Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Log in om dit te volgen  
AepozZ

Windows (+verkenner) starten traag op

    Aanbevolen berichten

    Hallo leden,

     

     

    Sinds een paar maanden ondervind ik wat traagheidsproblemen op mijn laptop.

     

    - Windows start veel trager op dan normaal

     

    - Als ik rechts klik op een icoon duurt het een 10-tal seconden vooraleer het menu tevoorschijn komt

     

    - Sinds een paar dagen start de verkenner ook heel traag, en crasht soms zelf

     

     

    Ik heb reeds gescanned op virussen en CCleaner laten lopen, maar dit verbeterde de situatie niet.

    Ook heb ik mijn C-schijf wat opgeruimd, zonder resultaat.

     

     

    Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen bieden voor mijn probleem.

     

    Mvg,

     

    Timo

     

     

    Specificaties:

     

    HP envy

     

    Windows 10 Home 64-bits

    Intel Core i7-4700MQ

    16 GB RAM

    Toshiba HDD 1TB

    NVIDIA GeForce GT 740M

    Intel® HD Graphics 4600

    ESET NOD32 Antivirus

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    AepozZ,

     

    'k verplaatste je post naar Malwarebespreking omdat ik vermoed dat het euvel hem daar zal bevinden.

     

    Ik fronste ook even mijn wenkbrauwen toen ik las 'sinds een paar maanden...' en opmerkte dat je het in Windows 10 gezet had. De 10 is toch maar een grote maand uit?

    Nu tot daar.

     

    Voer je onderstaande eens uit - als je logje er staat worden de ontleders verwittigd.

     

    Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

    Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

    Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

    RSIT Logbestanden plaatsen


    • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

    Bekijk ook de

    . aangepast door Passer

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

    Mijn excuses voor het plaatsen bij het misse onderwerp. Ik wist niet direct waar ik ermee naartoe moest, en plaatste het dan maar bij mijn huidige windows versie.

     

    Het gevraagde bestand vind je in bijlage, samen met een anti-malware scan die ik daarnet uitvoerde.

     

     

    malware.txt

    log.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    1

    Ik heb ondertussen de 2 malwarebedreigingen in quarantaine geplaatst en opnieuw opgestart, maar ook dit heeft mijn probleem niet opgelost.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.

    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.

    (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

    Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (klik hier voor meer informatie over hoe zoek.exe te gebruiken)

    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
    • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

       
      emptyfolderscheck;delete
      firefoxlook; 
      Chromelook; 
      CHRdefaults;
      autoclean; 
      iedefaults;  
      
      
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    1

    Hierbij het logje van de Zoek scan.

     

    (hierbij komt het probleem goed naar voor: Als ik een bestand wil toevoegen, duurt het meer dan een minuut vooraleer ik in mijn bestanden kan zoeken..als hij tegen die tijd nog niet gecrasht is)

    zoek-results.txt

    aangepast door AepozZ

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Download 51e15692b05a4-MiniToolbox.PNGMiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

    Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!

    Start MiniToolBox

    - Rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

    Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

    Vink de volgende onderdelen aan:

    • Flush DNS
    • Report IE Proxy Settings
    • Reset IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • Reset FF Proxy Settings
    • List content of Hosts
    • List IP configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices (Only Problems)
    • List Users, Partitions and Memory size
    • List Minidump Files
    • List Restore Points
    Klik op de knop "Go".

    Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".

    Post het logbestand als bijlage[/b] in je volgend bericht.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Het valt op dat je je vraag op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander zijn van het gelijktijdig posten van vragen op meerdere fora.

    Nu is het uiteraard onze grootste bezorgdheid dat jij zo snel mogelijk tot een oplossing komt, daarom gaat dit topic "on hold" zodat jij je ten volle kan concentreren op de vragen / tips op het andere forum.

     

    Succes !

