Ga naar inhoud

SFC /scannow corrupt files


seane

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Rechtsklik op het Start/Windows icon en kies opnieuw voor Opdrachtprompt (administrator)

Tik in: DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth gevolgd door Enter

Tik in: DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door Enter

Herstart je computer

 

Levert een SFC /scannow nog steeds evenveel errors op? Zijn er verbeteringen merkbaar op algemeen vlak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

 

Sinds enkele dagen sluit mijn computer heel moeilijk af.

Bedoel je hiermee dat het lang duurt alvorens de computer wordt uitgeschakeld?

 

De SFC scanlog toont wel heel wat meldingen die er vaak niet staan, al hoeft dat nog niet noodzakelijk een alarmbel te zijn. Ik weet niet waarom je precies aan SFC /scannow dacht of met dit probleem naar PCH bent gekomen? Zo kan het best zijn dat bijvoorbeeld een driver voor bepaalde hardware achteraf door een programma wordt overschreven door een eigen versie. Windows herkent deze niet meer als authentiek en geeft een foutmelding weer. Dit terwijl er eigenlijk geen reden tot paniek is.

 

Enige wat ik hiermee wil aantonen is dat het log dus niet noodzakelijk de oorzaak van de klachten hoeven te zijn. :)

 

Maak je gebruik van systeemherstelpunten? Indien dit het geval is, kan je de computer altijd terug zetten naar een eerder punt waarbij de problemen nog niet aanwezig waren (enzo mogelijk ook een schone SFC scanlog). Indien je geen idee hebt indien je computer automatisch herstelpunten maakt laat je dit eveneens maar weten, dan kijken we dit na.

 

Een andere denkpiste is om het SFC scanlog even terzijde te laten, en de computer te gaan controleren op malware en virussen. Deze kunnen namelijk ook gelijkaardige klachten veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mako,

Het duurt inderdaad langer alvorens mijn pc wordt uitgeschakeld. Soms kan ik die alleen maar afsluiten wanneer ik Ctrl+Alt+Del intoets.

Ik heb al enkele keren CCleaner, Malwarebytes en Eset Smart Security laten draaien, maar die vinden niets terug. Daarom heb ik aan SFC /scannow gedacht.

Worden er automatisch herstelpunten aangemaakt wanneer CCleaner wordt gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

 

Worden er automatisch herstelpunten aangemaakt wanneer CCleaner wordt gebruikt?

Neen, niet noodzakelijk.

 

Laten we even nagaan als er systeemherstelpunten aanwezig zijn. Via deze handleiding kan je lezen hoe je dit kan doen (en uitvoeren). Mocht er een punt aanwezig zijn van voor de problemen, dan mag je de computer hiernaar terugzetten. Hou er echter wel rekening mee dat een punt te ver terug in de tijd niet altijd een oplossing biedt. Het opnieuw installeren van Windows Updates kan dan opnieuw voor problemen zorgen. Best dus dat je (indien mogelijk) even terug gaat naar een punt niet zo heel ver terug, maar wel voor de problemen.

 

Indien er geen herstelpunten aanwezig zijn, of je kan een dergelijk punt niet terugvinden, laat je het maar weten. Dan gaan we even verder met een malware controle. De scanresultaten van ESET en Malwarebytes zijn namelijk niet altijd 100% accuraat, al vormen ze uiteraard een mooie basis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn daarvan enkele meldingen op het internet, toch komt dit helemaal niet frequent voor en moet de oorzaak vaak elders gezocht worden. Heb je de systeemherstelpunten uit bericht #16 gecontroleerd? Windows Update maakt daar soms automatisch een herstelpunt voor belangrijke updates...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval kan het al eens handig zijn om na te gaan om welke computer het precies gaat:

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.