Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
jupi

mc affee verwijderen lukt niet

Aanbevolen berichten

Hallo,

een maat van mij kocht een paar maand terug een acer laptop en daarop staat mc affee en die wil ik er afhalen.

Via configuratiescherm -> programma's en onderdelen -> verwijderen leek het de eerste keer te lukken maar op het einde kreeg ik een foutmelding. 

Na wat google vond ik een tooltje dat mij moest helpen, maar dit kan ik niet downloaden, MCDR geloof ik,  krijg telkens foutmelding.

Wel staat windowsdefender op de laptop, zou dit er wat mee te maken hebben?

Indien ik nu alsnog via de bovenstaande weg de mc affee weg wil krijg ik "navigatie naar de pagiina onderbroken"

Alle bovenstaande software zijn automatisch meegekomen met de windows.

Iemand enig idee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Download MCPR.exe dan via een andere computer?

Wel als adminstrator uitvoeren.

Heb je het al in Veilige Modus geprobeerd?
    Zo niet, dan zou ik eerst via systeemherstel proberen McAfee weer compleet terug te krijgen en vervolgens in Veilig Modus te verwijderen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je malware hebt. Dan zijn er anderen om je te helpen.

(Het zijn maar wat suggesties.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Oké, hier kan ik al wel één en ander mee proberen.

De optie malware kan niet echt want die mcaffee is origineel meegekomen met de laptop.

Maar die andere tips zijn in ieder geval nuttig.

Alvast bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Malware kan nog steeds. Niet in McAffee zelf, maar wat ik lees is dat malware soms verhindert dat je bepaalde dingen met je virusscanner doet. Al is dat in dit verband ook niet het eerste waar ik naar zou kijken. Je moet wel altijd op malware bedacht zijn.

aangepast door Veng

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Je topic werd verplaatst naar Bestrijding malware & virussen, zo blijft het forum overzichtelijk.

Na wat google vond ik een tooltje dat mij moest helpen, maar dit kan ik niet downloaden, MCDR geloof ik,  krijg telkens foutmelding.

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
    hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Geen probleem,

maar dit is wel niet mijn laptop maar van een maat van mij.

Kan dus wel enkele dagen duren.

Mag ik vragen om dit topic niet te sluiten.

Hoe dan ook dank voor de geboden hulp!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Dag jupi,

Download MCPR vanop DEZE locatie en plaats het bestand op je bureaublad.

Start je computer op in VEILIGE MODUS en dubbelklik op mcpr.exe om de verwijdertool te starten.

Voer daarna alsnog het gevraagde uit in bericht 5 (Asus) zodat we een extra malwarecontrole kunnen doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Het verwijderen is gelukt!

Op jullie vraag plaats ik in bijlage ook nog het logje maar volgens mij is alles nu oké. 

Kijken jullie toch nog eens na?

Alvast bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Fijn te lezen dat het verwijderen gelukt is ... ;)

Maar ... je bijlage (het logje dus) is helaas niet meegekomen ... wil je dat nog eens bekijken ?

Hoe je een bijlage aan toevoegen aan je bericht leest je hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.293
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Karan Prakash
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door SealWithIt
        Goedenavond,

Ik heb sinds kort een groot probleem met mijn computer, elke keer als ik mijn computer opstart begint mijn monitor vage versies van de bijhorende beelden te laten zien. Het is lastig uit te leggen dus hier heb ik een paar afbeeldingen.

Telkens als deze vakjes op het beeldscherm verschijnen, is er geen motie naast het bewegen van mijn muis, bij sommige gevallen word het beeldscherm zwart en na een aantal keer re-start mijn computer automatisch. 

Ik heb denk ik 2 mogelijke aanleidingen gevonden.

Optie 1: Elke keer als het beeldscherm zwart wordt krijg ik dit bericht: Display Driver has stopped working and has recovered. Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode, Version 416.34 stopped responding and has recovered.
        Ik denk dat het mogelijk hier mee te maken kan hebben.

