Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

niek04

PC regelmatig erg traag

Aanbevolen berichten

Goedenavond!

Sinds een tijd heb ik regelmatig een erg trage pc. Al na het opstarten loopt het werkgeheugen vol zonder dat ik veel programma's heb lopen. Het valt mij bijvoorbeeld op dat Chrome meerdere malen bij de processen staat als ik deze open (zie foto). Ik heb 4gb RAM (niet super veel) maar een paar jaar geleden had ik nooit ergens last van. Het is ook niet altijd het geval, de ene keer werkt mn pc goed en dan weer niet. Kan iemand mij helpen? Als er meer info benodigd is geef ik dat graag. 

Ik draai Windows 7 64b.

Alvast bedankt!

edit: het valt me ook op dat mijn processorgebruik erg hoog is, zelfs in rust. Misschien is een hijackthis log ook handig te plaatsen?

Twee afbeeldingen toegevoegd van het werkgeheugen. Na opstarten netjes op 1.6gb. Vervolgens (zonder iets te doen) knalt dit omhoog naar 3,9 gb. Uiteindelijk zakt het weer iets naar 3 gb

post-34264-0-04696300-1447092996_thumb.j

post-34264-0-56908700-1447093003_thumb.j

post-34264-0-58682700-1447093004_thumb.j

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de

.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Je Java software is verouderd.
    Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

• Klik op "Gratis Java-download".
    • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
    • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
    • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
    • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
    • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
    • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

• Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    {A817C286-3D6B-4ECD-A99C-E44E50DBC523};c
    C:\Users\Niek Limpens\AppData\Roaming\PC-Gizmos;fs
    C:\Windows\tasks\0415avUpdateInfo.job;f
    C:\Windows\tasks\0915avUpdateInfo.job;f
    C:\Windows\tasks\1015avUpdateInfo.job;f
    C:\Windows\tasks\1214avUpdateInfo.job;f
    C:\ProgramData\Avg_Update_0415av;fs
    C:\ProgramData\Avg_Update_0915av;fs
    C:\ProgramData\Avg_Update_1015av;fs
    C:\ProgramData\Avg_Update_1214av;fs
    chromelook;
    firefoxlook;
    emptyfolderscheck;delete
    startupall;
    filesrcm;
    • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.

• Do a Deep Scan
    • Installed Programs
    • Reset Chrome
    • Auto Clean

• De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Bedankt voor de hulp tot zo ver!

Ik had in het begin problemen met installeren van Java (hij gaf een foutmelding bij openen van installatiebestand). Dit gold tevens voor het openen van zoek.exe (hij opende niks). Bij mijn processen kwam ik PEVZ.EXE tegen (kende dit proces niet en volgens mij is het malware). Toen ik deze beeindige kon ik ineens wel java updaten en vervolgens ook zoek.exe openen.

Dus ik heb Java geupdated en zoek.exe uitgevoerd. In de bijlage het logje en een screen van PEVZ.

Groeten, Niek

post-34264-205438_thumb.jpg

zoek-results.log

aangepast door niek04

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Ik zie dat je Advanced SystemCare 3 hebt geinstalleerd.

Dit is een oude versie want ondertussen zitten ze al aan versie 8.

Ik zou echter aanraden om deze tool volledig van je systeem te verwijderen.

Niet dat de tool gevaarlijk is maar het nut ervan is niet echt bewezen en soms past de tool instellingen aan waardoor er later problemen optreden.

Ook je Firefox (versie 26.0) is verouderd want er is al een versie 42.0

Open Firefox en druk achtereenvolgens op de toetsen alt, h en f.

De update naar de recentste versie wordt nu gedownload en geinstalleerd.

Na de installatie moet je Firefox herstarten.

of

Je kan de nieuwste versie hier downloaden.

Ook je OpenOffice 3.4.1 is aan een update toe want de versie 4.1.2 is al uit.

Met Internet Explorer zit je ook nog bij de versie 9 terwijl voor windows 7 de versie 11 beschikbaar is.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

• Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    jfmjfhklogoienhpfnppmbcbjfjnkonk;chr
    chromelook;
    firefoxlook;
    • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.

• Do a Deep Scan
    • Installed Programs
    • Auto Clean

• De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Advance Systemcare 3 verwijderd. Firefox geupdated. OpenOffice verwijderd (gebruikte ik niet.)

Internet Explorer updaten lukt niet. Ik krijg een foutmelding (zie bijlage).

Resultaten van zoek.exe ook in bijlage.

Probleem is er nog steeds trouwens, geheugen loopt momenteel net na opnieuw opstarten weer helemaal vol :(

zoek-results.log

post-34264-0-83007000-1447356984_thumb.j

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Even een toevoeging: Ik ben er achter gekomen dat het proces svchost.exe zorgt voor het belachelijk hoge geheugengebruik. Ik kan deze taak beeindigen maar vervolgens start hij weer op en vreet mij mijn geheugen ook weer op.

Groet,

Niek

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Dat svchost proces zullen we later bekijken.

We gaan eerst de malwareopruiming afronden.

