Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
nixxus

1 mail meerdere keren versturen - tellen megabyte's op?

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag waarvan ik het antwoord niet meteen kan vinden.

Wanneer een mail met enkele bijlage's van, laten we zeggen, 10MB wordt verstuurd kost dit uiteraard 10MB aan internet.

Maar wanneer je dezelfde meel bv. naar 100 verschillende personen stuurt, wordt deze data dan ook 100 keer verzonden zodat je uiteindelijk 10MB x 100 = 1GB verbruikt?

Of blijft het gebruikte volume 10MB en wordt de mail als het ware gekopiëerd op de server of zo?

Ik hoop dat iemand het antwoord weet.

Met vriendelijke groeten

Nick

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Stel, je stuurt die mail van 10 Mb naar 10 collega’s, dan betekent dit dat de mailserver wel degelijk 11 maal 10 Mb moet slikken, ofwel 110 Mb (jouw 10 collega’s en jezelf). Dit is een onnodige belasting van het netwerk en kan via alternatieven perfect vermeden worden. Voor kleine berichten met minimale bijlagen is dat niet zo'n probleem, maar hier is dat behoorlijk groot wat verbruik betreft.

Indien je een grote hoeveelheid binnen hetzelfde domein verstuurd, dan plaats je de bestanden best op het netwerk en stuur je een mail met hyperlink naar de netwerkfolder naar de collega's. De belasting op het mailsysteem is bijna nihil.

Indien je een grote hoeveelheid extern wenst te delen, dan maak je best gebruik van online mogelijkheden. Enkele alternatieven:

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

Bedankt! Dit is een zeer duidelijk antwoord.

De oplossingen zijn niet echt relevant voor mijn probleem maar ik zal toch een alternatief zoeken voor het versturen van de vele mails.

Met vriendelijke groeten,

Nick

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.985
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Agnes Bouwen
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door IDEFIX
        Mijn Windows Live Mail geeft voor ongewenste mail de mogelijkheid om de afzender en Domein toe te voegen aan geblokkeerde afzenders. Regelmatig krijg ik dezelfde soort mail die ik telkens verwijder maar die blijven regelmatig terugkomen. Er is op die mail een icoontje voorzien om uit te schrijven maar dan kom ik op een publiciteitspagina die met de mail niets te maken heeft waar dan gevraagd wordt om mijn e-mail te bevestigen. Dat heb ik niet gedaan omdat ik de zaak niet vertrouw. Hoe kan ik van zo een mail verlost geraken?
      • Door maxxvanhecke
        Dag iedereen, 

Ik wil het email adres van het werk toevoegen thuis, dit is een IMAP. Wanneer ik het probeer toe te voegen vindt hij het niet en zegt dat hij de server niet kan vinden. Dit is via ons thuisnetwerk, ook via de kabel lukte het niet. Dan probeerde ik het via de Telenethomespot eens en het lukte wel. Hoewel ik nu toch liever ons eigen netwerk gebruik zou ik graag hebben dat het ook daarmee werkt. Aan wat zou dit kunnen liggen? 
      • Door IE8
        Outlook (365/2016) verzendt of ontvangt geen mails meer zonder eerst op de knop 'Alles verzenden/ontvangen' te klikken.
        Op het icoontje van Outlook verschijnt een wit kruisje met rode achtergrond.
        Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?
      • Door Lendal
        Geachte forumleden

in attachment voeg ik een pdf file , die de handleiding is van een labelmaker. Deze handleiding wordt op mijn iMac weergegeven als een pdf file , die 1 pagina beslaat. Wanneer ik deze uitprint dan is de tekst voor mij ( en ook voor zij, die katogen hebben)  onleesbaar. 
        Bestaat er een mogelijkheid een uitprint te krijgen onder de vorm van grote leesbare letters , aub ?

met dank en vriendelijke groeten 

Audass
        gebruikershandleiding.pdf
      • Door Andre999
        Beste,

Wanneer ik een nieuwe mail maak, wordt mijn tekst van het conceptbericht groot (°) weergegeven. Lettertype is Calibri 11.
        Wanneer ik deze mail naar mezelf stuur, en de mail dan open, is de tekst minder groot weergegeven. Lettertype is echter nog steeds hetzelfde: Calibri 11.
        Als ik dan deze mail wil bewerken en forwarden, dan wordt de tekst weer groot weergegeven. Lettertype is echter nog steeds Calibri 11.

(°) groot betekent dat er in het vakje waarin ik mijn tekst typ de lijn snel vol getypt is. Ook de cursor die links staat te blinken, is enorm groot. Zie bijlage voor printscreens!

Hoe kan het dat eenzelfde lettertype zo verschillend wordt weergegeven?
        En vooral: hoe kan ik zorgen dat wanneer ik een mail maak of bewerk, de tekst minder groot wordt weergegeven? 

Dank voor alle tips!
        Andre
        Outlook vraag.pdf
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.