Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

jeffreyb96

bsod en ramfouten

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

ik heb gisteren voor de derde keer in enkele weken een bsod gekregen zonder dat ik een specifiek programma opende, het gebeurt dus vrij willekeurig. 

Ik heb dan memtest86+ laten lopen om het ram-geheugen te controleren op fouten en na hem 10u te laten testen vond hij 1790 fouten in 10 passes ( zie ook foto). Ik veronderstel dat er dus wel degelijk iets mis met het ram geheugen. 

Mijn vraag was of ik deze laptop (MSI CR720) nog kan blijven gebruiken voor enkele maanden? Ik heb hem namelijk elke dag nodig voor school en vermits hij al vier jaar oud is, lijkt het me weggegooid geld om er nu nog andere ram sticks in te gaan steken en dan zou ik liever gewoon een nieuwe laptop kopen na de examens in januari. 

Dus lijkt het jullie veilig om hem te blijven gebruiken of moet ik hem herstellen?

Groetjes en bedankt

post-34279-0-68044100-1447159015_thumb.j

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Hoi jeffreyb96,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (GEEN tekstbestand dus ! ...) hier in je topic posten ?

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
    Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
    HIER.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Klopt.

Je test eerst "module 1" in "slotje 1", dan test je "module 1" in "slotje 2" ... nadien doe je hetzelfde met "module 2", zo kan je elimineren en kom je te weten welke module / slotje voor de problemen zorgt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Ik heb dus zoals gevraagd elke module in elk slotje apart getest, maar in elk van de 4 gevallen gaf dit geen enkele fout aan (na 5 passes). Dit vond ik bizar dus besloot ik om ze tesamen nogmaals te testen. Eerst allebei in hetzelfde slotje zoals voor de problemen begonnen en een tweede keer omgekeerd, hier gaf hij respectievelijk 142 en 3 fouten aan (allebei na 5 passes)(zie ook bijlagen).

De problemen lijken zich dus alleen voor te doen als de stickjes samen worden gebruikt en dan nog is er een verschil afhankelijk in welke volgorde ze worden gebruikt. Betekent dit dat het niet aan de ram-modules ligt, maar aan iets anders? 

bedankt!

post-34279-0-15084100-1447604948_thumb.j

post-34279-0-86625300-1447604961_thumb.j

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Ik heb nog wel ergens een asus laptop met kapotte batterij liggen waar volgens mij ook 2*2GB ram insteekt. Maakt het uit van welk merk ofzo die andere ram is?

Moet ik dan met dat andere ram dezelfde tests doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.283
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      muhlis
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Danny Lenoor
        Ik heb 12 GB geheugen bestaande uit
        - 2x 4GB A-Data DDR3 @ 1334 Ghz
        - 2x 2 GB Kingstone DDR3 @ 1334 Ghz

Ik kocht nu een spel die minimum 16 GB RAM vereist. Hiervoor wil ik upgraden zonder onnodig centen uit te geven!

Vraag:
        Haal ik al mijn RAM er uit en steek 2 x 8 GB @ 1600 Ghz er in, of vervang ik enkel de 2 x 2 GB door 2 x 8 GB @ 1334 Ghz

dus ... 16 GB @ 1600 Ghz of 24 GB RAM @ 1334 Ghz ... wat levert mij de beste prestatie ?

• Door Goatik
        Hallo, ik heb een probleem met mijn nieuwe pc die ik juist heb opgesteld. Als ik die aanzet krijg ik niets op mn scherm te zien, de lichten gaan wel aan en alles draait zoals die hoort. Mijn moederbord heeft een troubleshooting LED indicator die zou moeten branden als er iets mis is, die brandt niet. Ik ben bijna zeker dat alle kabels goed aangesloten zijn. Dit is de 3de keer dat ik een pc opstel en had nog nooit problemen. De RAM zit ook in de juiste slot, heb in de handleiding van de moederbord gekeken.

Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat zeer veel appreciëren.

