Ga naar inhoud

externe HDD leeg na maken back-up !


Anthonio

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik van mijn Samsung laptopje met W7-starter, een back-up gemaakt via "configuratiescherm" en "onderhoudscentrum". Voor de opslag heb ik mijn externe 2,5" Adata HDD gebruikt. Ik vond al dat het behoorlijk lang duurde, maar heb hier verder geen aandacht aan geschonken. Toen ik echter vanmiddag mijn opslagschijfje weer wilde gebruiken, bleek dit niet meer te werken!!! De verkenner gaf aan dat de schijf geformatteerd moest worden. Dat heb ik uiteraard NIET gedaan. Ook op een andere PC het zelfde. Als ik de schijf nu aansluit op het betreffende laptopje, wordt de schijf niet gevonden en krijg ik foutcode 0x81000006. Kan iemand mij zeggen hoe ik mijn kwijtgeraakte bestanden weer kan terughalen? Gelukkig ben ik maar van 3 maanden kwijt, maar toch......

p.s. in oude berichten ben ik wel iets over mijn probleem tegengekomen, maar heb het daarmee niet op kunnen lossen.

Alvast hartelijk bedankt,

Anthonio.

post-34481-0-63303000-1448309887_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik maar 'n eenvoudige amateur ben, durf ik niet zomaar iets te proberen. M.a.w. kan ik met de aangeraden "Free Data Recovery Wizard 9.8 niet nog meer beschadigen???

Wat Ubuntu betreft, ik heb al een laptop draaien op dit besturingssysteem, maar daar wordt de schijf helemaal niet herkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan niks beschadigen met die software.

 

Indien onderstaande software je schijf nog ziet kan je de schijf eens testen maar veel kans dat ze RIP is.

 

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (download begint automatisch na een vijftal seconden ! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

55d598872d33f-CrystalDiskInfo.jpg

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

 


 

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolgens het resultaat van HD-Tune, na ongeveer 'n half uur : alles rood !!

En het geluid wat ik hoor is niet dat van een gezonde schijf. Voorlopig stop ik even. Zaterdag maar eens langs gaan bij de lokale computersjop. Kijken wat zij nog evt. voor mij kunnen betekenen en wat de bijbehorende kosten zijn.....

In elk geval alvast hartelijk dank voor de goede hulp !!

post-34481-0-87949000-1448561840_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.