Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


handlocker

Trage en vastlopende opstart

    Aanbevolen berichten

    Beste leden/gasten,

    ​Al paar weken werkt me laptop (Windows 10) niet meer optimaal. Elke x wanneer ik me laptop start of opnieuw start dan duurt het meer dan 5 minuten voordat Windows helemaal is opgestart. Ik krijg na het invoeren van me wachtwoord tijdje donkere beeld met alleen me muis te zien. Wanneer me Windows dan eindelijk is opgestart dan duurt het weer enkele minuten voordat het taakbalk is geladen en me muis goed kan bewegen.

    ​Het is zelfs tweemaal voorgekomen dat Windows na 2 uur wachten nog steeds niet geladen was.

    ​Ik heb getest op virussen en spyware maar er is niets gevonden daarnaast heb ik ook gebruik gemaakt van Ccleaner maar het heeft allemaal niets geholpen.

    ​Wie kan me hierbij helpen? Alvast bedankt.

    ​Groetjes,
    ​Handlocker

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (GEEN tekstbestand dus ! ...) hier in je topic posten ?

     

    Download en installeer Speccy

    Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

    Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

    525a111b37ea3-Speccy.PNG 

    Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
    Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

    In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

    Meer info over deze procedure lees je 
    HIER.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Toestel bevindt zich nog in volle garantieperiode.

     

    We gaan eventjes wat dieper kijken, je mag het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten.

     

    Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

    Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
    hier bekijken.

    Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

    • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

    RSIT Logbestanden plaatsen

    • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

    De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

    .

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    1

    Goed zo.

     

    Na de analyse van je logje door een malware-expert krijg je persoonlijke begeleiding en nieuwe instructies.

     

    Is goed. Bedankt voor je hulp en begeleiding.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Je Java software is verouderd.
    Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

    Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

    • Klik op "Gratis Java-download".
    • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
    • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
    • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
    • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
    • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
    • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.


     

    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

    Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    Update service - Popcorn Time;s
    C:\Program Files (x86)\Popcorn Time\Updater.exe;f
    C:\WINDOWS\tasks\0215aviUpdateInfo.job;f
    C:\WINDOWS\tasks\1014aviUpdateInfo.job;f
    C:\ProgramData\Avg_Update_0215avi;fs
    C:\ProgramData\Avg_Update_1014avi;fs
    chromelook;
    firefoxlook;
    emptyfolderscheck;delete
    startupall;
    filesrcm;
    • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
       
    • Do a Deep Scan
    • Installed Programs
    • Auto Clean
       
    • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

    Zoek.exe logbestand plaatsen

    • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Je gebruikt windows defender als anti-virus programma maar er zijn nog restjes van AVG en die gaan we ook verwijderen.

     

    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    C:\Users\Gast 01\AppData\Local\Avg;fs
    avg;z
    avg;a
    • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

    Zoek.exe logbestand plaatsen

    • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
    aangepast door kweezie wabbit

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.