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

• Sluit alle openstaande vensters.
    • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
    • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
    • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
    • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
    • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
    Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt.

Logbestand plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.

Meer informatie vind je in de handleiding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.982
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Ulrich Bns
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door jupi
        Hey, op mijn pc met windows 7 kan ik mijn download map map wel zien staan maar ik kan er geen bestand uit openen.
        Wanneer ik een .exe downoad kan ik hem dus ook niet installeren. Naar dit mapje gaan in de verkenner lukt wel.
        Staat dan op C:\Windows\System32\config\systemprofile\Downloads en daar zie ik dus alles staan maar open geeft foutmelding in de trend van systeem kan map niet vinden.
        Downloaden doe ik met chrome als dat iets zou uitmaken maar denk dat zelf niet want ik zie ze wel staan.
        Alvast bedankt voor de hulp!
      • Door Cristiane van der Werf
        Hallo,

Ik ben hier nieuw en ik vraag me af of iemand mij kan helpen en weet of het mogelijk is het werkgeheugen van mijn Lenovo tablet uit te breiden.
        De tablet heeft 1 GB aan RAM en voor zo weinig geheugen vind ik het toch best een goede tablet. Echter ben ik gewoon nieuwsgierig of dit mogelijk is. Ik heb eerst uitgebreid het internet doorzocht maar kon helaas niets vinden dat mijn vraag beantwoord.

Groetjes,
        Cristiane 
      • Door Ine_13
        Hey, 

mijn broer (met een handicap) had een laptop gekregen, en heeft deze helemaal omzeep geholpen waardoor we genoodzaakt waren om er een nieuwe Windows op te zetten. We hebben er Windows 7 op gezet, maar dit wil nu niet opstarten. Ik geraak wel in het bootmenu en alle andere ‘f-menu’s’. Een nieuwe windows 10 cd wilt ook niet installeren over de Windows 7. Is er een mogelijkheid om windows 7 van de harde schijf te krijgen zonder dat we echt Windows moeten opstarten (want dit lukt niet).
      • Door CRoelofs
        Hallo PC forum,

Mijn pc is een tijd geleden kapot gegaan, hiervan was de reden dat het moederbord niet meer correct werkte. Het defecte moederbord heb ik gister vervangen door een nieuwe:

ASRock H81M-DGS
        https://www.asrock.com/mb/Intel/H81M-DGS R2.0/index.asp#Specification

Nu dat ik het moederbord heb vervangen werkt alles weer, behalve 1 RAM geheugen slot. De pc geeft bij opstarten aan dat hij er zich een probleem onstaat in slot A, ik heb al vaker probeert het staafje opnieuw erin en eruit te halen. Niks helpt. De Ram geheugen staven die ik gebruik:

https://azerty.nl/product/kingston/683482/hyperx-fury-ddr3-8-gb?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-lEEnOmT_qx3_KebvNM8RXVWj24wbWgieIh_Etn-82O-VFF_m7AQWhoC1dwQAvD_BwE
        https://azerty.nl/product/kingston/683467/hyperx-fury-ddr3-4-gb?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-pBRB5Hfl-pUvcx9yAMXAJV_Dyh4XCzaP-qgiELPg53zDg63Zj7TahoCroEQAvD_BwE

Ik heb al geprobeerd de 8 gb ram in het eerste slot, en het 4 gb ram in het 2e slot of omgedraaid. Beide geeft dezelfde error. Raar omdat het moederbord maximaal 16GB ram geheugen aan zou moeten kunnen.. In de foto hier onder heb ik de melding weergegeven, bij het nemen van de foto had ik de kaart van 8GB in slot B (het 2e slot dus)

Ik vroeg me af of iemand me zou kunnen helpen met dit probleem,
        Alvast bedankt voor de hulp!

(plaatje even gedraaid, Passer)

• Door N1bby
        Hey beste mensen,

Zoals de titel zegt heb ik al even problemen met men ouwe pc die willekeurig vastloopt. Het scherm freezed willekeurig en ik kan niets meer doen buiten de pc te herstarten.
        Soms wilt hij helemaal niet meer opstarten. Enkel in veilige modus lukt het nog om de pc aan de praat te krijgen zonder te crashen.

Er is ook is een berichtje opgekomen bij het opstarten dat er een bleu screen was met code 116. Op het internet vond ik wat informatie dat het met de grafische kaart te maken had.
        Ik heb dan de drivers proberen updaten maar dat heeft helaas niet geholpen.

Ik heb ook een systeemherstel geprobeerd maar dat bracht ook niets op.

Specs : -Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
                   - Core i7 920
                   - Intel x58 chipset
                   - NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
                   - 12 GB ram
                   - 931GB Seagate ST31000528AS ATA Device (SATA)    
                     232GB Western Digital WDC WD2500JD-00HBB0 ATA Device (SATA)    
                     931GB SAMSUNG HD103UJ ATA Device (SATA)

Hopelijk kan hij nog hersteld worden. Ik gebruik hem vooral voor muziek te producen en het zou zonde zijn dat ik allemaal mijn werk kwijt ben :/

Dankuwel

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.