Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb een probleem met mijn laptop.

 

Wanneer ik mijn laptop afsluit blijft hij op het scherm "afsluiten" staan voor een lange tijd. Na een tijdje springt hij dan op een zwart scherm, maar de ventilator en lampjes branden nog dus hij is niet afgesloten. Dit scherm blijft zo staan (heb hem al enkele uren laten wachten, maar er kwam geen verandering in). Ik kan dan enkel de stroom uitschakelen zodat hij volledig afsluit. Wanneer ik hem dan terug opstart is alles wel normaal.

 

Daarnaast loopt hij ook telkens vast. Ik kan zo een 15 minuten werken en dan blokkeert hij. Ik kan dan niks meer doen behalve de stroom uitschakelen. Niet echt handig want ik ben dan ook telkens alles kwijt waar ik mee bezit was.

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten

 

Melissa

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voer de 2 onderstaande zaken uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

 
 

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
 
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zou het kunnen dat je 2 antivirusprogramma's naast elkaar gebruikt met name Avast en McAfee?

 

Wat het RSIT logje betreft....de experts zijn verwittigd en zodra ze online komen ontvang je verdere instructies.

aangepast door clarkie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f};c
C:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar;fs
CHRdefaults;
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f}];r64
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK


Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er werden geen bestanden om te verwijderen gevonden. Het bestandje die ik kreeg zit in de bijlage.

 

Wat me trouwens ook opviel is dat mijn batterij plots veel minder lang meegaat. Het is wel niet zo een nieuwe laptop, maar hij is op korte tijd veel verminderd. 2 weken geleden kon ik nog ongeveer 1,5 uur zonder lader en nu maar een half uurtje meer...

Ik weet niet of dit hier ook iets mee te maken heeft.

 

 

(alvast bedankt om me te helpen en voor de moeite)

AdwCleanerC1.txt

aangepast door melissa1994
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat ziet er inderdaad erg netjes uit ... malware kunnen we nu wel zo goed als uitsluiten.

 

Indien je een vermoeden hebt dat de batterij mogelijk voor problemen zorgt, zou je deze eens kunnen verwijderen en de laptop enkel op stroom aansluiten. En dan eens bekijken of je gelijkaardige problemen hebt, zoals aangegeven in je startbericht. Zo kan je alvast de batterij als mogelijke boosdoener uitsluiten (of misschien ook niet). Maar dat schept dan misschien weer wat meer duidelijkheid.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      40.130
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    Vincent Steenhuis
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door RonW
      Ik heb onlangs een macbook pro aangeschaft ter vervanging van mijn windows laptop. Deze laptop werkte altijd in een netwerk met mijn windows 7 PC.  Nu ziet het netwerk mijn macbook wel maar als ik deze aanklik vraagt windows beveiliging om een gebruikersnaam en wachtwoord. Voor zover ik weet heb ik dit nooit ingesteld. het macbook ziet de windows PC ook maar krijgt geen verbinding. Wie o wie herkent dit probleem en kan mij hier mee helpen. 

    • Door jupi
      Hey, op mijn pc met windows 7 kan ik mijn download map map wel zien staan maar ik kan er geen bestand uit openen.
      Wanneer ik een .exe downoad kan ik hem dus ook niet installeren. Naar dit mapje gaan in de verkenner lukt wel.
      Staat dan op C:\Windows\System32\config\systemprofile\Downloads en daar zie ik dus alles staan maar open geeft foutmelding in de trend van systeem kan map niet vinden.
      Downloaden doe ik met chrome als dat iets zou uitmaken maar denk dat zelf niet want ik zie ze wel staan.
      Alvast bedankt voor de hulp!
    • Door Ine_13
      Hey, 
       
      mijn broer (met een handicap) had een laptop gekregen, en heeft deze helemaal omzeep geholpen waardoor we genoodzaakt waren om er een nieuwe Windows op te zetten. We hebben er Windows 7 op gezet, maar dit wil nu niet opstarten. Ik geraak wel in het bootmenu en alle andere ‘f-menu’s’. Een nieuwe windows 10 cd wilt ook niet installeren over de Windows 7. Is er een mogelijkheid om windows 7 van de harde schijf te krijgen zonder dat we echt Windows moeten opstarten (want dit lukt niet).
    • Door N1bby
      Hey beste mensen,
       
      Zoals de titel zegt heb ik al even problemen met men ouwe pc die willekeurig vastloopt. Het scherm freezed willekeurig en ik kan niets meer doen buiten de pc te herstarten.
      Soms wilt hij helemaal niet meer opstarten. Enkel in veilige modus lukt het nog om de pc aan de praat te krijgen zonder te crashen.
       
      Er is ook is een berichtje opgekomen bij het opstarten dat er een bleu screen was met code 116. Op het internet vond ik wat informatie dat het met de grafische kaart te maken had.
      Ik heb dan de drivers proberen updaten maar dat heeft helaas niet geholpen.
       
      Ik heb ook een systeemherstel geprobeerd maar dat bracht ook niets op.
       
      Specs : -Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
                 - Core i7 920
                 - Intel x58 chipset
                 - NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
                 - 12 GB ram
                 - 931GB Seagate ST31000528AS ATA Device (SATA)    
                   232GB Western Digital WDC WD2500JD-00HBB0 ATA Device (SATA)    
                   931GB SAMSUNG HD103UJ ATA Device (SATA)
       
      Hopelijk kan hij nog hersteld worden. Ik gebruik hem vooral voor muziek te producen en het zou zonde zijn dat ik allemaal mijn werk kwijt ben :/
       
      Dankuwel
       
       
       
    • Door OSpengler
      Hoi allen,
       
      Allereerst bedankt voor het lezen van mijn bericht - ik neem aan dat jullie voornamelijk pestprobleemjes krijgen. Dat is uiteraard bij dit bericht ook het geval ;). 
      Context: mijn vaders computer zit met een probleem, bij het zoeken van de oplossing kan ik op mijn eigen computer wel dingen installeren en via USB over brengen, maar de meeste programma's op zijn computer werken niet.
      Probleem: indien ik msconfig en cmd.exe (als administrator) probeer uit te voeren alsook antivirus programmas probeer in te schakelen (momenteel uitgeschakeld) dan krijg ik foutmeldingen. Deze zijn: "kan opgegegeven procedure niet vinden" wanneer ik iets als administrator probeer uit te voeren. Indien ik Kaspersky bijv. (waar ik vermoed dat een probleem zit) probeer aan te zetten krijg ik het bericht "fout met rundll32.exe, Kan de toepassing niet correct starten (0xc0000142)". Indien ik bij Windows Defender de uitgeschakelde antvirussen (bijv. Avira of Anti Malware Bytes) probeer in te schakelen doet ie niets, ook geen foutmelding. Als ik Windows in veilige modus probeer te runnen dan krijg ik een foutmelding met de 'X' partitie. 
       
      Bijgaand heb ik een hijack log toegevoegd. Hierbij krijg ik echter de melding dat Hijackthis geen toegagng had tot C:\Windows\System 32\Drivers\etc\hosts.
       
      Als iemand enig idee heeft hoe ik dit dien aan te pakken dan hoort ik dat graag!
       
      (logje verwijderd: zie volgende post)
       
×
×
  • Nieuwe aanmaken...