Hier de specs van mn pc:
        Moederbord: Msi B350 Pc Mate
        Cpu: Ryzen 5 2600
        Cpu koeler: Be Quiet! Pure Rock
        Behuizing: NZXT s340
        GPU: Msi Geforce GTX 750ti (ga ik nog vervangen)
        Ram: 1x4GB 2400Mhz DDR4 Corsair Ballistix (ik ga er nog een stick bijvoegen later)
        Ssd: 500GB WD Ssd
        Voeding: Cooler Master Masterwatt lite 500

• Door CRoelofs
        Hallo PC forum,

Mijn pc is een tijd geleden kapot gegaan, hiervan was de reden dat het moederbord niet meer correct werkte. Het defecte moederbord heb ik gister vervangen door een nieuwe:

ASRock H81M-DGS
        https://www.asrock.com/mb/Intel/H81M-DGS R2.0/index.asp#Specification

Nu dat ik het moederbord heb vervangen werkt alles weer, behalve 1 RAM geheugen slot. De pc geeft bij opstarten aan dat hij er zich een probleem onstaat in slot A, ik heb al vaker probeert het staafje opnieuw erin en eruit te halen. Niks helpt. De Ram geheugen staven die ik gebruik:

https://azerty.nl/product/kingston/683482/hyperx-fury-ddr3-8-gb?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-lEEnOmT_qx3_KebvNM8RXVWj24wbWgieIh_Etn-82O-VFF_m7AQWhoC1dwQAvD_BwE
        https://azerty.nl/product/kingston/683467/hyperx-fury-ddr3-4-gb?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-pBRB5Hfl-pUvcx9yAMXAJV_Dyh4XCzaP-qgiELPg53zDg63Zj7TahoCroEQAvD_BwE

Ik heb al geprobeerd de 8 gb ram in het eerste slot, en het 4 gb ram in het 2e slot of omgedraaid. Beide geeft dezelfde error. Raar omdat het moederbord maximaal 16GB ram geheugen aan zou moeten kunnen.. In de foto hier onder heb ik de melding weergegeven, bij het nemen van de foto had ik de kaart van 8GB in slot B (het 2e slot dus)

Ik vroeg me af of iemand me zou kunnen helpen met dit probleem,
        Alvast bedankt voor de hulp!

(plaatje even gedraaid, Passer)

• Door FlorianB
        Beste

Sinds enkele dagen ondervind ik van het ene op het andere moment last van het alom gekende BSOD van Windows. De stopcode die ik krijg is telkens dezelfde: Critical_Process_Died.
        Na lang research-werk heb ik nog steeds niet gevonden wat de precieze oorzaak is. Heb via 'Driver Easy' al mijn drivers gecontroleerd en vernieuwd op gebied van updates, maar dit heeft geen effect. 
        De crash vindt op willekeurige momenten plaats, zelfs wanneer ik gewoon op het internet surf, of in Word aan het werken ben.

Mijn specificaties:
            Machine                ASUSTeK COMPUTER INC. - GL552VW
            Operation System        Microsoft Windows 10 Home (64-bit) 
            Memory                8 GB
            Processor            Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz
            Motherboard            ASUSTeK COMPUTER INC. - GL552VW
            Video Cards            NVIDIA GeForce GTX 960M en Intel(R) HD Graphics 530
            Monitors            2475W1     
            Hard Disk            SSD SAMSUNG MZNTY128HDHP-00000 (128,0 GB) + HDD 800 GB
            Network Card            Realtek PCIe GBE Family Controller

Als bijlage alvast drie recente dumpbestanden en een overzicht van de aangemaakte eventlogs die telkens bij de crash worden aangemaakt. Hieronder de bugcheckcode die erbij vermeld staat. Deze is bij iedere crash dezelfde.

BugcheckCode 239     BugcheckParameter1 0xffffcb0ecb91a080     BugcheckParameter2 0x0     BugcheckParameter3 0x0     BugcheckParameter4 0x0     SleepInProgress 0     PowerButtonTimestamp 0     BootAppStatus 0     Checkpoint 0     ConnectedStandbyInProgress false     SystemSleepTransitionsToOn 0     CsEntryScenarioInstanceId 0     BugcheckInfoFromEFI true     CheckpointStatus 0  
        Hopelijk kan u hier iets mee. Alvast bedankt!

012318-8703-01.dmp
        012418-7890-01.dmp
        012418-8171-01.dmp

• Door Matthias Schepers
        hoi,

ik weet niet of het normaal is maar als ik zie in mijn taakbeheer dan zie ik dat ik maar 9.5gb beschikbaar ram heb terwijl ik 16gb ram heb.

specs:
        Intel(R) Core(TM) i7-6700K CPU @ 4.00GHz
        System Memory 16 GB
        Graphics Chipset
        AMD Radeon R9 290 
        motherboard: msi z170a m5

zou leuk zijn als iemand mij kan helpen

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.