinds een 6-tal weken de Acer Pedator G9-591. Ik heb deze notebook aangekocht voor school, dit omdat we nogal zware programma's en veel tegelijkertijd moeten kunnen draaien. Hier hangt dan ook een serieus prijskaartje aan vast. Wat je dan verwacht is dat alles perfect draait, maar dit is jammer genoeg niet zo. Al snel na mijn aankoop kreeg ik last van de BSOD system_service_exception igdkmd64.sys. Het gebeurt steeds op random momenten. Na wat opzoek werk kwam ik steeds terug bij mijn drivers. Ik heb zowel mijn Intel als NVIDIA proberen updaten, zonder resultaat. Opnieuw installeren ook geen resultaat.

Heb ook een mail gestuurd naar Acer support (zie bijlage), heb zijn voorstellen uitgevoerd zoals beschreven. Dit heeft mij 1 dag geen BSOD opgeleverd maar dan kreeg ik hem opnieuw, ditmaal wel met "kmode exception not handled igdkmd64.sys". Een schone installatie of factoryreset is echt wel het laatste dat ik wil doen. Kan mijn laptop ook niet missen aangezien ik heb dagelijks nodig heb.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten
        PjDc

• Door jeffreyb96
        Hallo iedereen, 

ik heb gisteren voor de derde keer in enkele weken een bsod gekregen zonder dat ik een specifiek programma opende, het gebeurt dus vrij willekeurig. 
        Ik heb dan memtest86+ laten lopen om het ram-geheugen te controleren op fouten en na hem 10u te laten testen vond hij 1790 fouten in 10 passes ( zie ook foto). Ik veronderstel dat er dus wel degelijk iets mis met het ram geheugen. 

Mijn vraag was of ik deze laptop (MSI CR720) nog kan blijven gebruiken voor enkele maanden? Ik heb hem namelijk elke dag nodig voor school en vermits hij al vier jaar oud is, lijkt het me weggegooid geld om er nu nog andere ram sticks in te gaan steken en dan zou ik liever gewoon een nieuwe laptop kopen na de examens in januari. 
        Dus lijkt het jullie veilig om hem te blijven gebruiken of moet ik hem herstellen?

Groetjes en bedankt

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.