Ga naar inhoud

Gepiep door koptelefoon


JDAV

Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste

 

Welke audio drivers gebruik je? en zijn die uptodate?

Welke aansluiting gebruikt de headset?

laptop of pc? en als je een pc hebt, heb je dan ook een aparte audiokaart?

 

mvg

Mathias

Ik gebruik een laptop met zo'n smalle aansluiting (dus geen usb), maar meer zon cilindervormig tuitje.

Hoe controleer ik mijn audiodrivers op mijn laptop? Ik heb al gezocht maar vind het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Die smalle cilindervormige aansluiting noemt men een 3.5mm jack aansluiting.

 

Een snelle manier om te zien welke driver jij gebruikt:

1. rechtermuisknop op het volume-icoon in de taakbalk (onderaan rechts in de balk) Win7Speaker2.gif

2. klik op 'afspeelapparaten'

3. welk apparaat staat aan? waar staat er een groen vinkje bij?

 

welke hoofdtelefoon gebruik je? welk merk?

 

mvg

Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Die smalle cilindervormige aansluiting noemt men een 3.5mm jack aansluiting.

 

Een snelle manier om te zien welke driver jij gebruikt:

1. rechtermuisknop op het volume-icoon in de taakbalk (onderaan rechts in de balk) Win7Speaker2.gif

2. klik op 'afspeelapparaten'

3. welk apparaat staat aan? waar staat er een groen vinkje bij?

 

welke hoofdtelefoon gebruik je? welk merk?

 

mvg

Mathias

Er staat een vinkje bij speakers, verder staan er geen apparaten.

JVC HA-SR185 -E staat er op de handleiding, daaronder staat HA-S180 -E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je hoofdtelefoon is geen extra driver nodig. Dit is al goed.

 

Probeer eens:

1. Rechtermuisknop in het venster waar je het vinkje kan zien

2. Vink 'uitgeschakelde apparaten weergeven' en vink 'niet-aangesloten apparaten weergeven' aan

 

Normaal gezien staat hier nu ook 'hoofdtelefoon' bij. Als deze uitgeschakeld is, rechtermuisknop en 'inschakelen' en 'als standaard instellen'.

 

laat me weten of het werkt.

 

mvg

Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je hoofdtelefoon is geen extra driver nodig. Dit is al goed.

 

Probeer eens:

1. Rechtermuisknop in het venster waar je het vinkje kan zien

2. Vink 'uitgeschakelde apparaten weergeven' en vink 'niet-aangesloten apparaten weergeven' aan

 

Normaal gezien staat hier nu ook 'hoofdtelefoon' bij. Als deze uitgeschakeld is, rechtermuisknop en 'inschakelen' en 'als standaard instellen'.

 

laat me weten of het werkt.

 

mvg

Mathias

Niet-aangesloten apparaten stond al aangevinkt.Heb uitgeschakelde apparaten aangevinkt, maar er kwam niets bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vorig bericht is maar half doorgekomen, nog eens proberen te posten:

 

bij niet-aangesloten apparaten zou hoofdtelefoon normaal gezien moeten bijstaan, raar :(

uitgeschakelde apparaten weergeven doet inderdaad meestal niets.

 

Wat me lijkt is dat je hoofdtelefoon als luidspreker staat ingesteld. Bij luidsprekers is er bijna altijd een piepend geluid (soort statisch geluid), dit is normaal.

Maar omdat jij met een hoofdtelefoon werkt is dat geluid veel luider dan bij luidsprekers.

Dus moeten we een manier vinden om de hoofdtelefoon effectief als hoofdtelefoon in te stellen ipv als luidspreker.

 

Kan je me zeggen welke mogelijkheden je allemaal hebt bij afspeelapparaten? (luidsprekers, ...)

(rechtermuisknop op volume-icoon/afspeelapparaten)

En heb je toevallig ook externe luidsprekers voor je computer? zoja, zijn deze aangesloten aan de computer momenteel?

 

Ik heb hoogstwaarschijnlijk een redelijk simpele oplossing hiervoor, maar dit is wel in samenwerking met andere software,

we zullen dus eerst proberen het probleem op te lossen zonder extra software erbij te halen.

 

mvg

Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

vorig bericht is maar half doorgekomen, nog eens proberen te posten:

 

bij niet-aangesloten apparaten zou hoofdtelefoon normaal gezien moeten bijstaan, raar :(

uitgeschakelde apparaten weergeven doet inderdaad meestal niets.

 

Wat me lijkt is dat je hoofdtelefoon als luidspreker staat ingesteld. Bij luidsprekers is er bijna altijd een piepend geluid (soort statisch geluid), dit is normaal.

Maar omdat jij met een hoofdtelefoon werkt is dat geluid veel luider dan bij luidsprekers.

Dus moeten we een manier vinden om de hoofdtelefoon effectief als hoofdtelefoon in te stellen ipv als luidspreker.

 

Kan je me zeggen welke mogelijkheden je allemaal hebt bij afspeelapparaten? (luidsprekers, ...)

(rechtermuisknop op volume-icoon/afspeelapparaten)

En heb je toevallig ook externe luidsprekers voor je computer? zoja, zijn deze aangesloten aan de computer momenteel?

 

Ik heb hoogstwaarschijnlijk een redelijk simpele oplossing hiervoor, maar dit is wel in samenwerking met andere software,

we zullen dus eerst proberen het probleem op te lossen zonder extra software erbij te halen.

 

mvg

Mathias

Er staan alleen maar speakers. Heb geen externe luidsprekers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.