Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
tomaatje

Wijzigen van de bootsequentie

Aanbevolen berichten

Een systeemherstel en een systeemkopie dvd aangemaakt volgens de richtlijnen op dit forum.

Bij een test blijkt geen van beide op te starten (draaien wel, maar vallen na een poosje stil).

Om de bootvolgorde te wijzigen gaan kijken in de Aptio Setup Utility versie 2.15.1234 2012 American Megatrends.

Boot Configuration en Boot Option Priorities staan er in het zwart aangegeven, wat betekent dat je die niet kunt wijzigen.

Boot Option #1 (Sets the system boot order) staat ingesteld op 'Windows Boot Manager'. Dit staat in het blauw aangegeven, dus daar gaan kijken wat je er aan kunt veranderen: je kunt die optie enkel aan- of uitzetten.

Iemand die mij hierbij kan helpen ?

(PS: Ik wou hiervan een schermafdruk maken om bij te voegen, maar weet niet hoe je dit in DOS kunt doen.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    1

OK, gevonden op het internet (dit blijkt gelukkig een veelgebruikt BIOS te zijn).

De oplossing bestaat erin in het BIOS eerst naar het tabblad 'Security' te gaan en daar 'Secure Boot' 'enabled' te wijzigen in 'disabled'.

Daarna ziet men in het tabblad 'Boot' Boot Option #2 met de naam van de ingevoerde CD/DVD.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.196
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Pascal Wagener
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door woutervanzet
        Ik wil graag een image/systeemkopie maken op een externe harde schijf die dan gebruiktkan worden om een eventuele crash van Windows te herstellen.
        Wat voor mij net zo belangrijk is, is dat ik de mogelijkheid heb om die image/systeemkopie te gebruiken op een nieuwe harde schijf of een nieuwe (lege) computer.
        Lang gezocht naar een oplossing maar ook programma's zoals AOMEI-backupper en Easus Todo backup geven mij over dat laatste geen duidelijke informatie.
      • Door Frans van wessel
        Geachte heer Karel ,
        Ik heb wimdows 7 ultimate 64 bits geinstalleerd en Systeem herstel en backup wekt niet.
        Heeft u daar een oplossing voor ?
        Met vriendelijke groet,
        Frans v. Wessel
      • Door Chewie70
        Tot hier toe werkte ik enkel met backups van mijn dataschijf. Maar ik wil nu een systeemkopie maken zodat ik bij een ernstig probleem niet steeds opnieuw Win10  + software moet herinstalleren.   Wanneer ik een 'systeemkopie' wil maken, selecteer Win10 zelf het volgende: EFI Systeempartitie, Windows Herstelomgeving (Systeem),   (C:) (Systeem)  en Data(K:)(Systeem).   Maar ik wil de K-schijf helemaal niet in die systeemkopie. De data op mijn K is al gebackuped naar 2 externe schijven.  Ik kan die K: echter niet verwijderen uit de lijst voor de systeemkopie, waardoor de systeemkopie 1,12 Gb in beslag neemt, maar mijn externe schijf is kleiner dan 1 Gb.  Waarom selecteert Win10 automatisch mijn K-schijf en waarom kan ik die niet verwijderen..?
      • Door Digibeet100
        Mijn laptopje is volledig geblokkeerd na een update van Windows 10. Ik kom tot op het "bureaublad", maar daar kan ik niets openen. Zelfs ctr-alt-dlt werkt niet. Het enige wat ik dan kan doen, is de aan/uit-knop een tijdje ingedrukt houden om de stroomtoevoer af te sluiten. Maar bij elk terug opstarten zit ik terug vast.
        Na wat zoeken op het internet heb ik gevonden dat ik naar "systeemherstel" kan gaan als je de voedingsknop en de shiftknop tegelijk indrukt. So far, so good.
        Maar nu blijkt dat ik mijn pc ook niet kan opnieuw instellen! Ik krijg de boodschap: "Er is meer vrije ruimte nodig op het station waarop Windows is geïnstalleerd. Maak ruimte vrij en probeer het nog een keer".
        WTF??? Een beetje cynisch als je weet dat ik helemaal geen toegang krijg tot mijn bestanden. Ik heb al geprobeerd om er een externe harde schijf of een USB-stick aan te hangen bij het opstarten. Helpt niet.

Ter info. Mijn laptopje is een jaar oud; met een beperkt geheugen van 16GB (Asus Eebook F205T).   Hoe kan ik alles van mijn Eebook gooien?
      • Door blckmrleen
        Hoi, ik heb een Packard Bell en mijn laptop is vandaag vastgelopen. Ik ben toen weg gegaan, en toen ik terug kwam zette ik mijn laptop weer aan en kwam ik in een programma genaamd opstartherstel. Hij is de hele tijd dingen aan het scannen, maar dan zegt mn laptop dat er een foutmelding is. Wanneer ik na het opstarten heel vaak op f8 druk, komt er een opstartscherm waarop ik alle opties heb geprobeerd maar niks helpt. Ik ben hopeloos en kan nu niks meer met mn laptop, iemand enig idee hoe ik m zo kan opstarten dat ik weer gewoon bij mn normale programma's kan?
        Groetjes.
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.