Ga naar inhoud

foutcode 0xc000021a


pelle

Aanbevolen berichten

Op 10-7-2016 om 12:07, kape zei:

De mappen van Windows Live Mail moet je normaal hier vinden: C:\Documents and Settings\Naam Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail.

 

Kape maakte een vergissing.

Dit is de juiste locatie van de mappen van Windows Live Mail: C: > Gebruikers > jouw gebruikersnaam > AppData > Local > Microsoft > Windows Live Mail.

 

Let op: de map AppData is een verborgen map. Die moet je eerst zichtbaar maken. Klik daarvoor in de menubalk van Windows Verkenner op Beeld en zet dan een vinkje voor Verborgen items.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gevonden! Thanks. Je opmerking over verborgen mappen was wel noodzakelijk want dat wist ik helemaal niet. Punt is nu dat ik een hoop mappen en bestanden zie met namen die mij niets zeggen en als ik zo open is het al net zo abracadabra. Hoe krijg ik het leesbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dan ook leve het downloaden van windows 10 heel mijn laptop naar de mallemoeren:angry:

Droom van het oude vertrouwde verder goed werkende besturingssysteem.... 

\Maar helaas te laat naar het forum gegaan,  anders had ik het kunnen terugdraaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bericht 7 (21 mei) van dit topic schreef je dat je vriend ervoor had gekozen om Systeemherstel met behoud van bestanden uit te voeren. Dat leek jullie toen een prima oplossing. Helaas werkt systeemherstel in Windows 10 anders dan in Windows 7. Windows 10 maakt standaard geen herstelpunten aan. Je kunt dus niet bij problemen een paar dagen of een week terug in de tijd gaan. Wil je dat wel kunnen, dan had je na de upgrade naar Windows 10 direct het kunnen maken van herstelpunten zelf moeten activeren. Hoe je dat had moeten doen kun je onder andere hier nalezen: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=129151&p=1062805#post1062805

 

Voor jou is dat nu als mosterd na de maaltijd. Systeemherstel met behoud van bestanden heeft ervoor gezorgd dat alle programma's die je ooit zelf geïnstalleerd had, verdwenen zijn.

Veel mensen die de gratis upgrade naar Windows 10 wilden gaan uitvoeren, hebben van tevoren een volledige back-up gemaakt, die ze naar een externe harde schijf lieten schrijven. Tevens maakten ze een herstelschijf, waarmee ze bij zeer grote problemen de computer zouden kunnen opstarten en zo de eerder gemaakte back-up zouden kunnen terug zetten, waardoor ze terug konden keren naar de situatie vóór het upgraden naar Windows 10.

Deze voorzorgsmaatregel heb jij waarschijnlijk niet genomen en nu zit je met de brokken.

 

Je hebt nu de map C: > Gebruikers > jouw gebruikersnaam > AppData > Local > Microsoft > Windows Live Mail  gevonden en geopend.

Je ziet dan een hoop mappen en bestanden met namen die jou niets zeggen, en als je ze opent is het abracadabra.

Tja, wij kunnen natuurlijk niet zien wat jij ziet, wanneer je de map C: > Gebruikers > jouw gebruikersnaam > AppData > Local > Microsoft > Windows Live Mail  geopend hebt.

Met de knop PrintScreen of met het Knipprogramma van Windows kun je een afbeelding maken van wat je ziet en die afbeelding in een volgende reactie plaatsen.

Hoe je een afbeelding op het forum plaatst wordt hier uitgelegd: http://www.pc-helpforum.be/topic/63624-screenshot-plaatsen-op-het-forum-windows-os/

 

Ik weet niet hoeveel er bewaard is gebleven in jouw map Windows Live Mail.

Wanneer ik die map open op mijn pc, zie ik dit:

 

579f272a3694d-Wlm_inhoud.PNG

 

In Windows Live Mail heb ik alleen mijn Gmail account opgenomen.

Ik dubbelklik dus op Gmail en zie daarna dit:

 

579f24f94def0-de_mappen_in_Gmail.PNG

 

Ik dubbelklik op Postvak IN en zie dan dit:

 

579f2531f264d-Inhoud_van_Postvak_IN.PNG

 

Dat zijn dus allemaal .eml bestanden met een rare naam, die bestaat uit enkel cijfers, letters en een verbindingsstreepje.

Wanneer ik dubbelklik op zo'n eml bestand, krijg ik de vraag hoe ik het bestand wil openen: met Windwos Live Mail of met Mail (de app die standaard aanwezig is in Windows 10).

