Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.



Bas013

Problemen met browsers

    Aanbevolen berichten

    Hallo allemaal,

     

    Sinds twee dagen heb ik problemen met mijn browsers zowel IE als Firefox.

     

    Ik kan ze opstarten maar als ik vervolgens naar een site toe ga lopen ze vast. Bij Firefox krijg ik vervolgens de melding:

     

    ‘Firefox is al actief maar reageert niet’ als ik deze melding vervolgens weg klik krijg ik de melding "Uw Firefox profiel kan niet worden geladen. Het is mogelijk niet aanwezig of ontoegankelijk"

     

    Op de site van Mozilla staat onderstaande fix:

     

    https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-al-actief-maar-reageert-niet

     

    Als ik deze volg zie ik inderdaad dat mijn profiel map niet de juiste rechten heeft "read only" als ik dit uitvink en op apply klik lijkt hij het aan te passen. Maar als ik dan de map opnieuw open heeft hij de map weer automatisch op "read only" gezet.

     

    Voor de zekerheid heb ik ook een log bijgevoegd.

     

    Met vriendelijke groet,

     

    Bas

     

     

    log.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Hoi Bas013,

    welkom op PC-Helpforum.be.

    Je topic werd verplaatst naar Bestrijding malware & virussen, zo blijft het forum overzichtelijk.

    Na de analyse van je logje door een malware-expert krijg je persoonlijke begeleiding en instructies.
     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Download malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

    • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
    • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
    • Klik vervolgens bovenin het scherm op Scan.
    • Kies vervolgens de Aangepaste scan en klik op Scan nu.
      • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie Scan naar rootkits.
      • Selecteer in het rechter venster alle aanwezige harde schijven en partities.


      [*]Klik vervolgens op de knop Start scan om de aangepaste uit te voeren. [*]Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn. [*]De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van. [*]Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.

      • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
      • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
      • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
      • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.




    MBAM-Scan.png

    MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

    • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
    • Plaats de inhoud van dit logbestand in het volgende bericht.


    Wil je meer uitleg - in beeld en geluid - over de werking van Malwarebytes, bekijk dan onze eigen PCH-video hier.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

    Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    chromelook;
    firefoxlook;
    emptyfolderscheck;delete
    emptyclsid;
    startupall;
    filesrcm;
    standardsearch;
    autoclean;
    • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

    Zoek.exe logbestand plaatsen


    • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
    aangepast door kweezie wabbit

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

    Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

    De download start automatisch na enkele seconden.

    • Sluit alle openstaande vensters.
    • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
    • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
    • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
    • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
    • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

    Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
    Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

    Logbestand plaatsen

    • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

    Meer informatie vind je in de handleiding.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    Ik heb de tool gedraaid. Hij zegt dat er geen "malicious programs" gevonden zijn. Heb voor de zekerheid opnieuw opgestart en nogmaals gedraaid.

     

    In de map die je noemt staat ook enkel een "S" log, is dit correct?

     

    AdwCleanerS1.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.