Ga naar inhoud

SFC /scannow corrupt files


seane

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ja, ik heb gebruik gemaakt van een systeemherstelpunt, maar vanaf ik de update opnieuw installeerde reageerde mijn computer terug veel trager.

Dit is uiterst cruciale informatie, derhalve wil ik ervan zeker zijn dat ik je hier 100% goed begrijp. Heb ik het correct voor dat je de computer hebt terug gezet naar een eerder punt. Zo ja, welke datum was dit herstelpunt? Nadien heb je Windows Update laten uitvoeren en toen zijn de problemen opnieuw begonnen? Kortom; voor de Windows Update ging alles perfect?

 

Het opkrikken van je Virtueel geheugen kan een prestatiewinst opleveren, al is dit vaak geen te verkiezen definitieve oplossing. Ik geef je hieronder daarvoor de stappen mee, al zou het beter zijn op zoek te gaan naar de feitelijke oorzaak en deze aan te pakken, eerder dan de boel gewoon een "trapje hoger" te laten draaien.

 

  • Ga naar Start > Configuratiescherm > Systeem en beveiliging > Systeem.
  • Klik links op Geavanceerde Systeeminstellingen en onder Prestaties klik je opnieuw op 'Instellingen...'
  • Ga naar het tabblad Geavanceerd en klik onder Virtueel Geheugen op 'Wijzigen...'
  • Haal het vinkje weg bij "Wisselstationsgrootte van alle stations automatisch beheren"
  • Selecteer de schijf waarop Windows is geïnstalleerd (doorgaans C-schijf) en selecteer 'Aangepaste grootte'
  • Onderaan het venster zie je een aanbevolen wisselbestandsgrootte terug. Vul deze in bij zowel Begingrootte (MB) als Maximale grootte (MB).
  • Bevestig alle wijzigingen via OK.
  • Herstart je computer

Zoals gezegd levert dit mogelijk een versnelling op, maar is het geen wondermiddel. Derhalve zou ik graag, afhankelijk van je antwoord op de vraag als ik al voorgaande goed begrepen heb, nog verder kijken naar de oorzaak van dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Windows update verliep inderdaad alles ok.

De datum van het herstelpunt was op 02/05/2016.

Ook zou ik liever de oorzaak vinden van dit probleem dan alleen maar mijn virtueel geheugen te versnellen. Belast dit mijn computer niet te veel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi seane,

 

Ik leg dit probleem even voor bij mijn collega's omdat ikzelf geen kant en klare oplossing ken voor dit probleem. Een collega of ikzelf kom zo spoedig mogelijk bij je terug met een volgende stap.

 

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben er ook niet in thuis, maar 'k had dit nog liggen: (ging over het traag zijn)

 

Taakbeheer > geheugen: loopt het gebruik op en wat gebruikt er dan zoveel ?

   als hier iets opvalt heb je / hebben we al een richting om te gaan zoeken

 

Loopt je CPU-temp niet op?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheugen 32% is wel veel - bij mij is het 16%   (FF gebruikt bij mij ook een 300 MB)

 

 

maareuh: is er nog iets dat veel van je geheugen gebruikt, buiten FF ?

 

en - 'k herhaal mezelf even : lopen je temps niet op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firefox: 458 MB

Malwarebytes: 149 MB

Eset Service: 124 MB

Zoeken: 60 MB

Windows verkenner: 43 MB

Enz...

 

 

Dit is wat Speccy mij toont:

 

    Kernsnelheid    Multiplier    Bussnelheid    Temperatuur    Threads
Kern 0    3199.3 MHZ    x 32.0    100.0 MHZ    36 °C    APIC ID: 0
Kern 1    3199.3 MHZ    x 32.0    100.0 MHZ    34 °C    APIC ID: 2
Kern 2    3199.3 MHZ    x 32.0    100.0 MHZ    34 °C    APIC ID: 4
Kern 3    3199.3 MHZ    x 32.0    100.0 MHZ    33 °C    APIC ID: 6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.