Optie 2: Ik heb een onbetaalde gedownloade versie van Windows 8.1 die misschien niet al te goed functioneert

Ik kan dus maximaal een halve minuut mijn computer bedienen totdat hij re-start. Ik kan wel zonder problemen in de bios dingen veranderen.

Mijn onderdelen zijn:
        amd fx 8350 wraith
        asus 970 pro gaming/aura
        gigabyte geforce gtx 1060

Ik weet voor de rest niet hoe ik dit probleem kan oplossen, daarom hoop ik graag een antwoord terug te krijgen.
        Alvast bedankt.
      • Door Nikko
        Beste forumleden,

Mijn pa (60+) heeft onlangs de melding gekregen dat hij niet meer in zijn hotmail-mails kon omdat er 'ongeoorloofde handelingen mee gebeurd waren'.
        Nu heb ik zelf wel wat IT-kennis, maar heb ik geen goed idee in welke volgorde ik best de mogelijke oorzaken afloop.

Het kan zijn dat hij ergens verkeerd geklikt heeft ofzo, zodat de oorzaak van deze melding gewoon per ongeluk is ontstaan.
        Het kan ook zijn dat een ander account van hem (bijvoorbeeld bij een tweede hands verkoop site) gehackt is, omdat hij hetzelfde wachtwoord gebruikte bij verschillende accounts.
        Maar een key-logger die hij per ongeluk zou geïnstalleerd hebben, is ook goed mogelijk.
        Daarnaast zou ook zijn netwerk aangetast kunnen zijn, omdat hij niks aan optimalisatie van wachtwoorden doet van zijn SSID's (dus nog altijd de gegenereerde wachtwoorden zoals door Scarlet aangeleverd, voor de 2.4 en 5 Ghz netwerken).

Even wat achtergrondinformatie:
        hij gebruikte dat wachtwoord voor zijn hotmail-mails dus voor meerdere sites/accounts er is al een scan van Windows Defender gebeurd (clean) er is al een scan van Malware Bytes gebeurd (clean) Toshiba 17 inch van budget 4-500 euro, al paar jaar oud (geen indrukwekkende specs dus), Windows 8.1, redelijk up to date lokaal user account  
        Ondertussen is zijn wachtwoord gelukkig gereset via een herstel e-mailadres, maar voorlopig laat ik hem liever niet op die laptop zijn mails checken, totdat ik weet dat alles weer 'clean' is (of clean gemaakt).

In welke volgorde (en hoe) zou ik dus best checken wat de oorzaak was van deze melding? Ik kan wel bij de laptop, dus ik kan alle zaken die jullie aanraden wel uitvoeren.

Mvg,
        Nikko

PS: ik heb deze maar even onder Windows 8.1 gezet, omdat ik niet wist waar deze beter paste. Sorry als dit niet de beste plaats is.

• Door JDAV
        Ik merk sinds vandaag op dat er een rare witte lijn(en) op de rechterbovenkant van mijn scherm te zien zijn. Deze blijven zichtbaar bij elke achtergrond. Ik krijg het echter niet schoongemaakt dus nu vermoed ik dat het een probleem met mijn scherm.
        Hopelijk kan er iemand hier mij verder helpen. (Witte lijn op linkerkant foto, want hij is omgedraaid)

• Door JDAV
        Dit is al de tweede dag op een rij dat windows opeens mijn USB muis niet meer herkent. Als ik hem uittrek en er opnieuw insteek is dit voor 1 dag opgelost.
        Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
      • Door Monkey23
        Mijn laptop (Toshiba Satellite C70D-B-10U) vind de wifi wel maar krijgt telkens beperkt netwerk. Wanneer ik over mijn wifi hover krijg ik te zien dat i.p.v. de normale "WiFi-2.4-3EA3" er "WiFi-2.4-3EA3 2" staat. Dit is het enige waar ik nog op kan komen dat dit probleem doet voorkomen. Op een andere WiFi bij een vriend heb ik geen problemen en op deze wifi kunnen de gsm's van mij , m'n vriendin etc. wel verbinden. Iemand een oplossing? Ik zit namelijk op het randje van mijn haren uit te trekken
        Excuses voor de enorm slechte foto.
        Alvast bedankt.

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.