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        38.989
      • Meeste online
        1.622

      Nieuwste lid
      Bloodnose
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door winlouis
        Beste, ik heb deze laptop een lange tijd niet meer gebruikt. Als ik de laptop opstart krijg ik op het scherm "TOSHIBA LOADING INNOVATION" en dan gaat het beeld over naar een zwart scherm met in een blauwe kader, "ENTER PASSWORD". Ik kan mij het juiste Paswoord niet herinneren. Als ik het paswoord invoer dat ik voordien altijd gebruikt heb krijg ik op het scherm, in een witte kader, "SETUP WARNING" en daaronder, "INVALID PASSWOD" daaronder in een zwart kadertje staat er dan, CONTINUE" Als ik dan op "ENTER" druk krijg ik opnieuw in het blauwe kadertje, ENTER PASSWORD" Als ik dan de toots, F2 of F12 en ENTER indruk, schakelt de Laptop opnieuw uit naar het zwarte scherm. Ik heb wel de 3 CDrom's nog, die bij de aankoop van de Laptop zijn bijgeleverd, maar de schuif voor de CDrom's te plaatsen gaat ook niet meer open. Mijn Laptop is een "TOSHIBA" Model SATELLITE L500-1R3. PROGRAMMA- Windows 7 Home Premium 32bit. Product Key: VERWIJDERD!!!. Ik heb, toen het nog toegelaten was gratis over te schakelen naar Windows 10, de programmatie uitgevoerd, er moet dan iets misgelopen zijn zodat ik nu de laptop niet meer kan opstarten.
        Is het mogelijk mij een oplossing door te mailen, aub. Met dank bij voorbaat. Eigenaar van de laptop xxxxxx. Contactpersoon voor het probleem op te lossen, Vriend/Gebuur.
        Met vriendelijke groeten.
        Buyl Herwin Louis.
         
        (naam eigenaar ook maar gewist - Passer)
      • Door Cristiane van der Werf
        Hallo,
         
        Ik ben hier nieuw en ik vraag me af of iemand mij kan helpen en weet of het mogelijk is het werkgeheugen van mijn Lenovo tablet uit te breiden.
        De tablet heeft 1 GB aan RAM en voor zo weinig geheugen vind ik het toch best een goede tablet. Echter ben ik gewoon nieuwsgierig of dit mogelijk is. Ik heb eerst uitgebreid het internet doorzocht maar kon helaas niets vinden dat mijn vraag beantwoord.
         
        Groetjes,
        Cristiane 
      • Door Testpc
        Ik krijg zo nu en dan blauw scherm
        Wat is er aan de hand want het is hinderlijk

      • Door Tom Konings
        Hallo iedereen!
         
        Mijn pc wordt de laatste tijd steeds trager, en dat ligt volgens mij voornamelijk aan de processor. Wat gek is is dat als ik taakbeheer open hij iets van 70% processor usage aangeeft, terwijl ik zelf op zo ongeveer 30% uitkom als ik de verschillende processen zelf optel... Dit veroorzaakt vervolgens hele lage fps (op world of tanks, dat speel ik het meest).
        Dit is vrij snel achteruitgegaan : vorig jaar heb ik een nieuwe videokaart gekocht, alles op max graphics met 60fps, nu staat alles op minimaal met 30fps... Mijn processor is een AMD FX 4100 quad core processor, 3,6GHz. Deze pc is al wel 6 jaar oud, zou het daaraan liggen?
        Alvast bedankt,
         
        Tom
      • Door johanny
        Sinds deze morgen kan ik een van mijn pc's niet meer opstarten. Op het moment dat ik normaal gezien moet inloggen begint het beeldscherm te flikkeren (constant aan- en uit te gaan). Opstarten is hierdoor onmogelijk. Ik krijg dus mijn bureaublad niet meer te zien. Wanneer ik een ander beeldscherm aansluit doet zich hetzelfde voor. Het gaat om een (oude) HP Compaq 8000 Elite CMT Business PC. Besturingssysteem Windows 10.
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.