Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Aangezien ik de laatste games niet meer om de hoogste instellingen kan spelen, ben ik op zoek naar een manier op mijn computer wat te upgraden.

Persoonlijk weet ik echter te weinig over hardware upgrades om deze zelf te doen of zelf op te zoeken, dus mijn vraag aan jullie is ; welke onderdelen zou ik best vervangen of welke extra componenten zou ik best erbij voegen ? mijn budget is ongeveer 400 euro en zou graag hebben dat mijn pc weer de nieuwste / toekomstige nieuwe games op de hoogste instellingen zonder problemen kan spelen.

Alvast bedankt 

Besturingssysteem 

Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

Processor 

Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz 41 °C

Ivy Bridge 22nm Technologie

RAM

8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)

Moederbord 

ASRock Z77 Extreme4-M (CPUSocket) 34 °C

Grafisch

S27D390 (1920x1080@60Hz)

Intel HD Graphics 4000 (ASRock)

1024MBATI AMD Radeon HD 6700 Series (ATI AIB) 50 °C

Opslag

931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 ATA Device (SATA) 30 °C

Optische schijven 

ATAPI iHAS124 D ATA Device

Geluid

High Definition Audio-apparaat

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

De zwakke schakel in je systeem is hier de videokaart, maar voor de rest van de onderdelen zit het gelukkig wel goed. Zo zijn zowel je processor als je moederbord vrij up to date waardoor upgraden geen probleem zal zijn. 

Kan je enkel even in de behuizing kijken welke voeding je hebt? (Merk, model en wattage)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Alvast vriendelijk bedankt om te antwoorden!

Mijn voeding heet Antec High current gamer M , 620W continuous power 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Je voeding is goed genoeg voor een stevige upgrade. :) 

Een GTX 970 is een ideale vervanger voor je huidige grafische kaart en zal je een gigantische performanceboost geven. Ook zou ik aanraden om je huidig geheugensetje van 2 x 4 GB nog eens aan te schaffen, zodat je in totaal 16 GB RAM-geheugen hebt. De nieuwste games zoals Star Wars: Battlefront hebben 16 gigabyte nodig om soepel te kunnen werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Super ! Dikke merci ! 

Zou ik nog één allerlaatst iets mogen vragen ? voor 2 x 4 ram , welke zou ik dan moeten kopen ? wilt u deze ook eens taggen via de azerty.nl site? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Graag gedaan. :)

Idealiter neem je best dezelfde RAM-latjes van hetzelfde merk. Als je het niet meteen vindt of als jouw huidige RAM-latjes niet meer beschikbaar zijn, kan je kiezen voor deze van Crucial.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.067
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      bamboebeertje
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door AB
        Beste, 

Mijn hardware kennis is niet al te breed dus bij deze ...

Heb mijn PC nu al een tijdje en vind het eens nodig om terug mee te zijn met de hedendaagse hardware in elk nodig vlak.

Mijn doel is om de nieuwste games (liefst) op zo hoog mogenlijke details te kunnen spelen. (al is gamen niet prioriteit)
        Het belangrijkste bij deze upgrade is opstartsnelheid (ssd?) en algemene snelheid die liefst topnotch moet zijn.
        Bij deze weet ik dus niet hoever ik alles moet upgraden gelijk bv. moederbord om de hardware aan te kunnen.

Hierbij nog wat tips bij het extra aankopen van USB-3 Of USB-C? hoe werkt dit en kan ik dit gewoon aansluiten?

Mijn case is een Coolermaster HAF X dus hopelijk geen plaatstekort?
        Heb ook geen idee van watergekoelt? is dit nodig ? liefst niet teveel werk aan achteraf.

Qua budget laat ik me verrassen?

Mvg

• Door stefan simons
        Hallo,

Graag had ik jullie mening gevraag ivm de upgrade van mijn grafische kaart (ATI Radeon HD 4800, oudste onderdeel in de pc). Vroeger kon ik dit perfect zelf uitzoeken, maar door studies en werk ben ik al enkele jaren achter op vlak van hardware Jullie hebben sowieso een beter overzicht + ervaring met de huidige mogelijkheden. Ik ben de GTX 970 al tegengekomen, maar dan zag ik ook iets rond de 'memory gate' bovenkomen, dit doet mogelijk niet veel voor casual gamers?

Efin ja, hieronder het gevraagde stappenplan alvast.

