Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• ×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.250
    • Meeste online
      1.622

Nieuwste lid
    meslu
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door dreivilo47
      Ik wil overstappen van een iPhone SE naar een Xiaomi Mi A2 Lite (Dual Sim 32GB Zwart).  Laatstgenoemde Android smartphone is al gekocht.
      Reden van overstap: de (zwakke) batterij van de iPhone SE (1624 mAh).  De Xiaomi Mi A2 Lite beschikt over een 4000 mAh batterij.

Alle apps die ik op m'n iPhone SE heb staan, heb ik gedownload op m'n Xiaomi Mi A2 Lite.  Indien niet aanwezig in de Play Store, heb ik voor een gelijkwaardig alternatief gekozen.

Daarbij heb ik de volgende stappen (en/of vragen):
      01) "iMessage" en "FaceTime": Voor de zekerheid heb ik "iMessage" en "FaceTime" uitgezet op de iPhone SE.  Anders ontvang je op je nieuwe Android toestel geen smsjes meer, heb ik ergens gelezen.  Klopt dit?

02) Mail accounts: Alle mail accounts die ik op de iPhone heb, zijn ingesteld op de Xiaomi (Gmail app).

03) Instellen backup (Google Drive?): Hoe stel ik de backup op de Xiaomi Mi A2 Lite in zodat er van alles een backup gemaakt wordt zoals de iPhone SE dat doet?  Gebeurt die backup automatisch of dient die manueel te gebeuren?

04) Notities: Al m'n notities (iPhone) staan in de iCloud.  Deze wil ik graag hebben op m'n Xiaomi, zodat ik ze kan bewerken.  Welke notitie-app kan ik best gebruiken?  Worden de notities dan opgeslagen in Google Drive?  En hoe kan ik de notities overzetten?

05) Contacten: Beide smartphones werken met een nano-simkaart.  Staan de contacten (nr + naam) op de simkaart of niet?  Indien niet, kan ik best de app "Copy My Data" op beide devices installeren om de contacten van de iPhone naar de Xiaomi te kopiëren, denk ik.

06) Sms-berichten: Hoe zet ik de sms-berichten van de iPhone over naar de Xiaomi?

07) WhatsApp: Hoe zet ik de chatgesprekken van de iPhone over naar de Xiaomi?  Inclusief foto's en video's.

08) Foto's en video's: Volgens mij, kan ik hier best de app "Copy My Data" voor gebruiken.

09) Kalender: Volgens mij, kan ik hier best de app "Copy My Data" voor gebruiken.  De standaard kalender (agenda) gebruiken of iCalendar iOS 13?

10) En dan als allerlaatste: De simkaart van de iPhone naar de Xiaomi verplaatsen.

Zijn bovengenoemde stappen correct?  Of ben ik iets vergeten?  Graag feedback.  Alvast op voorhand bedankt voor de tijd en moeite.
    • Door ynory1
      Graag had ik begrepen hoe het werkt. Ben beetje PC leek, dus graag antwoord in mensentaal. 😁
      Even uitleggen:
      Heb desktop (Win10) met OneDrive erop. Ik heb een aantal bestanden van de pc naar die drive gekopieerd. Op mijn tablet (Win10) staat eveneens OneDrive en vind ik dus die bestanden ook terug. Idem op mijn smartphone (Android).
      Indien ik nu 1 bestand bewerk op pc (dit bestand staat ook in OneDrive) en ik sla dat bestand op op de pc dan verandert er niets aan dat bestand in OneDrive. Dat blijft dus onbewerkt. Blijkbaar begrijp ik OneDrive verkeerd of wat? 
      Of mag ik alleen bestanden bewerken die in OneDrive zijn opgeslagen? Maar 't is wel de bedoeling dat die ook op mijn pc blijven bestaan en mee aangepast geraken.
      Ik snap het niet.
      Hopelijk is het wat duidelijk wat ik hier vraag?
      ALvast al bedankt voor de hulp!
    • Door pmaris
      Hallo,
      ik wil graag één van mijn Outlook-agenda's (mijn professionele, niet mijn privé-agenda) synchroniseren met mijn IPhone 7 via ITunes. Ik werk met Outlook voor Office 365. Als ik in ITunes op het icoontje van mijn IPhone druk en dan Instellingen - Info, krijg ik het scherm om agenda's te selecteren (zie bijlage). Aangezien ik niet alle agenda's wil synchroniseren, wil ik de optie "geselecteerde agenda's" aanvinken, maar dat lukt dus niet. Iemand enig idee hoe dat komt? Een andere vraag: kan je ergens instellen in welke richting de synchronisatie moet verlopen (van desktop naar IPhone, van IPhone naar desktop of beide richtingen)? Ik herinner me dat je dat in een vroegere versie van ITunes (meerder jaren geleden) kon kiezen. Is dat nog zo? Alvast hartelijk dank voor eventuele tips.
      Met vriendelijke groeten,
      Paul

• Door lucderoeck
      Ik heb de gewoonte om tijdens vrije momenten via mijn samsung tab A op het internet pdf files te downloaden. Later verbind ik er een usb stick aan (32gb) om de files ook daar op te slaan. Dat gaat probleemloos. Geen foutmeldingen. Ik sluit die stick dan later aan op een usb ingang op mijn desktop pc hp compaq -een oud beestje maar hij werkt nog- en dan wordt de stick wel herkend, maar de pdf files zijn nu ineens TXT files geworden met O bytes inhoud. Ik heb er Linux Mint 18 op staan -niets anders- en dat werkt allemaal goed, dus waaraan ligt het?
      Graag Uw advies.
      Mvg
    • Door CRoelofs
      Hallo PC forum,

Mijn pc is een tijd geleden kapot gegaan, hiervan was de reden dat het moederbord niet meer correct werkte. Het defecte moederbord heb ik gister vervangen door een nieuwe:

ASRock H81M-DGS
      https://www.asrock.com/mb/Intel/H81M-DGS R2.0/index.asp#Specification

Nu dat ik het moederbord heb vervangen werkt alles weer, behalve 1 RAM geheugen slot. De pc geeft bij opstarten aan dat hij er zich een probleem onstaat in slot A, ik heb al vaker probeert het staafje opnieuw erin en eruit te halen. Niks helpt. De Ram geheugen staven die ik gebruik:

https://azerty.nl/product/kingston/683482/hyperx-fury-ddr3-8-gb?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-lEEnOmT_qx3_KebvNM8RXVWj24wbWgieIh_Etn-82O-VFF_m7AQWhoC1dwQAvD_BwE
      https://azerty.nl/product/kingston/683467/hyperx-fury-ddr3-4-gb?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-pBRB5Hfl-pUvcx9yAMXAJV_Dyh4XCzaP-qgiELPg53zDg63Zj7TahoCroEQAvD_BwE

Ik heb al geprobeerd de 8 gb ram in het eerste slot, en het 4 gb ram in het 2e slot of omgedraaid. Beide geeft dezelfde error. Raar omdat het moederbord maximaal 16GB ram geheugen aan zou moeten kunnen.. In de foto hier onder heb ik de melding weergegeven, bij het nemen van de foto had ik de kaart van 8GB in slot B (het 2e slot dus)

Ik vroeg me af of iemand me zou kunnen helpen met dit probleem,
      Alvast bedankt voor de hulp!

(plaatje even gedraaid, Passer)

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.