Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Log in om dit te volgen  
Samm_93

Ruis/Horizontale strepen op scherm laptop

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ik heb me 4 dagen een PC aangeschaft van het merk MSI.
Het gaat om volgend model : MSI Leopard GP70 2PE-258BE

Nu denk ik dat er problemen zijn met de GPU van deze PC, maar ik ben niet zeker en heb het probleem zelf nog nooit gezien, daarmee dat ik het hier eens vraag.
Het probleem kwam voor het eerst voor wanneer ik bestanden van mijn externe schijf aan het overzetten was naar de harde schijf van de laptop zelf.
Het ging hier om een bestand van 60 GB. En dit was 1 uur nadat ik de PC uit de de doos had genomen zeg maar. 
ik kreeg een soort van ruis/horizontale strepen op men scherm voor enkele seconden.
Ik hebd an een update van de driver van de GPU gedaan, misschien dat het daar aan lag.

Dan heb ik het probleem niet meer gehad voor 2 dagen, en nu ben ik Windows 10 aan het installeren, en treed het probleem weer op, maar het blijft nu duren.

Ik denk dus dat de GPU defect is en dat als de laptop een zware taak moet uitvoeren, mijn GPU het deels laat afweten.
De laptop is nog maar 5 dagen oud, en had dus ook graag jullie mening hierover.

Hem terugsturen in garantie doe ik sowieso wel denk ik. 

 

Hier een filmpje dat ik heb opgenomen tijdens de update naar Windows10.

 

https://youtu.be/VR8eYWT6Gc4

Alvast bedankt 
Sam

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi Samm_93,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

Kan een aantal richtingen uit: problemen met de driver (indien problemen begonnen na het installeren van de nieuwste driver) of - zoals je reeds aanhaalde - een hardwarematig defect dat zich manifesteert onder belasting.

 

Gezien het feit dat het over een nieuwe PC gaat is het aangewezen dat je zo snel mogelijk contact opneemt met de verkoper / leverancier voor een grondig nazicht / herstelling onder garantie ... maak zeker eerst een back-up al je persoonlijk materiaal.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Hi Asus,

    Bedankt voor de snelle reactie :) 
    Heb al een backupje gemaakt van alles (gelukkig was dit niet zoveel werk aangezien de laptop nog maar 5 dagen oud is) en ik ga morgen eens naar de klantendienst bellen van de levernacier. 

    En zoals je zegt, en ik ook dacht, kan het misschien ook een probleem zijn met de driver. 
    Ik zal eens problemen de nieuwste driver te verwijderen, en te herinstalleren, misschien was er een probleem opgetreden bij het installeren van deze. 

    Bedankt voor je hulp :) 

    Sam 

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Log in om dit te volgen  

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.629
      • Meeste online
        1.765

      Nieuwste lid
      Bertju
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door travor
        Beste,
         
        in onderstaande tabel vindt u de gegevens van mijn laptop.
         
        Ik vroeg me af of ik in dit geval 2 schermen kan aansluiten op de mini displayports en terwijl mijn laptop scherm nog gebruiken.
        Eventueel zelf nog een 3e scherm via hdmi aansluiten?
        ik heb dus 1 x hdmi en 2x mini displayport.
        Zijn er eventueel andere mogelijkheden?
         
        Alvast bedankt;

      • Door Goatik
        Hallo, ik heb een probleem met mijn nieuwe pc die ik juist heb opgesteld. Als ik die aanzet krijg ik niets op mn scherm te zien, de lichten gaan wel aan en alles draait zoals die hoort. Mijn moederbord heeft een troubleshooting LED indicator die zou moeten branden als er iets mis is, die brandt niet. Ik ben bijna zeker dat alle kabels goed aangesloten zijn. Dit is de 3de keer dat ik een pc opstel en had nog nooit problemen. De RAM zit ook in de juiste slot, heb in de handleiding van de moederbord gekeken.
         
        Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat zeer veel appreciëren.
         
        Hier de specs van mn pc:
        Moederbord: Msi B350 Pc Mate
        Cpu: Ryzen 5 2600
        Cpu koeler: Be Quiet! Pure Rock
        Behuizing: NZXT s340
        GPU: Msi Geforce GTX 750ti (ga ik nog vervangen)
        Ram: 1x4GB 2400Mhz DDR4 Corsair Ballistix (ik ga er nog een stick bijvoegen later)
        Ssd: 500GB WD Ssd
        Voeding: Cooler Master Masterwatt lite 500
         
         
      • Door Arman2001t
        Hi guys.
        I have a PC with
        -i5 3570k
        -gtx 660
        -Corsair CX600
        I have been playing games and once in like 5 minutes my CPU and GPU go to 100% and then they drop together( so no bottlenecking), that causes the game to stop like 5 seconds and then I can continue. This happens also when I use editing softwares, it feels like my cpu goes very fast to high percentages.
        Maybe it has to do with the temperatures, but when gaming my gpu is 70 degrees and cpu 50 degrees. 
        Please help me and thank you in advance
      • Door POKERBART
        Ik was van plan om mijn gpu uit elkaar te halen om goede koelpasta op te doen, bij welke fabrikanten vervalt garantie niet?
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...