Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

niek04

PC regelmatig erg traag

Aanbevolen berichten

Internet Explorer 11 krijg je normaal via de windows updates.

Kan je de windows updates nog doen?

We zullen ook dat svchost proces eens bekijken.

Start het taakbeheer, selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".
    Klik nu op de hoofding van de kolom "geheugen" tot de processen die geheugen verbruiken bovenaan staan.
    Zo zie je welk proces het meeste van je geheugen vraagt.

Klik nu in de menubalk op Beeld en kies onderaan voor kolommen selecteren.

Zet een vinkje bij proces-id en klik onderaan op OK

Selecteer het svchost proces dat het meest geheugen gebruikt en noteer de proces-id.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding

Klik nu op de tab services.

Klik op de hoofding van de kolom proces-id.

Scroll dan naar onder tot je alle services hebt met het proces-id dat je hebt genoteerd.

Maak ook hiervan een afbeelding

Voeg beide afbeeldingen toe als bijlage in je volgende bericht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Windows Update lijkt niet goed te werken. Hij blijft hangen op Installatie voorbereiden en lijkt updates ook niet te downloaden. In de updategeschiedenis zie ik sommige updates wel gelukt maar sommige ook niet. O.a. IE 11 is al een paar keer mislukt met updaten, vandaar. Kan ik hier iets aan doen? Bijgevoegd de afbeeldingen van mijn taakbeheer en services.

post-34264-0-59847100-1447615925_thumb.j

post-34264-0-07951800-1447615927_thumb.j

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Even een toevoeging: Windows Update is nu bezig met het installeren van 186 updates. Laat hem vannacht wel draaien zodat alles geïnstalleerd kan worden :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Het bewuste svchost proces stuurt ook de windows update service aan.

De windows update heeft problemen en dat is waarschijnlijk de reden dat het proces zo veel geheugen gebruikt.

Als de lopende updates gedaan zijn, zal het grote geheugengebruik waarschijnlijk ook wel verminderen.

Controleer na afloop van de updates wel of er updates mislukt zijn.

Geef dan van de mislukte updates het KB nummer op en de foutcode waarom ze mislukt zijn.

Die foutcode kan je zien als je de geschiedenis van de updates bekijkt en dan dubbelklikt op de mislukte update.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Hallo,

Alle belangrijke windows updates zijn geinstalleerd! Raad je ook aan optionele updates te installeren? Dit zijn er 7 los van de taalpakketten.

Het geheugengebruik is al een stuk minder inderdaad. Ik wil je alvast hartelijk bedanken voor je hulp en tijd. Dat waardeer ik zeer.

Groeten,

Niek

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Zijn er ook updates mislukt?

Is Internet Explorer 11 nu geinstalleerd?

Taalpakketten voor talen die je niet beheerst of nodig hebt, hoef je niet te installeren.

Ook updates voor hardware drivers moet je niet installeren als je geen problemen hebt.

Als je wel problemen hebt, kan je beter de drivers halen bij de fabrikant van de hardware en niet bij Microsoft.

De updates die je niet wil installeren, kan je best verbergen. Hiermee voorkom je dart ze de volgende keer opnieuw worden aangeboden.

Klik met de rechter muisknop op een dergelijke update en jies dan voor update verbergen.

Optionele updates die betrekking hebben op windows zelf, kan je wel installeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Nee, alle belangrijke updates zijn uiteindelijk geïnstalleerd en nu ook de optionele updates die betrekking hebben op Windows 7.

En inderdaad, ook Internet Explorer 11 is geïnstalleerd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Chrome doet wel een beetje vreemd na deze installaties. Afbeeldingen laden meestal niet in 1 keer goed (pas na een paar keer refreshen). Enig idee hoe dit kan? Of zal ik Chrome gewoon even opnieuw installeren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Ook merk ik dat IE11 niks doet als ik hem opstart. Hij laad geen enkele pagina. Op zich geen probleem want ik gebruik Chrome, maar momenteel doet Chrome het dus niet naar behoren meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.247
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      johangt
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door RonW
        Ik heb onlangs een macbook pro aangeschaft ter vervanging van mijn windows laptop. Deze laptop werkte altijd in een netwerk met mijn windows 7 PC.  Nu ziet het netwerk mijn macbook wel maar als ik deze aanklik vraagt windows beveiliging om een gebruikersnaam en wachtwoord. Voor zover ik weet heb ik dit nooit ingesteld. het macbook ziet de windows PC ook maar krijgt geen verbinding. Wie o wie herkent dit probleem en kan mij hier mee helpen. 

