Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

(Ik wou mijn vraag bij software stellen maar daar kon ik geen nieuw onderwerp beginnen.)
​ik heb een Medion gaming laptop, windows 10.
​Ik zou hierbij een videokaart van NVIDIA GeForce 950M moeten hebben.
​Ik heb uiteraard CCleaner en die weergeeft dat ik Intel HD Graphics 520 heb.
​Bij configuratiescherm -> vormgeving en persoonlijke instellingen -> beeldschermresolutie aanpassen -> geavanceerde instellingen krijg ik ook intel te zien.

​Bij configuratiescherm -> hardware en geluiden -> apparaatbeheer -> beeldschermadapters, staat
​Intel® HD Graphics 520
​NVIDIA GeForce GTX 950M.

​Welke grafische kaart heb ik nu eigenlijk?

​Groetjes

post-33686-0-13515000-1465481674.png

post-33686-0-88698000-1465481962.png

aangepast door xWeZeLx
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is geen vergissing hoor.

Standaard gebruikt je Intel® HD Graphics 520

Dat heeft te maken om zo weinig mogelijk batterij te verbruiken.

Maar als je game meer eisen stelt dan zal de laptop automatisch overschakelen naar NVIDIA GeForce GTX 950M

Doch je kan altijd zelf instellen welke je wilt hebben met uitleg van deze pagina

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.004
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    AG Thanks for your help
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door Roybinhoed
      Goedemiddag,

Sinds afgelopen maandag speel ik mijn games (rainbow six siege, fortnite en World of Tanks) met een veel lagere fps. Eerst dacht ik dat mijn laptop (acer aspire vx5-591g nitro) door een Windows update overal mijn intel grafische kaart op in had gesteld, maar na wat controles bleek dit niet het geval. ik heb de drivers van mijn grafische kaart opnieuw geïnstalleerd. heeft niet geholpen. Vervolgens opnieuw geïnstalleerd maar dan via een schone installatie, weer niks. ik heb mijn laptop terug gezet naar fabrieksinstelling en er vervolgens een game weer op geprobeerd te runnen. nog steeds 20 fps ipv 60 fps. Ook nog even gekeken in de Nvidia configuratie scherm maar daar was ook niks raars. Ik heb het gevoel dat mijn laptop de intel grafische kaart pakt maar dat kan ik nergens terug vinden. 

Ik heb het gevoel alsof ik iets doms over het hoofd zie maar ik kan mij niks meer bedenken.

Heeft één van jullie misschien een idee?
    • Door Goatik
      Hallo, ik heb een probleem met mijn nieuwe pc die ik juist heb opgesteld. Als ik die aanzet krijg ik niets op mn scherm te zien, de lichten gaan wel aan en alles draait zoals die hoort. Mijn moederbord heeft een troubleshooting LED indicator die zou moeten branden als er iets mis is, die brandt niet. Ik ben bijna zeker dat alle kabels goed aangesloten zijn. Dit is de 3de keer dat ik een pc opstel en had nog nooit problemen. De RAM zit ook in de juiste slot, heb in de handleiding van de moederbord gekeken.

Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat zeer veel appreciëren.

Hier de specs van mn pc:
      Moederbord: Msi B350 Pc Mate
      Cpu: Ryzen 5 2600
      Cpu koeler: Be Quiet! Pure Rock
      Behuizing: NZXT s340
      GPU: Msi Geforce GTX 750ti (ga ik nog vervangen)
      Ram: 1x4GB 2400Mhz DDR4 Corsair Ballistix (ik ga er nog een stick bijvoegen later)
      Ssd: 500GB WD Ssd
      Voeding: Cooler Master Masterwatt lite 500

• Door GummyBearBE
      Hey iedereen, 

Ik zou graag een nieuwe gaming pc kopen. Als student bezit ik niet zoveel geld. Maar ik zou toch graag een goede pc hebben. Zie de foto's in bijlage van mijn builds. Kunnen jullie het aub nakijken? Ik weet niet welke van de 2 ik zou nemen :). En als jullie misschien reacties/commentaar hebben op mijn build, kunnen jullie het dan ook zeggen aub? 
      Alvast bedankt!!!!