Omdat Windows Live Mail bij jou verwijderd is, kun je hier kiezen voor de app Mail. Zet nog geen vinkje voor 'Altijd deze app gebruiken voor het openen van .eml bestanden, want misschien lukt het je later toch nog om Windows Live Mail te installeren. Lukt dat laatste niet, dan kun je de eml bestanden (als die tenminste nog aanwezig zijn in jouw map Windows Live Mail) in ieder geval openen met de app Mail.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hai Porrelaar dank voor je heldere bericht. Helaas voor mij minder positief want ik heb dus niet erg slim gehandeld! Maar goed ik wist al dat ik een digidino was dus ik heb me er inmiddels overheen gezet dat ik gewoon voorgoed afscheid moet nemen van de bestanden. Ik heb gelukkig wel vlak voor de installatie van windows 10 een backup gemaakt dus ik ben niet alles kwijt :-)

 

Waar ik nu nog mee zit en hopelijk weet jij daar ook antwoord op of kun je me vertellen waar op het forum ik dan moet zijn. Mijn bestanden zijn grotendeels weg het is niet anders maar hoe krijg ik mijn laptop gewoon weer aan het werk. Hoe kan ik weer de benodigde programma's installeren, zonder allerlei foutcodes te krijgen? Is het wijs om bijvoorbeeld weer terug te gaan naar de fabrieksinstellingen? En klopt het dat ik dan voor Windows 10 moet aanbetalen (zou volgens een vriend van mij sinds een aantal weken niet meer gratis te downloaded zijn)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vriend koos er destijds voor om op jouw pc systeemherstel met behoud van bestanden uit te voeren. Dat heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Je kunt geen programma's installeren zonder allerlei foutcodes te krijgen.

 

Er is nog een andere mogelijkheid: Opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows.

Jij bent bang dat je dan voor Windows 10 zult moeten betalen. Nee, dat hoeft niet. Je hebt immers al eerder de gratis upgrade van Windows 7 Home Premium naar Windows 10 uitgevoerd. Nu weet ik niet of jij daarna zelf gecontroleerd had of Windows 10 daarna ook automatisch geactiveerd was. Normaal gesproken gebeurt dat wel automatisch. Tijdens die automatische activering worden gegevens over de hardware van jouw pc naar Microsoft gezonden.

Als jij nu Windows 10 opnieuw installeert zal tijdens de installatie een of twee keer naar de product key gevraagd worden. Jij moet dan steeds klikken op Overslaan. Nadat de installatie van Windows 10 voltooid is, zal automatisch door jouw computer contact worden gemaakt met de servers van Microsoft. Dan wordt gecontroleerd of jouw computer bij hun bekend is. Zo ja, dan wordt Windows 10 automatisch geactiveerd.

Het kost je dan dus niets en je hoeft geen product key (licentiesleutel) voor Windows 10 in te geven.

 

Hoe gaat zo'n schone installatie van Windows 10 in zijn werk? Het is me niet duidelijk of jouw besturingssysteem op je HP laptop nu nog Windows 10 is of dat je weer werkt met Windows 7.

Dat kun je zo controleren:

1. Druk op Windows-toets + R. Het venster Uitvoeren opent dan.

2. Typ achter Openen: winver

3. Druk op de Enter toets

4. Je ziet dan met welke versie van Windows je werkt

 

Blijk je nog Windows 10 te gebruiken, dan klik je op de knop Start en dan op Instellingen.

In het venster Instellingen klik je op Bijwerken en beveiliging

Klik dan in de linker kolom op Systeemherstel

Klik onderaan in dat venster op de link Opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows.

 

Blijkt dat je op dit moment niet Windows 10, maar Windows 7 gebruikt, dan kun je direct gaan naar deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10startfresh

Lees heel goed de instructies door op die website. Wanneer je uitvoert wat daar staat, krijg je een schone installatie van Windows 10. Alle programma's die niet standaard bij Windows 10 horen, zul je daarna zelf moeten installeren. Het kan ook zijn dat je na de installatie van Windows 10 nog sommige drivers mist. Die zul je dan zelf op moeten halen bij de fabrikant van je laptop: HP in jouw geval.

Jij hebt een HP Pavilion G, maar daar hoort nog wat achter. Dat is niet de volledige typeaanduiding, en die heb je wel nodig wanneer je drivers nodig mocht hebben voor wifi, geluid enz.

 

Je kunt alvast beginnen met het doorlezen van de informatie op deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10startfresh

 

Nog niets doen verder. Misschien weten andere forumleden een betere oplossing voor jou. Dus wacht nog zeker een dag op reacties van andere forumleden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.