Ga naar inhoud

apps in windows 10


mireille4m

Aanbevolen berichten

waar ik vroeger bv Moviemaker, picturemanager.. in programma's vond zie ik die nu als app.

ALS ik ze al zie, want meestal moet ik gewoon de zoekfunctie inschakelen.

Idem voor configuratiescherm of instellingen.

Het probleem is dat ik in verkenner nergens terugvind WAAR die dingen nu staan. 

Ik zoek een duidelijke boomstructuur. HELP! Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag mireille4m,

 

 

Als je op de startknop drukt zie je onderstaande. (afbeeldingen kan je vergroten door erop te klikken)

 

post-9560-0-82412800-1446968410.png

 

 

Klik je op de knop juist boven start krijg je alle programma's te zien  en dit gerangschikt van A tot Z. 

 

post-9560-0-04715400-1446968579.png

 

post-9560-0-12045500-1446968602_thumb.pn

 

 

Klik je op de knop helemaal bovenaan het scherm (drie horizontale streepjes) krijg je de onderstaande te zien.

 

post-9560-0-41929800-1446969015_thumb.pn

 

post-9560-0-83846200-1446968925_thumb.pn

 

 

 

Ga ik nu naar de M..... zie ik moviemaker.

Wil je op een snelle manier de meest gebruikte programma's bereiken heb je enkele mogelijkheden.

Zo kan je een programma toevoegen aan de taakbalk ( de balk waar de startknop en de klok staat) of je kan het toevoegen aan het start scherm in de vorm van een tegel.

 

Hoe doe je dat? Door met de rechtermuisknop op het programma of App te klikken, in het menu dat je dan krijgt klik je op aan start vastmaken of aan taakbalk vastmaken.

 

post-9560-0-14896100-1446969548.png

 

De taakbalk:

 

post-9560-0-01012300-1446969697_thumb.pn

 

Het start venster:

 

post-9560-0-03650600-1446969796_thumb.pn

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

heel vriendelijk van u om zoveel moeite te doen. Ik begrijp wat u uitlegt en had met veel trial and error ook al dat startscherm aangepast en icoontjes op de taakbalk gekregen,  (van een paar apps moest ik wachten tot ze in meest gebruikte apps verschenen, want in de alfabetische lijst verschenen ze niet, ik deed ze dan gewoon enkele keren open met de zoekfunctie, niet elegant, maar was al blij dat het zo lukte). Ik vrees dat er iets niet juist is met mijn startscherm omdat ik die horizontale streepjes van gelijke lengte niet zie.  Dus die lijst met afbeeldingen enz zie ik nergens, om naar afbeeldingen te gaan moet ik met verkenner werken. Ik zie wel die streepjes van ongelijke lengte bij alle apps.

Het startscherm (dat is toch dat met het windows icoon hé) staat bovenaan het venster tegen de rand geplakt en ik kan dat venster ook niet verplaatsen.Ik heb de indruk dat windows een layout heeft niet geschikt voor mijn 15 inch scherm, of is dat een domme opmerking? Want ook mijn fotobewerkingsprogramma is ineens "te groot" voor mijn scherm. En van de knop waarmee je  naar beeldscherm gaat zie ik alleen de bovenste lijn.

En nog even over het vinden van de app. Bijvoorbeeld configuratiescherm moest ik opzoeken met de zoekfunctie (loupe) en daar staat dat het een bureaublad app is, maar als ik met verkenner naar bureaublad ga staat daar alleen een excel document dat ik er zelf heb opgezet.Biza voor mij.

O ja, en ik heb het niet zelf gedwonload, windows 10 staat op mijn nieuwe HP computer al ingesteld. Begrijpt u mijn probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat krijg je te zien als je op de startknop drukt aan de linkerkant van het scherm? Krijg je niet hetzelfde te zien als afbeelding 1 in bericht 2?

 

Neem ook onderstaande links eens door.

 

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/getstarted-see-whats-on-the-menu

 

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/getstarted-love-it-pin-it

 

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/getstarted-make-start-full-screen

 

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/getstarted-find-all-your-apps-and-programs

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank u ik neem zeker de links eens grondig door. Maar zo op het eerste gezicht lijk ik toch die fameuze horizontale lijntjes knop te missen.  En het is toch absurd dat de knop om naar een leeg startscherm te gaan enkel als lijntje zichtbaar is. Ik heb de instelling van "full screen" afgezet en daar verandert niets door, enkel de foto op het lege startscherm wordt kleiner, maar het starscherm dat je met de windowsknop oproept blijft gelijk. Maar ik blijf zoeken, alvast bedankt voor uw feedback

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie "het leven in een oogopslag" helemaal bovenaan staat het windows icoon, de streepjes zijn er niet

 

 

dank u ik neem zeker de links eens grondig door. Maar zo op het eerste gezicht lijk ik toch die fameuze horizontale lijntjes knop te missen.

 

 

Ik denk dat deze link zal helpen, start op volledig scherm weergeven.

 

 

Heb je de instelling start op volledig scherm weergeven al ingeschakeld? Zie link hierboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.