Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
superstef8

RAM-geheugen op Acer Aspire G7711 moederbord

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een pc met verouderde specs, ik heb hem net uit elkaar gehaald en eens grondig gepoetst. Na het terug in elkaar te steken heb ik een probleem met het RAM-geheugen. Ik heb in totaal 10GB (2 keer 4GB en 1 keer 2GB allemaal van Kingston). Alles zit op het moederbord en is correct geplaatst (ik ken wel iets van computers) maar wanneer ik bij Windows 8.1 Pro naar mijn systeemeigenschappen ga kijken staat er dat ik maar 6GB heb. Het geheugen werkte voordien wel en ik heb het ook zeker niet beschadigd. Weet iemand mischien hoe ik dit kan oplossen zodat ik gebruik kan maken van mijn 10GB??

Specs:

- Intel Core I7 930

- Acer Aspire G7711

- 1 keer Kingston 99U5471-002.A00LF (2GB) en 2 keer Kingston 9905471-009.A00LF (4GB)

- ATI Radeon HD 5870

- 1TB hardeschijf en 250GB SSD

- 600W Xilence voeding

Alvast bedankt!  :)  :adore:

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

het kan te maken hebben met de volgorde van de reepjes in de sloten.

ik zou de 4gb's in 1 en 2 plaatsen en de 2gb in het derde slot.

kijk de handleiding van het mobo er even op na. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.296
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Anissa Aljadir
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Danny Lenoor
        Ik heb 12 GB geheugen bestaande uit
        - 2x 4GB A-Data DDR3 @ 1334 Ghz
        - 2x 2 GB Kingstone DDR3 @ 1334 Ghz

Ik kocht nu een spel die minimum 16 GB RAM vereist. Hiervoor wil ik upgraden zonder onnodig centen uit te geven!

Vraag:
        Haal ik al mijn RAM er uit en steek 2 x 8 GB @ 1600 Ghz er in, of vervang ik enkel de 2 x 2 GB door 2 x 8 GB @ 1334 Ghz

dus ... 16 GB @ 1600 Ghz of 24 GB RAM @ 1334 Ghz ... wat levert mij de beste prestatie ?

• Door Goatik
        Hallo, ik heb een probleem met mijn nieuwe pc die ik juist heb opgesteld. Als ik die aanzet krijg ik niets op mn scherm te zien, de lichten gaan wel aan en alles draait zoals die hoort. Mijn moederbord heeft een troubleshooting LED indicator die zou moeten branden als er iets mis is, die brandt niet. Ik ben bijna zeker dat alle kabels goed aangesloten zijn. Dit is de 3de keer dat ik een pc opstel en had nog nooit problemen. De RAM zit ook in de juiste slot, heb in de handleiding van de moederbord gekeken.

Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat zeer veel appreciëren.

Hier de specs van mn pc:
        Moederbord: Msi B350 Pc Mate
        Cpu: Ryzen 5 2600
        Cpu koeler: Be Quiet! Pure Rock
        Behuizing: NZXT s340
        GPU: Msi Geforce GTX 750ti (ga ik nog vervangen)
        Ram: 1x4GB 2400Mhz DDR4 Corsair Ballistix (ik ga er nog een stick bijvoegen later)
        Ssd: 500GB WD Ssd
        Voeding: Cooler Master Masterwatt lite 500

• Door CRoelofs
        Hallo PC forum,

Mijn pc is een tijd geleden kapot gegaan, hiervan was de reden dat het moederbord niet meer correct werkte. Het defecte moederbord heb ik gister vervangen door een nieuwe:

ASRock H81M-DGS
        https://www.asrock.com/mb/Intel/H81M-DGS R2.0/index.asp#Specification

Nu dat ik het moederbord heb vervangen werkt alles weer, behalve 1 RAM geheugen slot. De pc geeft bij opstarten aan dat hij er zich een probleem onstaat in slot A, ik heb al vaker probeert het staafje opnieuw erin en eruit te halen. Niks helpt. De Ram geheugen staven die ik gebruik:

https://azerty.nl/product/kingston/683482/hyperx-fury-ddr3-8-gb?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-lEEnOmT_qx3_KebvNM8RXVWj24wbWgieIh_Etn-82O-VFF_m7AQWhoC1dwQAvD_BwE
        https://azerty.nl/product/kingston/683467/hyperx-fury-ddr3-4-gb?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-pBRB5Hfl-pUvcx9yAMXAJV_Dyh4XCzaP-qgiELPg53zDg63Zj7TahoCroEQAvD_BwE

Ik heb al geprobeerd de 8 gb ram in het eerste slot, en het 4 gb ram in het 2e slot of omgedraaid. Beide geeft dezelfde error. Raar omdat het moederbord maximaal 16GB ram geheugen aan zou moeten kunnen.. In de foto hier onder heb ik de melding weergegeven, bij het nemen van de foto had ik de kaart van 8GB in slot B (het 2e slot dus)

Ik vroeg me af of iemand me zou kunnen helpen met dit probleem,
        Alvast bedankt voor de hulp!

(plaatje even gedraaid, Passer)

• Door BartjeP
        hoi,

Ik heb een paar jaar geleden een https://www.coolblue.be/nl/product/197208/acer-aspire-m1935.html
        gekocht en daar staat dat ik een HDMI aansluiting zou moeten hebben.  Als ik het opzoek in apparaatbeheer dan zie ik nergens de HDMI aansluiting staan.
        Als ik een HDMI kabel aansluit en die verbindt met mijn tv dan gebeurd er ook niets.  Nu is mijn vraag hoe ik kan opzoeken, zonder de desktop helemaal uit elkaar te halen , of
        er wel degelijk een werkende HDMI poort aanwezig is.

alvast bedankt
        mvg
        Bart Pauwels
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.