Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

deevvb

Backup software

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb mij net een nieuwe laptop aangeschaft en ben van plan om deze van het begin goed te back-uppen op mijn externe harde schijf.

Doordat ik het niet lang volhoud om steeds alle mappen die ik wil back-uppen te selecteren en kopiëren zoek ik hier een software voor die vaste mappen met 1 klik kan back-uppen.

1 vereiste is wel dat deze mappen op mij'n externe schijf mappen blijven en niet gecomprimeerd worden tot 1 bestand en op mijn schijf ontoegankelijk worden.

Kent iemand een software of dergelijke die deze taak kan uitvoeren?

Alvast bedankt,

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Kan prima met het freeware Synckback : ik gebruik het zelf geregeld, het is even wat wennen en thuis raken in de verschillende mogelijkheden maar het doet prima wat jij verlangt. Let op: er is zowel een freeware als een betalende (uitgebreidere) versie van.

Zoals bij alle freewareprogs: lees goed bij de installatie wat je al dan iet aangeboden wordt om mee te installeren en vink het desgewenst af.

Enkele tips:

- je kan altijd een gemaakt profiel eerst uittesten om te zien wèlke wijzigingen aangebracht gaan worden als je het echt gaat uitvoeren

-  wat ik altijd deed voor alle zekerheid: twee testmappen maken (vb A en B) , daar twee verschillende bestanden in plaatsen en dan het profiel laten uitvoeren. Moest je profiel nog niet 'op z'n poten staan', dan ben je niet je èchte gegevens kwijt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    8

k heb net synckback geinstaleerd en werkt perfect, het was net waar ik naar zocht.

Hartelijk dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.987
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Ulrich Bns
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Frans van wessel
        Geachte heer Karel ,
        Ik heb wimdows 7 ultimate 64 bits geinstalleerd en Systeem herstel en backup wekt niet.
        Heeft u daar een oplossing voor ?
        Met vriendelijke groet,
        Frans v. Wessel
      • Door gwnAndy
        I am going to build a new pc verry soon, my old pc just has all of the files on one 1T hdd but i want to try an (M.2) ssd. I would like to only have the Windows folder on an ssd but not my other folders in the 'C:' drive letter (users, program files, program files (x86), ...) those i would like to have on an 2T hdd but still being in the same 'C:' drive letter, while i have tried many tutorials i can't find anything appropriate for what i would like to achieve. If you know how ik could achieve this please let me know.

tanks in advance
      • Door velibor67
        Back-up verscheidene malen, maar krijg steeds back-up mislukt ! Foutcode : 0x80070013.
      • Door Kelly6695
        Laptop valt uit tijdens (snel)typen

Ik had een probleem, ontstond uit het niets. Tijdens het (snel) typen viel me laptop ineens in slaapstand. Ik wist niet waardoor het kwam en het was echt super vervelend. Gezocht in Google naar oplossingen en niets kunnen vinden (in eerste instantie). Vandaar dat ik dit bericht ook plaats want ik heb de oplossing gevonden. 

Tijdens een chatgesprek met Windows werd er gedacht aan een software probleem, we probeerde een aantal dingen maar niets hielp. Het moest dan wel een hardware probleem zijn. Ik heb nog een tijdje gezocht op Google en vond het artikel wat mij gered heeft van heel veel problemen en kosten. 

Het bleek namelijk dat ik een magnetische armband droeg wat ervoor zorgde dat de slaapstand in de laptop werd geactiveerd. Armband afgedaan en probleem opgelost!

Met dank aan: https://www.baswijdenes.com/portfolio/laptop-goes-to-sleep-while-typing/ 

Ik wilde dit graag met jullie delen.
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.