Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

KayleighDivine

Excel Alleen-lezen stand kan op geen mogelijkheid uit (tablet)

Aanbevolen berichten

Goedenavond.

Ik heb een Samsung Galaxy Tab A, met hierop alle Office applicaties.

Op deze tablet heb ik 4 maand lang prima de boekhouding voor mijn eigen zaak gedaan,  maar sinds een updaten afgelopen week kan dit niet meer.

In excel, maar ook in Word geeft hij een alleen-lezen stand aan, en deze krijg ik met geen mogelijkheid uit.

ik heb meerdere forums gelezen en vanalles geprobeerd, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

- Via de tablet kan ik niets wijzigen in instellingen.

- Excel opnieuw geïnstalleerd,  werkt niet. 

- Fabrieksinstellingen hersteld, werkt niet. 

- Aangesloten op laptop, daar geeft hij aan dat de bestanden niét alleen-lezen zijn.

- Op het bestand rechtermuisknop > eigenschappen geeft hij alleen-lezen uitgevinkt aan.

- In het bestand via opslaan als > extra geeft hij alleen-lezen uitgevinkt aan.

Op mijn laptop gaat echter alles perfect. Zodra ik via daar een goed document naar mijn mail doorstuur en op de tablet open schakelt hij hem automatisch over naar een alleen-lezen bestand. 

Nieuwe bestanden die ik op de tablet maak zet hij ook automatisch in een alleen-lezen bestand.

Kan ik, buiten de tablet het raam uit gooien, nog andere dingen proberen?!

Alvast bedankt voor de hulp! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als een systeemherstel geen oplossing brengt:

je hebt het in Exel maar ook in Word - dat zou er wel eens op kunnen wijzen dat het niet aan je Exel of Word ligt, maar aan algemene Office-bestanden. Zelf zou ik dan eens proberen om mijn Office te uninstallen en er volledig terug op te installeren (tussendoor best een Ccleaner-opruiming laten doen)

Je deed een 'update' vorige week: bedoel je de Anniversery Update van Windows 10? (want dan ben je vermoedelijk je herstelpunten van ervoor wel kwijt)

En begrijp ik het goed: dat alleen-lezen heb je alleen op je Samsung Galaxy, maar als je de data naar een andere computer overbrengt, 'hebben ze het niet' ? (want zo iets doet me dan weer denken aan rechten en zo)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

Je deed een 'update' vorige week: bedoel je de Anniversery Update van Windows 10? (want dan ben je vermoedelijk je herstelpunten van ervoor wel kwijt)

Goed lezen  :xd:

16 uren geleden, KayleighDivine zei:

Op deze tablet heb ik 4 maand lang prima de boekhouding voor mijn eigen zaak gedaan,  maar sinds een updaten afgelopen week kan dit niet meer.

Gaat om updaten van de tablet of de office op de tablet.

Heeft niets te maken met de Anniversary update Windows 10  :pray:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uren geleden, KayleighDivine zei:

Goedenavond.

In excel, maar ook in Word geeft hij een alleen-lezen stand aan, en deze krijg ik met geen mogelijkheid uit.

Welke versie van Office gebruik je? Office 365? Zou best kunnen dat je account van Office even terug geactiveerd moet op je tablet.

Open de software van office waarmee je wil werken en klik dan rechts bovenaan het scherm op Aanmelden.

Geef je accountgegevens in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb inderdaad al een systeemherstel geprobeerd en ook de applicaties volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Het probleem speelt inderdaad alleen op de tablet, als ik hetzelfde desbetreffende bestand naar de PC zet gaat het prima en heb ik geen problemen.

In principe zou het geen rechtenkwestie moeten zijn, ik heb namelijk via hetzelfde account ook mijn Office bestanden op mijn laptop & computer lopen en die doen het prima, ik neem aan als het een rechtenkwestie is dat álles niet meer werkt. Daar komt bij dat het een legale, betaalde versie is.

Af- en aanmelden werkt ook niet.

Ik heb het Microsoft Office 2013 pakket.

Op dit moment nog steeds helaas geen oplossing kunnen vinden.. :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Op 6-8-2016 om 17:16, clarkie zei:

Welke versie van Office gebruik je? Office 365? Zou best kunnen dat je account van Office even terug geactiveerd moet op je tablet.

Open de software van office waarmee je wil werken en klik dan rechts bovenaan het scherm op Aanmelden.

Geef je accountgegevens in.

Je dient bovenstaande uit te voeren op je tablet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.575
      • Meeste online
        1.765

Nieuwste lid
      shirkesk
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Rik123
        Beste leden,

Voor mijn werk ben ik een Excel bestand/dashboard aan het maken. Momenteel wordt van alles handmatig een rapportage gemaakt. Omdat ik dacht dit kan handiger ben ik gaan knutselen.
        Ik ben erg ver gekomen en tevreden met mijn resultaat.

Nu kan het altijd beter. Het dashboard werkt namelijk voor een hele maand. In de ideale wereld kan ik zelf een datum invullen en het dashboard laat dan alleen de data zien van die datum. Of nog beter 2 datums en dashboard laat de data tussen deze twee datums zien.

Het gaat in het bestand om de datum in cel A2 >

Ik ben benieuwd of dit mogelijk is of dat er andere suggesties zijn.
        Alvast bedankt voor de moeite!

(PS ik heb het bestand dusdanig aangepast zodat geen privé gegeven erin staan..)
        Voorbeeld bestand voor forumhelp.xlsx
      • Door bennieboef
        Hallo Allemaal,

Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
        Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

Hier de macro :

Option Explicit

Sub Find_DLD()
        Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
        Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
        Dim sSourcePath As String, currentpath As String
        Dim sDestinationPath As String
        Dim sFileType As String
        Dim sFileType1 As String

Dim bContinue As Boolean

bContinue = True
        iRow = 2

' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
        sSourcePath = "S:"
        sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
        sFileType1 = "prd."

' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
        While bContinue

If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
        Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
        AckTime = 1
        Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
        AckTime, "Hieperdepiep", 0)
        Case 1, -1
        Exit Sub
        End Select
        Else
        ' CHECK IF FILES EXISTS.

If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
        Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
        Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
        Else
        Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
        Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

End If
        End If
        iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
        Wend
        End Sub

Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlage :  bestand met macro.
        Controle dxf + kantprogramma.xlsm
      • Door Benjaplus
        Hoi hoi,

Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.

Mijn probleem:
        Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)

Alle ( ) moeten formules worden

Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel

Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""

Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001

€254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)
        43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)
        en de andere moet vet gedrukt worden

Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.

Alvast enorm bedankt!
      • Door camille
        Mijn controle taal staat zowel in PowerPoint als in Word op Nederlands, de optie 'taal herkennen' staat niet aangevinkt. Maar wanneer ik tekst uit de notities van PowerPoint kopieer naar Word, verandert de controle taal voor dat stukje tekst plotseling naar het Engels. Hierdoor moet ik elke keer opnieuw de controle taal aanpassen. Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen zodat de controle taal niet elke keer verspringt? Alvast bedankt!
      • Door Emma Boschmans
        Wanneer ik in onderstaand document in een invulvak tekst wil typen lukt dit.
        Wil ik echter een titel wijzigen of de layout aanpassen krijg ik steeds de melding: 'u kunt deze wijziging niet aanbrengen omdat de selectie is vergrendeld'.
        Ik had het document echter graag aangepast aan mijn persoonlijke voorkeuren. Is er een manier om deze vergrendeling uit te schakelen? 

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...