Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen!

Na veel oplossingen te hebben gevonden op jullie forum, zat ik zelf met een probleem dat nog niet besproken was, en heb ik dus gelijk een account aangemaakt.

Ik zit thuis met een probleem. Dus, om even in te leiden, mijn internetvoorziening ziet er zo uit:

Telenet modem met Whoppa (200Mbps down, 15 up)(in de kelder)

Belkin 8-port gigabit switch (direct aan de modem)

werk-computer (direct met LAN aan de modem)

WD My Book Live 2TB (NAS, in de switch)

D-Link Dir-868L router (in de switch, op de zolder)

secundair bureau met pc op zolder (in de router)

Het probleem zit dus zo: 

Ik kan via de mobiele apparaten (verbonden met de wifi van de router) verbinding maken met de NAS. Ik kan wel verbinding maken vanaf de werk-computer.
Ook kan ik geen gebruik maken van wifi-calling, een dienst van Telenet die ervoor zorgt dat als je met je router verbonden bent over wifi, je kan bellen aan het tarief van de vaste lijn. Ik heb geen idee waarom de router de NAS niet doorgeeft noch mij laat verbinden met de modem. Ik heb al geprobeerd de switch ertussenuit te halen, direct op de modem aan te sluiten, omgekeerd of gewoon alles op de switch, maar niets werkt.

Ik zou dus graag met alle mobiele apparaten kunnnen VOIP'n via Telenet en aan de NAS kunnen via WiFi. Is dit mogelijk?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

Simonally

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.005
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    AG Thanks for your help
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door Thomas_Wood
      Hoi

Bij telenet kan men zijn mails online bekijken via de browser op www.webmail.telenet.be .

Nu is het zo dat men een log-in en een paswoord heeft. Wat ik echter niet begrijp is dat men met dit paswoord eveneens kan inloggen bij andere diensten van telenet, zoals mijn telenet, Yellow TV, ... Met andere woorden, de gezinsleden die yellow TV kijken, kunnen ook in je mail.

Is er ergens een instelling waarin je dit kan wijzigen?

Groetjes

Thomas
    • Door DiskRaider
      Volgens mij sinds de laatste update van windows 10 vraagt de windows verkenner ineens om netwerkreferenties bij het benaderen van de interne schijven van de NAS, de externe kan ik zonder probleem benaderen.
      Ik heb een Zyxel NSA325 V2 NAS met twee interne WD RED schijven en twee externe die zijn gekoppeld via de USB poorten. De shares die ik ooit een drive-letter heb gegeven op de interne schijven zijn nog gewoon benaderbaar, maar op deze manier kan ik geen nieuwe shares koppelen. Het SMBv1 protocol heb ik geactiveerd. Bizar is dus dat de interne schijven (JBOD) om referentie vragen maar de externe het gewoon doen.
      Ik heb een andere PC met vergelijkbare configuratie, maar die heeft geen probleem. Het is dus een windows instelling op de probleem-PC.
    • Door Jensens
      Ik heb wat problemen met mijn ethernet verbinding, deze valt af en toe weg(de kabel is redelijk lang wat wel eens de oorzaak kan zijn). Dus bij deze mijn vraag als het mogelijk is om wifi en ethernet te combineren zodat bij het uitvallen van mijn ethernet direct wifi overschakelt voor de 30sec dat deze wegvalt. Windows doet dit automatisch maar veel te traag.
    • Door Frank Vonk
      Hallo Allemaal, 
      Ik heb sinds een jaar een eigen site, die gehost is via Telenet. Ik koop er extra webruimte bij, en upload mijn bestanden via Filezila.
      http://www.frankvonk.be/
      Nu heb ik een tweede domijnnaam geregistreerd via dezelfde account. (www.zwerfkatboechout.be) Ik vroeg mij af, waarom ik daar geen ruimte aan kon toewijzen.
      Via de klantendienst hoorde ik dat dit normaal is, en ik mijn tweede site gewoon online kon zetten.
      Als ik echter met filezilla probeer om er bestanden op te zetten, kom ik echter altijd uit op mijn eerste site.
      Ik heb in de map rechts in filezilla zowel een map met www.zwerfkatboechout.be, alsook een map zwerfkatboechout.be.
      Ook is er een map public_html met diezelfde twee mappen erin (dus 4x om te testen).
      Toch staat de site op zwart. (this site can't be reached).

Weet er iemand hoe je meerdere domijnnamen/sites kan beheren bij Telenet?
      Groeten Frank

• Nieuwe aanmaken...