Ga naar inhoud

MSI GE70C - harde schijf problemen


Aanbevolen berichten

Beste

Een aantal dagen geleden was ik Black Ops 3 aan het spelen, een spel dat heel wat vergt van mijn laptop. Tot nu toe verliep het steeds goed maar die dag was Steam een ander spel aan het updaten op de achtergrond zonder mijn weten. Mijn laptop ging opeens een heel stuk trager en laadde niet meer op. In mijn taakbeheer stond er dat de schijf zeer zwaar beladen werd, wat te begrijpen is. Ik heb de laptop meteen uitgeschakeld en een nacht laten rusten. Sindsdien is het probleem er echter niet beter op geworden, want vanaf ik iets doe op mijn laptop wat mijn harde schijf redelijk zwaar belast zoals een spel als BO3 te spelen loopt hij weer zeer traag en laadt hij niet meer op. Films bekijken, browsen of aan documenten gaat perfect, enkel de zaken die de computer wat belasten zijn het probleem. De accu werkt dan niet meer en de schijf wordt abnormaal zwaar belast (iets wat sinds enkele dagen nooit een probleem was).

Volgens mij is mijn schijf tijdens die ene keer oververhit en is hij misschien beschadigd. Wanneer ik echter een programma HDD Health laat draaien om te zien wat de toestand van mijn harde schijf is kan ik geen enkel probleem detecteren. Zaken zoals een antivirus laten draaien, DSKCHK en scannow in opdrachtprompt tonen ook geen enkel probleem. Een systeemherstel is onmogelijk omdat hij een beschadiging van de harde schijf vertoond. Kan het zijn dat mijn computer "denkt" dat de harde schijf beschadigd is, terwijl dit niet zo is? Heb de temperatuur met Speccy zoals aangetoond op het forum gechecked en er is geen enkele reden om mij zorgen te maken (37C).

Als er iemand een oplossing heeft zou ik deze zeer hard op prijs stellen, ik zou het liefst wachten met mijn pc binnen te doen aangezien het mij heel wat zal kosten en ik hem nodig heb voor mijn bachelorproef.

Met vriendelijke groeten,
Gaultier Schluter

 

inzbzd.jpg
jgi7pd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je een link naar een snapshot van speccy plaatsen?

Start Speccy op en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 
In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

 

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

Je moet GEEN vinkje plaatsen bij Quick scan.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?
Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de verkenner en klik met rechts op de C schijf.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.
Je kan dit overzicht ook terugvinden in de logboeken.

Als de pc opgestart is na de schijfcontrole, ga je naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.
Dubbelklik op windows logboeken.
Dubbelklik op het logboek voor toepassingen.
In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.
Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 12 uur.
In het vakje waar staat <alle gebeurtenis id> typ je 1001 en klik op OK.
Dubbelklik op de lijn waar wininit in de kolom Bron staat.
Je krijgt nu de details te zien. Klik op de knop kopieren en plak dan het resultaat in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open het opdrachtprompt  als administrator .

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Het bestandje heeft de volgende inhoud

 

The type of the file system is NTFS.
Cannot lock current drive.

Chkdsk cannot run because the volume is in use by another
process.  Would you like to schedule this volume to be
checked the next time the system restarts? (Y/N)

 

Als ik "Y" typ, en het probeer op te slaan lukt het niet want het zegt dat het al door een ander proces in gebruik is. Hoe kan ik dit bevestigen?

 

Met vriendelijke groeten,

Gaultier Schluter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.