Ga naar inhoud

Windows (+verkenner) starten traag op


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo leden,

 

 

Sinds een paar maanden ondervind ik wat traagheidsproblemen op mijn laptop.

 

- Windows start veel trager op dan normaal

 

- Als ik rechts klik op een icoon duurt het een 10-tal seconden vooraleer het menu tevoorschijn komt

 

- Sinds een paar dagen start de verkenner ook heel traag, en crasht soms zelf

 

 

Ik heb reeds gescanned op virussen en CCleaner laten lopen, maar dit verbeterde de situatie niet.

Ook heb ik mijn C-schijf wat opgeruimd, zonder resultaat.

 

 

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen bieden voor mijn probleem.

 

Mvg,

 

Timo

 

 

Specificaties:

 

HP envy

 

Windows 10 Home 64-bits

Intel Core i7-4700MQ

16 GB RAM

Toshiba HDD 1TB

NVIDIA GeForce GT 740M

Intel® HD Graphics 4600

ESET NOD32 Antivirus

Link naar reactie
Delen op andere sites


AepozZ,

 

'k verplaatste je post naar Malwarebespreking omdat ik vermoed dat het euvel hem daar zal bevinden.

 

Ik fronste ook even mijn wenkbrauwen toen ik las 'sinds een paar maanden...' en opmerkte dat je het in Windows 10 gezet had. De 10 is toch maar een grote maand uit?

Nu tot daar.

 

Voer je onderstaande eens uit - als je logje er staat worden de ontleders verwittigd.

 

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de

. aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites


Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.

(hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (klik hier voor meer informatie over hoe zoek.exe te gebruiken)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

     
    emptyfolderscheck;delete
    firefoxlook; 
    Chromelook; 
    CHRdefaults;
    autoclean; 
    iedefaults;  
    
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Download 51e15692b05a4-MiniToolbox.PNGMiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!

Start MiniToolBox

- Rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:

  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".

Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".

Post het logbestand als bijlage[/b] in je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt op dat je je vraag op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander zijn van het gelijktijdig posten van vragen op meerdere fora.

Nu is het uiteraard onze grootste bezorgdheid dat jij zo snel mogelijk tot een oplossing komt, daarom gaat dit topic "on hold" zodat jij je ten volle kan concentreren op de vragen / tips op het andere forum.

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen


  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      40.161
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    Tecnare
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door Ron88
      De pc van mijn vrouw, een HP Pavilion 590-p0920nd , blijft ineens hangen in rebooten.
      In de bijlage de verschillende stappen.
      Na dit proces sluit de pc af om vervolgens weer met luid piepen opnieuw te beginnen. 
      De pc is 5 maanden oud.
      Is dit met jullie hulp op te lossen?



    • Door JasperVerplanke
      Beste PC-helpforum,
       
      Sinds lange tijd geeft mijn (zelfgebouwde) pc problemen met snelheid. Het opstarten van de PC gaat traag, zeker het openen en navigeren van het start menu. Een programma starten duurt minuten. Wanneer een programma, bijv. een game, eenmaal gestart is werkt het wel snel. Echter, als ik een paar keer alt+tab tussen een game en andere applicaties, gaat het enorm traag. Vaak loopt de PC dan helemaal vast en lukt het niet eens meer om programma's normaal te starten. Het lijkt er dus op dat het draaien van een programma goed gaat, maar het opstarten van een nieuwe programma of switchen tussen programma's niet.
       
      Zelf heb ik in Task Manager met wat online guides geprobeert e.e.a. te diagnostiseren, maar kon niks concluderen. Onderstaande screenshot is gemaakt tijdens het schrijven van deze post, terwijl weinig programma's draaien.
       

       
      Windows staat geïnstalleerd op een SSD. Hieronder nog enkele specs. Hoor graag als er meer info nodig is!
       

       
      Veel dank!
      Groeten,
      Jasper
    • Door winlouis
      Beste, ik heb deze laptop een lange tijd niet meer gebruikt. Als ik de laptop opstart krijg ik op het scherm "TOSHIBA LOADING INNOVATION" en dan gaat het beeld over naar een zwart scherm met in een blauwe kader, "ENTER PASSWORD". Ik kan mij het juiste Paswoord niet herinneren. Als ik het paswoord invoer dat ik voordien altijd gebruikt heb krijg ik op het scherm, in een witte kader, "SETUP WARNING" en daaronder, "INVALID PASSWOD" daaronder in een zwart kadertje staat er dan, CONTINUE" Als ik dan op "ENTER" druk krijg ik opnieuw in het blauwe kadertje, ENTER PASSWORD" Als ik dan de toots, F2 of F12 en ENTER indruk, schakelt de Laptop opnieuw uit naar het zwarte scherm. Ik heb wel de 3 CDrom's nog, die bij de aankoop van de Laptop zijn bijgeleverd, maar de schuif voor de CDrom's te plaatsen gaat ook niet meer open. Mijn Laptop is een "TOSHIBA" Model SATELLITE L500-1R3. PROGRAMMA- Windows 7 Home Premium 32bit. Product Key: VERWIJDERD!!!. Ik heb, toen het nog toegelaten was gratis over te schakelen naar Windows 10, de programmatie uitgevoerd, er moet dan iets misgelopen zijn zodat ik nu de laptop niet meer kan opstarten.
      Is het mogelijk mij een oplossing door te mailen, aub. Met dank bij voorbaat. Eigenaar van de laptop xxxxxx. Contactpersoon voor het probleem op te lossen, Vriend/Gebuur.
      Met vriendelijke groeten.
      Buyl Herwin Louis.
       
      (naam eigenaar ook maar gewist - Passer)
    • Door Cristiane van der Werf
      Hallo,
       
      Ik ben hier nieuw en ik vraag me af of iemand mij kan helpen en weet of het mogelijk is het werkgeheugen van mijn Lenovo tablet uit te breiden.
      De tablet heeft 1 GB aan RAM en voor zo weinig geheugen vind ik het toch best een goede tablet. Echter ben ik gewoon nieuwsgierig of dit mogelijk is. Ik heb eerst uitgebreid het internet doorzocht maar kon helaas niets vinden dat mijn vraag beantwoord.
       
      Groetjes,
      Cristiane 
    • Door Testpc
      Ik krijg zo nu en dan blauw scherm
      Wat is er aan de hand want het is hinderlijk

×
×
  • Nieuwe aanmaken...