Mvg,
      Loïc

• Door Grandaelus
      Hallo degene-wie-dit-leest

Als ICTer zijnde ben ik graag aan het probleem oplossen en upgraden van systemen.
      Alleen loop ik tegen een probleempje aan met mijn laptop.
      Nergens op internet kan ik meer geldige informatie vinden over mogelijkheden van grafische upgrade van mijn laptop.

Het gaat hier om de Packard Bell EasyNote LJ65 (LJ65-CU-014).

Uiteraard heb ik al ondervonden dat het upgraden van RAM naar 8GB mogelijk was en ook volledig in gebruik wordt genomen door het systeem (zonder vertragingen).
      Ook heb ik ontdekt welke processoren op de socket passen en compatible zijn met het systeem en chipset (GM45).

Één iemand op internet omschrijft BIOS problemen met de ATI Radeon HD6770M.
      Echter is dit ook al een lange tijd geleden, dus weet ik niet of iemand al oplossingen heeft ontdekt of gecreëerd.
      De laptop draagt tot hedendaags nogsteeds zijn HD4570M.
      Netjes kaartje voor zijn tijd, maar voor een ICTer is het in deze tijd een slakje geworden.
      Ik houd sowieso de koelpasta vers ieder jaar ongeveer, gezien oververhitting niet ver te zoeken is, vooral met de fabriekswaarde pasta.
      Er zitten nou eenmaal niet verkeerde onderdelen in en prestatie wekt nog altijd hitte op, ook in een samengeknepen PCtje als deze.

Dus laat ik maar neerkomen met de conclusie, voor de ik-will-niet-alles-lezen lezers:
      - Wat is de hoogst/laatst compatible videokaart voor de LJ65-CU-014?
      - Dit betreft elk mogelijk merk, fabrikant en type, zolang het gaat om nette prestaties.

MVG
      Sytse
    • Door Marijke Krekels
      Ik heb een nieuwe pc succesvol gebouwd en geïnstalleerd. Laatste stap was mijn twee HDD's uit mijn oude pc halen en in mijn nieuwe pc bouwen. Deze HDD's stonden in oude pc in RAID-1. 
      Mijn nieuwe pc ziet de schijven niet in windows verkenner, maar wel in schijfbeheer, echter is deze gehele schijf als 'niet-toegewezen ruimte'. 

Vervolgens heb ik de HDD's uit nieuwe pc gehaald en weer in oude pc gekoppeld, zodat ik back-up kan maken van de twee HDD's op externe harde schijf. Maar nu komt het probleem, de twee HDD's zijn ook in mijn oude pc niet meer zichtbaar in windows, alleen in schijfbeheer met dezelfde 'niet-toegewezen ruimte'.

Ik heb tig berichten op fora gelezen, wat de oplossing kan zijn, maar helaas zonder resultaat. Overal lees ik dat ik de schijf gewoon zou moeten kunnen lezen (zelfs 1 van de 2 schijven aangezien ze volledig gespiegeld waren RAID1). Ik heb alle SATA-poorten geprobeerd, de Marvell SATA controller doet het goed, de BIOS staat goed ingesteld. (in de intel rapid storage technology staat dat de twee schijven non-raid disks zijn, ik kan hier kiezen voor recovery volume options, maar ik durf deze niet te kiezen, bang voor dataverlies).

Specs oude pc en HDD:
      Windows 7 (OS)
      2x Seagate Barracuda Green 2tb (HDD)
      Gigabyte GA-Z68XP-UD3P (moederbord)
      Corsair TWIN3X4096 (geheugen)
      Intel Core i5 2500K (processor)
      Crucial RealSSD C300 128gb (SSD)

Dat ik de twee schijven niet in dezelfde RAID1 kan bouwen in mijn nieuwe pc maakt me even niet uit, het enige wat nu van belang is, hoe ik mijn data van de HDD kan kopiëren (zodat ik daarna de twee schijven schoon kan installeren op mijn nieuwe pc).

Misschien overbodig te noemen, maar ik heb behalve afkoppelen en aankoppelen van de sata-kabels helemaal niets met de schijven gedaan in BIOS of OS).

Als bijlage afbeeldingen van de SMART van beide schijven.

• Nieuwe aanmaken...