Ga naar inhoud

PC Helpforum wenst u fijne feestdagen!

PC Helpforum wenst u een fantastisch en gezond 2021 toe!

Computer valt uit, probeert opnieuw op te starten maar lukt niet.

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

ik heb op 10/6/15 een nieuwe pc gekregen, mooi ding! Ik zat tegen een probleem aan te lopen die inmiddels verholpen is. Ik kon geen CD-Roms in mijn pc doen, op een of andere manier pakte hij de cd's niet (lag niet aan de cd's) Dit is dus verholpen, maar daarna loop ik gelijk tegen een nieuw probleem aan. Ik zit lekker te gamen (ik heb een game-pc), opeens valt mijn pc uit. (had ik voordat dit probleem met de cd-roms was opgelost nooit) Naja ik denk kan wel eens gebeuren, ik druk hem weer aan. Nu ben ik even op vakantie geweest en loop ik weer tegen dit probleem aan. De computer schakelt zich uit, fans en alles stopt, behalve de lampen. Daarna gaan de lampen uit,2 seconden later gaan de lampen weer aan en gaan de fans en alles ook weer draaien, ik krijg alleen geen beeld.

Iemand een idee?

Windows 8.1, 64 bit.

Groeten

(PS: Ik snap niet veel van computers, dus heb je vragen over de voeding of wat voor dingen ik allemaal in mijn pc heb vraag maar) 

Ik kan eventueel ook een filmpje maken mocht dit weer gebeuren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi royieeee,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

Gezien het feit dat het over een nieuwe PC gaat is het aangewezen dat je zo snel mogelijk contact opneemt met de verkoper / leverancier voor een grondig nazicht / herstelling onder garantie ... maak zeker eerst een back-up al je persoonlijk materiaal.

Succes !

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.912
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Logis1114
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door jmn
      Hallo,

Mijn laptop kan meestentijds niet zonder netvoeding draaien.
      De accu is gewoon vol, althans dat geeft ie aan.
      Soms lukt het even, maar dan valt hij daarna ineens weer uit. Op een manier zoals door oververhitting of kortsluiting.

Me lijkt dat er iets is in stroomvoorziening vanaf de accu, omdat hij het met adapter wel gewoon doet.
      Maar hoe controleer ik dat? Ik heb 'm al opengeschroefd, maar er was niks bijzonders te zien. Dat is natuurlijk vaak zo...

Hoe kan ik bijv. controleren of de accu nog goed is? Is daar software voor, of moet dat echt met externe meetapparatuur?

Het betreft een Asus R540U.
      Ben benieuwd.

Groeten,
      Johan Nijsse
    • Door wesley000000
      Sinds een paar dagen heb ik een trage downloadsnelheid, als ik utorrent of sabnzbd gebruik haal ik een max snelheid van 300-400 kb/s en livestreams of filmpjes laden op youtube ga ook traag, heb zo een aantal keer speedtest gedaan daar haal ik wel een snelheid van tussen 2,5-3 mb/s.

Heb al een paar dingen gedaan uit vergelijkbare topics, weet niet of het nodig is maar kan alvast geen kwaad. 

hier is een speccy linkje
      http://speccy.piriform.com/results/jkdaRQCXKJBR2QygkWXv4v0

screenshot inSSIDer
      http://prntscr.com/kmp8u7

Speedtest
      https://prnt.sc/kmpb41

Bestandje autorun
      ANDERLECHT.arn

Alvast bedankt voor de hulp. 
    • Door Tom Konings
      Hallo iedereen ^^

Ik heb hulp nodig met mijn pc ; die crasht heel erg vaak. Hij valt dan simpelweg uit zonder melding, bluescreen of restart.
      Het gebeurt het vaakste bij het laden van dingen, zoals het opstarten van een spel, maar ook bij het spelen van een zwaarder spel als subnautica. Ik denk dat het iets te maken zou kunnen hebben met het oververhit raken van de processor ofzo alleen heb ik daar nog geen bewijs voor kunnen vinden. Als het erg warm is en ik start hem meteen weer op na een crash lukt dat niet en crasht hij opnieuw voor dat hij bij de desktop kan komen. 

Hier nog wat specs :
      Grafisch : AMD Radeon R9 200
      Processor : AMD FX- 4100 Quad core processor, 3,6GHz
      8 Gb Ram
      x64 besuringssysteem en processor
      Moederbord : asus hybrid cfx

Alles behalve de videokaart is wel al zes jaar oud...zal er zeker iets mee te maken hebben. 
      Hier twee screens van de betrouwbaarheidsgeschiedenis en het Event log van windows.

Alvast bedankt!

Tom

• Door 12jumbo
      Bij het opstarten gaat mijn computer trager dan vroeger,waar kan ik controleren of er teveel geheugen wordt gebruikt bij het starten???
      Bij beveiliging zie ik bovenstaande opmerking.Moet ik er eentje uitschakelen en waar doe ik dat.
      Guido,
    • Door frankebizz
      ik krijg na een restart plots geen opstartscherm meer maar de melding C;\windows\system32\config\systemprofile\desktop kan niet worden toegepast

het lijkt alsof ik alles kwijt ben

ik krijg een scherm om apps te installeren

Is dit een virus? wat kan ik doen om weer toegang te krijgen?
  • Nieuwe aanmaken...