Ga naar inhoud

Zwart Scherm op win 8.1 sinds 2 dagen - vind de oorzaak niet.


olaf de wit

Aanbevolen berichten

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is de DirectX kernel die niet kan geladen worden.

De reden kunnen we niet afleiden uit een bootlog.

Omdat DirectX deel uitmaakt van windows, gaan we proberen om dit te herstellen d.m.v. een systeemscan.

 

Open het opdrachtprompt  als administrator .

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit toeval is, maar bij mijn weten heeft scannow nog nooit bestanden gerepareerd op deze PC sinds de aankoop ervan via Dell in 04/2014. Gisteren was mijn tweejaarlijkse licentie van Bitdefender Total Security verlopen, en heb ik Kaspersky Total Security Multi-Device 2016 geïnstalleerd. Om zeker te zijn dat BD helemaal van het systeem verwijderd was, heb ik de volgende zaken uitgevoerd:

 

1) BD verwijderd door de deïnstallatie uit te voeren via Revo Uninstaller

2) Revo Uninstaller na deïnstallatie alle geassocieerde register sleutels te laten verwijderen + de lege mappen

3) achteraf Ccleaner laten scannen om te kijken of er nog register sleutels over waren en die laten verwijderen

4) PC heropgestart en daarna Kaspersky geïnstallleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, olaf de wit zei:

Gisteren was mijn tweejaarlijkse licentie van Bitdefender Total Security verlopen, en heb ik Kaspersky Total Security Multi-Device 2016 geïnstalleerd. Om zeker te zijn dat BD helemaal van het systeem verwijderd was, heb ik de volgende zaken uitgevoerd:

 

1) BD verwijderd door de deïnstallatie uit te voeren via Revo Uninstaller

2) Revo Uninstaller na deïnstallatie alle geassocieerde register sleutels te laten verwijderen + de lege mappen

3) achteraf Ccleaner laten scannen om te kijken of er nog register sleutels over waren en die laten verwijderen

4) PC heropgestart en daarna Kaspersky geïnstallleerd.

Dat is de juiste procedure.

Heel goed gedaan. :top:

 

 

In het bijgevoegde CBS log is niets terug te vinden van enige activiteit van SFC.

Als we de informatie uit het screenshot mogen geloven, werden er toch bestanden hersteld.

De vraag is natuurlijk of deze herstelling enige invloed heeft gehad op het probleem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvallend, ondanks de bovenvermelde procedure vind ik toch nog restanten van bitdefender in C:\Program Files (x86)\Common Files\Bitdefender\setupinformation

 

In de normal mode kan ik die niet verwijderen met het rechtsclick context menu Fileshredder > secure delete files, want dan krijg ik de boodschap "some files can't be shredded / file in use". Dus iets maakt nog steeds gebruik van die bestanden bij opstarten van de PC ? Ik heb iets dergelijks vroeger ook gezien bij door Dell geïnstalleerde McAfee producten.

 

Normaal gebruik ik de methode

 

ofwel

 

1) verwijderen in Safe Mode 

 

ofwel

 

2) verwijderen met Unlocker context menu in Normal mode

 

ofwel

 

3) via het context menu script Take Ownership om daarna na te gaan of ze met context menu Unlocker / Fileshredder te verwijderen zijn 

 

om daarna nogmaals CCleaner registry uit te voeren. Ik ga ervan uit dat Kaspersky mogelijk niet normaal kan werken tenzij tot dat ik zeker ben dat ik BD er helemaal af kan gooien, inclusief de bestanden in deze map. (in lokale services heb ik geen BD service gezien)

 

 

 

 

 

bitdefender-restanten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat je nog steeds zoek.exe op je systeem hebt staan.

Dat gaan we dit nog eens inzetten om alle restjes van bitdefender op te sporen en te verwijderen.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Start zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
bitdefender;z
installedprogs;
standardsearch;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, het log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De situatie op dit moment begint hopeloos irritant te worden. Gisteren heb ik in Safemode de bovenvermelde bestanden verwijderd door ze in de Fileshredder te gooien, inclusief de lege mappen zelf met 35 overschrjivingen om ze te shredden. Bij heropstarten en doorzoeken van het file system in Normal mode stonden die lege mappen er nog op. Die heb ik in Normal mode verwijderd via Unlocker. Terug opgestart in Normal mode, nogmaals het file system doorzocht, en niets gevonden. Ook geen registersleutels. Alleen 2 versies van de BD uninstall tool die ik destijds in de Downloads folder heb geplaatst. In de tussentijd krijg ik tal van BSOD's te verwerken die verwijzen naar ntoskernel.exe en ntkrnlmp.exe. Het aantal BSOD's neemt toe, vandaag al 3 keer gezien.

 

Ik ga zoek.exe proberen zoals hierboven beschreven. 

Kernel problemen.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.