Waarvoor heb ik een PC nodig? Gaming en zaken die véél minder zwaar zijn en er dus niet toe doen Wat is mijn budget? - Rond de 250 euro lijkt me een redelijk budget, zo pro ben ik ook niet bezig met gaming Een merkcomputer of een samenstelling? Nvt Ga ik overklokken? Nooit gedaan, geen interesse in Ga ik later upgraden? Mogelijk wel, maar zeker niet op korte termijn. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? Nvt Ga ik zelf assembleren? Mag geen probleem zijn om het zelf te doen. Heb ik een besturingssysteem nodig? -Nvt Ga ik zelf installeren? Nvt Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Neen Heb ik nog randapparatuur nodig? Neen Heb ik specifieke wensen? Neen Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? België, heb reeds positieve ervaring met bestellen Azerty, Amazon.de, maakt eigenlijk niet echt uit, als het maar toekomt en de support is goed  
        Een jaar terug heb ik een upgrade gedaan van mijn moederbord + cpu + ram en monitor, toen had ik geen behoefte aan een grafische kaart upgrade, maar nu dus wel.
        Huidige setup:
                CPU
                    Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz    36 °C
                    Haswell 22nm Technology
                RAM
                    8,00GB Single-Channel DDR3 @ 799MHz (9-9-9-24)
                Motherboard
                    ASRock B85M Pro4 (CPUSocket)    38 °C
                Graphics
                    LG IPS FULLHD (1920x1080@60Hz)
                    1024MB ATI Radeon HD 4800 Series (Sapphire/PCPartner)    60 °C

Alvast bedankt!
      • Door pmaris
        Ik heb momenteel Windows 7 op mijn Asus Laptop. Vorige week heb ik, net voor de deadline, Windows 10 upgrade gedownloaded, maar omdat ik die niet direct wou installeren (omdat ik nog een backup moest maken), heb ik gekozen voor de optie om de download te bewaren op een externe hard drive en de upgrade later uit te voeren.  Daarna werd me gevraagd een datum en uur in te geven waarop ik de upgrade zou uitvoeren.  Aanvankelijk was maandag 1 augustus de laatst mogelijke dag, dus nam ik die, maar toen ik de dag erna mijn laptop opstartte kwam er weer een scherm met de vraag wanneer ik de upgrade wou uitvoeren, en kon ik tot donderdag 4 augustus kiezen, wat ik gedaan heb.  Daarna is dat scherm niet meer gekomen.  Er stond ook de boodschap bij dat ik de upgrade op eender welk tijdstip zelf zou kunnen uitvoeren vanuit Windows Update. 
        Ik zou nu die update willen doen, maar vanuit Windows Update lukt dat niet, daar is geen mogelijkheid toe.  Heeft iemand een idee hoe ik de upgrade in gang kan steken, gebruik makend van de gedownloade bestanden op mijn externe HD?
        Alvast dank bij voorbaat voor nuttige tips!
        Paul
      • Door jang
        Beste,

Ik heb een computer met een dual-boot-systeem. Er zitten 2 SSD's in waarop elk Windows 8.1 is geïnstalleerd, weliswaar met dezelfde licentie. Ik had dit zo gevraagd bij de aanschaf van mijn computer; ik weet dat daar toen nog discussie over was of dit mogelijk was, maar in de computerwinkel hebben ze dat toch klaar gekregen. Zo heb ik 2 afzonderlijke systemen, voor als er ééntje het zou laten afweten... kan ik nog met de andere verder.

Nu wens ik 1 van deze systemen te upgraden naar Windows10, en de andere Windows8.1 wil ik behouden (in dat systeem heb ik de melding/update nr Windows10 al verwijderd). Kan ik zonder problemen 1 systeem upgraden nr Windows10? Waar moet ik op letten als ik dit zou uitvoeren? Zijn er mogelijke problemen te verwachten bij het uitvoeren van een update nr Windows10 met een dual-boot-systeem?

Alvast bedankt voor uw reacties.
      • Door Teus124
        Hoi,
        Ik zit met best wel een groot probleempje. Op mijn laptop kon ik telkens geen back-up meer maken (Windows 10) . Windows 10 was geïnstalleerd op de D schijf en niet op C! Ik kon dus geen Back-up maken omdat Windows op de D schijf was geïnstalleerd en je kan niet de Back-up op de zelfde schijf opslaan, die melding kreeg ik tenminste.
        Omdat ik toch een Back-up wilde maken installeerde ik een programma om mijn D-Schijf te spitten (Partien) zodat ik daar de Back-up op kom slaan. Ik moet hierbij de laptop opnieuw opstarten en je raad het al... De laptop startte niet meer op vanwegen een schijf fout. Via een Windows opstartschijf heb ik al systeemherstel proberen te doen maar dit lukte niet. Ik besloot om dus een geavanceerde installatie te doen op de D schijf en heb Windows opnieuw geïnstalleerd. Toen hij klaar was was alles weg. Bureaublad leeg.. Alles is weg.
        Het mapje Windowsold is leeg en kan geen Back-up vinden of een systeem herstel uitvoeren.
        Bij de installatie van Windows heb ik niet geformatteerd. Heb alleen een herinstalatie uitgevoerd. Ben ik nu alles kwijt of is er toch nog mogelijk om bepaalde dingen terug te krijgen? Of misschien toch mogelijk om de oude installatie te laden in plaats van de recente?
        Hopelijk kan iemand mij helpen. Stonden best wel belangrijke dingen op,
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.