Ga naar inhoud

MSI GE70C - harde schijf problemen


Aanbevolen berichten

Beste

 

Deze staat niet in mijn configuratiescherm tussen programma's en onderdelen, deze is gisteren waarschijnlijk verwijderd toen ik de rest van de overbodige virusscanners van mijn computer verwijderde.

 

De installatie is inmiddels gedaan, ik heb mijn computer opgekuist maar de problemen blijven voort duren.

 

Met vriendelijke groeten,

Gaultier Schluter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was ook maar een gok.

Een defecte accu in het toestel laten zitten kan rare fenomenen geven die je niet dadelijk in verband brengt met de accu.

Vandaar deze kleine test.

Aangezien het geen invloed heeft op het probleem, mag je de accu er weer in doen.

 

 

Wat bedoel je met uitvallen?

Krijg je dan een blauw scherm (met herstart) of wordt het dan zo traag dat het onwerkbaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Ik bedoel dat de laptop niet meer oplaadt, dus dat de netstroom geen invloed meer heeft op de computer. De accu laadt niet meer op, maar hij loopt ook niet leeg. Dit gaat telkens gepaard met de computer die enorm traag gaat werken.

 

Ik heb gisteren de fabrieksinstellingen van mijn laptop hersteld en dit heeft geen invloed gehad op het probleem, ook niet na het opnieuw installeren van Windows 10.

 

Iets wat mij echter wel is opgevallen dat tijdens het surfen op het web naar bepaalde websites (bv. Piratebay) er steeds een nieuwe pagina opengaat - terwijl ik AdBlocker op heb -. Deze verwijst steeds naar commerciële reclame, maar alvorens dat te doen komt er steeds op Ad.directev. Na wat opzoekwerk heb ik gevonden dat het onschadelijke adware is, maar ik krijg het toch niet van mijn pc met gratis spyware en anti-virus programma's. Mijn vader zei dat het door Popcorntime CE komt, maar na het verwijderen van dit programma en de instellingen te resetten blijft het probleem aanhouden. Denkt u dat dit zo'n grote invloed op mijn laptop kan hebben dat het de harde schijf aantast?

 

Daarnaast zei mijn vader ook nog dat het kan zijn dat mijn lader van de laptop kapot is, dat deze geen stroom genoeg meer doorgeeft naar de laptop en dat deze bij zwaardere performance dus in een soort energiebespaarmodus gaat en daarom trager werkt en de netstroom uitschakelt. Het lijkt me onwaarschijnlijk, dus voor ik een nieuwe lader koop zou ik graag uw mening hieromtrend weten.

 

 

Met vriendelijke groeten,

Gaultier Schluter

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Daarnaast zei mijn vader ook nog dat het kan zijn dat mijn lader van de laptop kapot is, dat deze geen stroom genoeg meer doorgeeft naar de laptop en dat deze bij zwaardere performance dus in een soort energiebespaarmodus gaat en daarom trager werkt en de netstroom uitschakelt. Het lijkt me onwaarschijnlijk, dus voor ik een nieuwe lader koop zou ik graag uw mening hieromtrend weten.

Een defecte netstroomadapter is inderdaad een mogelijkheid.

Om zekerheid te krijgen, ga je best naar een winkel (technieker) om de adapter te laten uitmeten.

 

Bij een zwaardere belasting is niet de gewoonte om in een energiebespaarmodus te gaan.

Zwaardere belasting betekent wel meer warmteproductie en als je dan een koelprobleem hebt, kan windows het systeem (processor) terugklokken naar een lagere snelheid (of zelfs volledig uitzetten) om overhitting te voorkomen.

In het speccy logje van 21 feb (zie bericht #3) is er echter niks wat wijst op een koelprobleem.

Wat ik wel zie in het logje is dat de processor lijkt overklokt te zijn.

De normale snelheid van de processor is 2.4 GHz maar volgens het logje gaat hij aan 3.4 GHz.

Dat hoeft geen probleem te zijn want windows kan de processor overklokken bij zware belasting.

Of heb je zelf de processor overklokt?

 

Kan je eens een nieuw speccy logje plaatsen?

 

 

 

Iets wat mij echter wel is opgevallen dat tijdens het surfen op het web naar bepaalde websites (bv. Piratebay) er steeds een nieuwe pagina opengaat - terwijl ik AdBlocker op heb -. Deze verwijst steeds naar commerciële reclame, maar alvorens dat te doen komt er steeds op Ad.directev. Na wat opzoekwerk heb ik gevonden dat het onschadelijke adware is, maar ik krijg het toch niet van mijn pc met gratis spyware en anti-virus programma's. Mijn vader zei dat het door Popcorntime CE komt, maar na het verwijderen van dit programma en de instellingen te resetten blijft het probleem aanhouden. Denkt u dat dit zo'n grote invloed op mijn laptop kan hebben dat het de harde schijf aantast?

Adware is nooit "onschadelijk" en zorgt altijd voor problemen of irritatie bij de gebruikers.

Daarom gaan we de malwareopruiming nog eens doen.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.

     

  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean

     

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dit vanaf ik thuis ben eerst en vooral proberen en zal de resultaten meedelen.

 

Op het MSI-forum wordt gezegd dat de problemen te wijten kunnen zijn aan het feit dat er teveel partities in mijn harde schijf zijn gemaakt. Er zijn er inderdaad zeven te zien: 

4 Herstelpartities zonder schijfletter
1 EFI-systeempartitie zonder schijfletter
1 primaire partitie met schijfletter D: (Primaire partitie)
1 primaire partitie met schijfletter C: (Opstarten, Wisselbestand,Crashdump, Primaire partitie)

 

Zelf heb ik nooit iets veranderd aan de partities van mijn harde schijf (als ik al wist hoe dit gedaan zou worden). Blijkbaar kunnen er onder Windows 10 maar vier partities gemaakt worden per harde schijf. Kan ik hier iets aan veranderen?

 

Met vriendelijke groeten,

Gaultier Schluter

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Blijkbaar kunnen er onder Windows 10 maar vier partities gemaakt worden per harde schijf.

Niet alleen onder windows 10.

Je kan slechts 4 primaire partities maken in windows.

Logische partities kan je echter meer maken.

Best is om 1 of 2 primaire partities te maken en de rest logische partities.

Dan ben je altijd gerust en het heeft geen invloed op de werking van het systeem.

 

Nu moeten we uitzoeken wat er op die partities zonder schijfletter staat maar dat is voor later.

Eerst de malware opruiming opnieuw doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Toen ik vandaag voor het eerst in twee dagen mijn computer aanstak merkte ik dat de toestand 'slechter' geworden is. Het opladen aan netstroom knippert nu aan en uit, zelf al zijn er geen processen op de achtergrond bezig, de batterij loopt echter wel niet leeg. Hieronder heb ik de Speccy logjes geplaatst, één met en één zonder extra ingebouwde cooler.

 

Zonder cooler --> http://speccy.piriform.com/results/rJiB2dgpXn6Dg6rPj3ndiCi

Met cooler --> http://speccy.piriform.com/results/wWIhAHDMfCpk820qezBblkJ

 

Iets zegt me dat het een probleem is met de processor die de computer niet meer afgekoeld krijgt, maar ik ben helemaal geen experts wanneer het op computers aankomt.

 

Dan heb ik hieronder ook nog de resultaten van de zoek.exe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.