• Door jupi
        Hey, op mijn pc met windows 7 kan ik mijn download map map wel zien staan maar ik kan er geen bestand uit openen.
        Wanneer ik een .exe downoad kan ik hem dus ook niet installeren. Naar dit mapje gaan in de verkenner lukt wel.
        Staat dan op C:\Windows\System32\config\systemprofile\Downloads en daar zie ik dus alles staan maar open geeft foutmelding in de trend van systeem kan map niet vinden.
        Downloaden doe ik met chrome als dat iets zou uitmaken maar denk dat zelf niet want ik zie ze wel staan.
        Alvast bedankt voor de hulp!
      • Door Cristiane van der Werf
        Hallo,

Ik ben hier nieuw en ik vraag me af of iemand mij kan helpen en weet of het mogelijk is het werkgeheugen van mijn Lenovo tablet uit te breiden.
        De tablet heeft 1 GB aan RAM en voor zo weinig geheugen vind ik het toch best een goede tablet. Echter ben ik gewoon nieuwsgierig of dit mogelijk is. Ik heb eerst uitgebreid het internet doorzocht maar kon helaas niets vinden dat mijn vraag beantwoord.

Groetjes,
        Cristiane 
      • Door Ine_13
        Hey, 

mijn broer (met een handicap) had een laptop gekregen, en heeft deze helemaal omzeep geholpen waardoor we genoodzaakt waren om er een nieuwe Windows op te zetten. We hebben er Windows 7 op gezet, maar dit wil nu niet opstarten. Ik geraak wel in het bootmenu en alle andere ‘f-menu’s’. Een nieuwe windows 10 cd wilt ook niet installeren over de Windows 7. Is er een mogelijkheid om windows 7 van de harde schijf te krijgen zonder dat we echt Windows moeten opstarten (want dit lukt niet).
      • Door CRoelofs
        Hallo PC forum,

Mijn pc is een tijd geleden kapot gegaan, hiervan was de reden dat het moederbord niet meer correct werkte. Het defecte moederbord heb ik gister vervangen door een nieuwe:

ASRock H81M-DGS
        https://www.asrock.com/mb/Intel/H81M-DGS R2.0/index.asp#Specification

Nu dat ik het moederbord heb vervangen werkt alles weer, behalve 1 RAM geheugen slot. De pc geeft bij opstarten aan dat hij er zich een probleem onstaat in slot A, ik heb al vaker probeert het staafje opnieuw erin en eruit te halen. Niks helpt. De Ram geheugen staven die ik gebruik:

https://azerty.nl/product/kingston/683482/hyperx-fury-ddr3-8-gb?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-lEEnOmT_qx3_KebvNM8RXVWj24wbWgieIh_Etn-82O-VFF_m7AQWhoC1dwQAvD_BwE
        https://azerty.nl/product/kingston/683467/hyperx-fury-ddr3-4-gb?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-pBRB5Hfl-pUvcx9yAMXAJV_Dyh4XCzaP-qgiELPg53zDg63Zj7TahoCroEQAvD_BwE

Ik heb al geprobeerd de 8 gb ram in het eerste slot, en het 4 gb ram in het 2e slot of omgedraaid. Beide geeft dezelfde error. Raar omdat het moederbord maximaal 16GB ram geheugen aan zou moeten kunnen.. In de foto hier onder heb ik de melding weergegeven, bij het nemen van de foto had ik de kaart van 8GB in slot B (het 2e slot dus)

Ik vroeg me af of iemand me zou kunnen helpen met dit probleem,
        Alvast bedankt voor de hulp!

(plaatje even gedraaid, Passer)

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.