Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

Beste mensen, 

hopelijk kan iemand mij verder helpen... 

Ik wil graag overstappen van Scarlet naar Proximus maar weet niet of dit mijn problemen zal oplossen? 

Thuis bij mij maak ik gebruik van kabel internet (kabel van van de bbox-2 modem getrokken naar de computer) en mijn maximale datasnelheid is 16-17 mbps. 

Deze snelheid zou ik ook graag in mijn tuinhuis willen ontvangen maar met een standaard WiFi-repeater (2.4 GHz) lukt dat niet; maximale datasnelheid in het tuinhuis met een WiFi-repeater schommelt tussen de 0,17 en 0,60 mbps, dit is om gek van te worden!!! :eek:

Om een idee te geven hoe het eruit ziet, zie planning (foto) in bijlage of hieronder:

POWERLINE (planning).png

De modem (bbox-2) staat in de veranda en er is +- 35 meter afstand van en naar het tuinhuis. Maar het tuinhuis heeft verder ook nog eens dikke muren wat de snelheid belemmert. 

Eerst dacht ik om een RJ45 netwerkkabel te verlengen van de bbox-2 tot het tuinhuis (graven in de tuin en verlengen tot in het tuinhuis) maar na lang zoeken heb ik een tip gekregen om te werken met Powerline Adapters. Wat denken jullie hiervan? 

Zal zo'n Powerline Adapter de snelheid die ik thuis bereik (+- 16-17 mbps) ook exact doorgeven aan het tuinhuis? Of zal er toch een groot verschil zijn zoals bij de WiFi repeater? :S

Dit is mijn 1ste vraag; Vraag 2)

Ik heb dus een "bbox-2" staan in de veranda, kan iemand mij uitleggen wat vooral het verschil is tussen een bbox-2 en bbox-3? Stel als ik een bbox-3 laat installeren, zal het probleem dan opgelost zijn in het tuinhuis? 

Vraag 3) Van Scarlet kreeg ik te horen dat ze sinds kort overgeschakeld zijn naar obox-3 ofzo? Wat is het verschil met obox-3 en bbox-3? 

Vraag 4) Met Scarlet haal ik dus maximum 16-17 mbps (op papier kan je maximaal 30 mbps bereiken met Scarlet), stel als ik naar Proximus zou overschakelen (waar je maximum 70 mbps mee kunt bereiken); zal mijn datasnelheid alsnog hoger zijn dan wat ik nu heb of niet? En hoe kan ik dit nagaan?

Extra tips en adviezen zijn meer dan welkom   :wink:

Bij voorbaat dank, 

Melissa

post-34671-0-22810500-1449419569_thumb.p

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Het valt op dat je je vraag op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander zijn van het gelijktijdig posten van vragen op meerdere fora.

Nu is het uiteraard onze grootste bezorgdheid dat jij zo snel mogelijk tot een oplossing komt, daarom gaat dit topic "on hold" zodat jij je ten volle kan concentreren op de vragen / tips op het andere forum.

Succes !

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.989
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Bloodnose
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door imardvark
        Hoi, Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een oplossing voor dit probleem.

Een paar maanden terug merkte ik dat ik mijn Teredo netwerkadapter stuurprogramma miste.
        Veel tips en handleidingen gevolgd, zoals hem toevoegen via "Oude hardware toevoegen" terwijl ik in Apparaatbeheer zit. Alleen is hij daar ook niet te vinden.
        Vaak werd er ook tegen mij gezegd dat ik hem kan aanzetten via commands, alleen dat werkt ook niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor? (Ik heb hem terug zetten naar fabrieksinstellingen ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet)
      • Door h.dereus
        M'n PC  en laptop zijn beide in hetzelfde netwerk opgenomen. Ik had de schijven op de PC gedeeld en ik kon met m'n laptop alle dataschijven van de PC inzien.
        Doordat de laptop wat problemen vertoonde heb ik hier een 'Implace-Windows 10' opgezet. De laptop gaat nu weer als een trein, maar laptop en PC zien elkaar nu niet meer.
        De laptop ziet alleen zichzelf en het modem.
        Als ik op beide computers naar 'mijn computer' ga en op eigenschappen/systeem klik, dan zie ik dat de werkgroepnaam identiek is.
        Kan iemand mij de stappen beschrijven waardoor de laptop de PC weer ziet en andersom?
        Dank voor het meedenken!
        Henk

• Door Cristiane van der Werf
        Hallo,

Ik ben hier nieuw en ik vraag me af of iemand mij kan helpen en weet of het mogelijk is het werkgeheugen van mijn Lenovo tablet uit te breiden.
        De tablet heeft 1 GB aan RAM en voor zo weinig geheugen vind ik het toch best een goede tablet. Echter ben ik gewoon nieuwsgierig of dit mogelijk is. Ik heb eerst uitgebreid het internet doorzocht maar kon helaas niets vinden dat mijn vraag beantwoord.

Groetjes,
        Cristiane 
      • Door Robbe Delarbre
        hallo

Wij hebben een externe harde schijf van 4tb gekocht om al onze computers te backuppen. Ik wil deze harde schijf op ons internet koppelen zodat we ze niet hoeven te verplaatsen van computer naar computer. 
        Wij hebben een telenet router met een usb poort dus ik heb hem daar ingeplugt om te kijken of hij op het netwerk kwam maar er gebeurde niet veel en in de instellingen van de router van telenet kan je niks vinden over opslag ofzo.
        Ik wil ofwel deze harde schijf direct aan de router hangen maar als dat niet lukt dan wil ik hem aan mijn computer hangen en zo delen op ons internet. 
        Weet iemand of dit mogelijk is want ik vind hier echt niet veel over. Sommige zeggen dat telenet dit usb poort heeft geblokkeert en bij andere lukt het wel maar die moesten niks speciaals instellen ofzo.

alvast bedankt!
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.