Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Recentelijk ben ik op zoek gegaan voor het mij aanschaffen van een nieuwe monitor.

Deze zou vooral gebruikt worden met het doeleind tot gamen.

Echter bij mijn zoektocht naar monitors treed er bij mij enige verwarring op.

Het is de bedoeling mij een monitor aan te schaffen met voorkeur 2 HDMI-ingangen. (1x PC, 1xPS4 / eventueel DVI-D HDCP)

Hierbij kijk ik ook naar de toevoeging van ingebouwde luidsprekers.

De refresh rate op zijn minst 60hz.

Nu is mijn vraag als volgt, betreffende de resolutie/refresh rate;

Is het mogelijk een monitor met een resolutie HOGER dan 1920x1080,
te laten afspelen met een refresh rate van MINSTENS 60hz,

gebruik makende van de HDMI ingang?

Zoals ik het begrepen heb, is dit enkel mogelijk wanneer men de DisplayPort-ingang gebruikt?
Alhoewel het mij lijkt dat het onmogelijk is PS4 te verbinden via HMDI-naar-DP?

(Bijkomende vraag: Waar is DP in godsnaam goed voor? Enkel voor grafische kaarten die deze uitgang hebben?)

Indien dit wel mogelijk is, heeft u enkele suggesties?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Governator, 

Eerst en vooral welkom op PC-Helpforum! 

Om eerst even op je vraag te antwoorden: een resolutie van 1080p+ en een framerate van 60 FPS is zeker mogelijk, met HDMI 2.0 of inderdaad via DisplayPort (DP). DisplayPort is niet erg populair, maar de beeldkwaliteit is even goed als HDMI 2.0. Niet elk toestel ondersteunt echter al HDMI 2.0, dus is het verstandig om te kiezen voor DisplayPort. 

Een scherm met 2 HDMI-poorten komt jammer genoeg niet vaak voor, al kan je bijvoorbeeld je PC wel aansluiten via DVI-D met dezelfde beeldkwaliteit. 

Dit scherm van Philips heeft zowel DVI, DP als HDMI en heeft een 1440p resolutie, terwijl dit exemplaar van Samsung het nog een stuk beter doet met een waanzinnig scherpe 4K resolutie, al ontbreekt hier wel een DVI-poort.

aangepast door superjona
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.996
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Quanty
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door travor
      Beste,

in onderstaande tabel vindt u de gegevens van mijn laptop.

Ik vroeg me af of ik in dit geval 2 schermen kan aansluiten op de mini displayports en terwijl mijn laptop scherm nog gebruiken.
      Eventueel zelf nog een 3e scherm via hdmi aansluiten?
      ik heb dus 1 x hdmi en 2x mini displayport.
      Zijn er eventueel andere mogelijkheden?

Alvast bedankt;

• Door Merel Kuijpers
      Hi allemaal, 

Ik zit met een probleem. Ik heb mijn computer ter reparatie naar een computerzaak gebracht. Inmiddels is hij weer terug en doet hij het weer. Behalve dat mijn beeld niet meer in mijn monitor past. Dit had ik een vorige keer ook toen ik mijn desktop had weggebracht, maar toen was dit simpel te verhelpen door de resolutie aan te passen, nu helpt dit niet. Dit verkeerde beeld krijg ik niet alleen op mijn bureaublad, maar met alles wat ik doe. Alsof er een stukje van mijn beeld is afgesneden en dit gamed natuurlijk voor geen meter. 

Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit kan verhelpen? 
      Alvast bedankt. 

• Door Pieter Berteloot
      Dag allemaal
      Ik heb weinig ervaring en ben nieuw op dit forum. 
      Sinds kort ben ik in het bezit van een PS3. Ik had ook al een oude DELL-monitor staan, en nu zou ik graag mijn PS3 koppelen aan mijn monitor. 
      Deze heeft enkel een VGA-aansluiting, maar met een VGA-to-HDMI-adapter heb ik ervoor gezorgd dat deze wel kunnen worden gekoppeld. 
      Toch heb ik nog een probleem. 
      Mijn monitor toont elke keer: 

Cannot Display This Video Mode
      Optimum resolution 1280x 1024 60Hz

Ik ken hier te weinig over om het zelf te kunnen oplossen. Al uren heb ik zitten googelen om een oplossing te vinden. 
      Ook 5 seconden lang de aan/uit-knop ingedrukt houden tot na de 2de beep enzo geprobeerd. 

Kan iemand mij verder helpen zodat ik kan beginnen gamen? 

Alvast bedankt! 
    • Door tessavanbelle
      Hey, 

Ik zou graag een tweede monitor willen aansluiten aan mijn computer.

Mijn huidige monitor is aangesloten met kabel HDMI naar HDMI. Wij hebben toen ik dit scherm kocht, toen de kabel geprobeerd die er standaard bij was (zie foto), maar dat werkte niet.
      Als ik deze kabel gebruik voor te connecteren met de computer, vindt hij de monitor niet. Mijn grafische kaart is up to date.

https://www.asus.com/be-nl/Graphics-Cards/STRIXGTX970DC2OC4GD5/ -> er staat: displayport, HDMI, DVI-D, DVI-I.

Kan iemand mij helpen wat er aan de hand is?

Bedankt!

• Door quickwoody99
      Hello,

I read that 1.4a can't get 120Hz at 1080p or 720p. If i put the resolution even lower is it possible to achieve 120hz? I get around 220fps ingame for CSGO(Counter Strik Global Offensive)  so that's fine. My Laptop only has a HDMI port so that's why i'm asking this question.

Thanks in advance

PS: Je kan  in het nederlands antwoorden :p, had deze al in het engels geschreven als het niet erg is.
  • Nieuwe aanmaken...