Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

Hey iedereen

Sinds kort heb ik problemen met de gpu van mijn laptop (Acer aspire E15 E5-572G-3617). Het gaat over de Nvidia geforce 840M. bij het spelen van alle games krijg ik strapen/kleuren/... noem maar op allemaal op het scherm. Dit blijkt om de kapotte gpu te gaan. Nu is de vraag hoeveel dit zou kosten om te laten repareren. Ik heb al reeds contact opgenomen met de fabrikant en verkoper maar heb nog geen antwoord gekregen op mijn vraag. Ook het internet heeft nog geen antwoord kunnen bieden. De schade is waarschijnlijk veroorzaakt toen mijn kat op de laptop sprong toen ze schrok van de stofzuiger... :(  De laptop is nog in de garantiperiode. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn vraag  :) .

post-36262-0-63828600-1459774306_thumb.p

post-36262-0-47096900-1459774311_thumb.p

post-36262-0-33602800-1459774364_thumb.p

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Hoi Quintip,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

Ik zou beginnen met de laptop terug te zetten naar zijn fabrieksinstellingen, hoe je dit uitvoert wordt normaliter uitvoerig beschreven in de handleiding ... maak zeker vooraf back-ups van al je persoonlijk materiaal.

Lost het terugzetten naar fabrieksinstellingen het probleem niet op, dan heb je drie mogelijkheden:

1. ofwel retourneer je de laptop aan de fabrikant

2. ofwel retourneer je de laptop aan de verkoper

3. ofwel ga je ten rade bij een PC-hersteller

Nu is de vraag hoeveel dit zou kosten om te laten repareren.

Die vraag stel je best vooraf aan de persoon waar je hem gaat laat herstellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Als je hierover geen vragen meer hebt, mag je dit topic afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Hoi Quintip,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

Ik zou beginnen met de laptop terug te zetten naar zijn fabrieksinstellingen, hoe je dit uitvoert wordt normaliter uitvoerig beschreven in de handleiding ... maak zeker vooraf back-ups van al je persoonlijk materiaal.

Lost het terugzetten naar fabrieksinstellingen het probleem niet op, dan heb je drie mogelijkheden:

1. ofwel retourneer je de laptop aan de fabrikant

2. ofwel retourneer je de laptop aan de verkoper

3. ofwel ga je ten rade bij een PC-hersteller

Die vraag stel je best vooraf aan de persoon waar je hem gaat laat herstellen.

Bedankt voor het antwoord! De grote vraag blijft natuurlijk valt dit onder gebruikersschade volgens hun? Want dan moet ik veel betalen (nieuw moederbord zei de PC-hersteller) zou het dan niet beter zijn een nieuwe laptop te kopen? Hopelijk niet  :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Als zij reeds op de hoogte zijn van de capriolen van je kat, dan lijkt het me meer dan logisch dat ze dit niet gratis gaan oplossen ... :mellow:

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Damn.. een moederbord kan al snel oplopen tot in de 300€ heb ik net gelezen.. beter een nieuwe kopen dan , wat zonde is sinds hij nog maar in huis is van september  :mellow: maar toch bedankt voor de hulp!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.944
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Mieke Ramaekers
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Roybinhoed
        Goedemiddag,

Sinds afgelopen maandag speel ik mijn games (rainbow six siege, fortnite en World of Tanks) met een veel lagere fps. Eerst dacht ik dat mijn laptop (acer aspire vx5-591g nitro) door een Windows update overal mijn intel grafische kaart op in had gesteld, maar na wat controles bleek dit niet het geval. ik heb de drivers van mijn grafische kaart opnieuw geïnstalleerd. heeft niet geholpen. Vervolgens opnieuw geïnstalleerd maar dan via een schone installatie, weer niks. ik heb mijn laptop terug gezet naar fabrieksinstelling en er vervolgens een game weer op geprobeerd te runnen. nog steeds 20 fps ipv 60 fps. Ook nog even gekeken in de Nvidia configuratie scherm maar daar was ook niks raars. Ik heb het gevoel dat mijn laptop de intel grafische kaart pakt maar dat kan ik nergens terug vinden. 

Ik heb het gevoel alsof ik iets doms over het hoofd zie maar ik kan mij niks meer bedenken.

Heeft één van jullie misschien een idee?
      • Door travor
        Beste,

in onderstaande tabel vindt u de gegevens van mijn laptop.

Ik vroeg me af of ik in dit geval 2 schermen kan aansluiten op de mini displayports en terwijl mijn laptop scherm nog gebruiken.
        Eventueel zelf nog een 3e scherm via hdmi aansluiten?
        ik heb dus 1 x hdmi en 2x mini displayport.
        Zijn er eventueel andere mogelijkheden?

Alvast bedankt;

• Door Kelly6695
        Laptop valt uit tijdens (snel)typen

Ik had een probleem, ontstond uit het niets. Tijdens het (snel) typen viel me laptop ineens in slaapstand. Ik wist niet waardoor het kwam en het was echt super vervelend. Gezocht in Google naar oplossingen en niets kunnen vinden (in eerste instantie). Vandaar dat ik dit bericht ook plaats want ik heb de oplossing gevonden. 

Tijdens een chatgesprek met Windows werd er gedacht aan een software probleem, we probeerde een aantal dingen maar niets hielp. Het moest dan wel een hardware probleem zijn. Ik heb nog een tijdje gezocht op Google en vond het artikel wat mij gered heeft van heel veel problemen en kosten. 

Het bleek namelijk dat ik een magnetische armband droeg wat ervoor zorgde dat de slaapstand in de laptop werd geactiveerd. Armband afgedaan en probleem opgelost!

Met dank aan: https://www.baswijdenes.com/portfolio/laptop-goes-to-sleep-while-typing/ 

Ik wilde dit graag met jullie delen.
      • Door Goatik
        Hallo, ik heb een probleem met mijn nieuwe pc die ik juist heb opgesteld. Als ik die aanzet krijg ik niets op mn scherm te zien, de lichten gaan wel aan en alles draait zoals die hoort. Mijn moederbord heeft een troubleshooting LED indicator die zou moeten branden als er iets mis is, die brandt niet. Ik ben bijna zeker dat alle kabels goed aangesloten zijn. Dit is de 3de keer dat ik een pc opstel en had nog nooit problemen. De RAM zit ook in de juiste slot, heb in de handleiding van de moederbord gekeken.

Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat zeer veel appreciëren.

Hier de specs van mn pc:
        Moederbord: Msi B350 Pc Mate
        Cpu: Ryzen 5 2600
        Cpu koeler: Be Quiet! Pure Rock
        Behuizing: NZXT s340
        GPU: Msi Geforce GTX 750ti (ga ik nog vervangen)
        Ram: 1x4GB 2400Mhz DDR4 Corsair Ballistix (ik ga er nog een stick bijvoegen later)
        Ssd: 500GB WD Ssd
        Voeding: Cooler Master Masterwatt lite 500

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.