Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

olaf de wit

Zwart Scherm op win 8.1 sinds 2 dagen - vind de oorzaak niet.

Aanbevolen berichten

Hoi beste mensen,

Gisteren middag (24/08/2016) probeerde ik de PC op te starten en dan gebeurde er het volgende. 

1) krijg het Dell logo te zien en het "wieltje"

2) daarna blijft de computer gewoon hangen op een zwart scherm (toont ook geen muiscursor)

Ik vermoed dat ik de PC niet meer kan opstarten op de normale manier. Ik heb max. 15 minuten gewacht, maar er gebeurt helemaal niets. Er gebeurt hier bovendien nog iets vreemds:

1) het probleem doet zich voor wanneer ik de PC volledig afsluit door na de sessie in de OS op Afsluiten te klikken

2) wanneer ik daarna terug probeer volledig op te starten

3) wanneer ik echter op Opnieuw opstarten klik, dan start hij vrijwel normaal op

4) als ik het zwarte scherm onderbreek door terug op de startknop te drukken (1X om af te zetten, 1X om terug op te zetten) dan start hij ook traag op (met zwart scherm) maar dan kom ik uiteindelijk wel sneller in het login scherm terecht. En dan kan ik vreemd genoeg normaal inloggen en lijkt de PC normaal te werken !

5) de Safe Mode start normaal op

6) system restore maakt wel restore points aan, maar herstelt ze nooit ! (heb ik dus geprobeerd, maar het lukt niet)

Ik kan dus alleen maar deze vraag posten door de computer op te starten zoals onder punt 4) of 5) Ik heb niet getest of de normale procedure uiteindelijk wel in het login scherm terechtkomt (want dat duurt volgens mij te lang / ofwel werkt het helemaal niet) want ik verdoe mijn tijd ermee. Ik moet een diagnose van het bootproces kunnen uitvoeren, maar ik weet niet met welke hulpprogramma's ik dat het best kan doen. Kan iemand mij hiermee helpen, aub ?

Met dank bij voorbaat

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

We zullen eens kijken of er soms malware in het spel is.

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de volgende video:

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

• Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\AutorunsDisabled];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\AutorunsDisabled];r64
    AutorunsDisabled;a
    chromelook;
    firefoxlook;
    emptyfolderscheck;delete
    emptyclsid;
    installedprogs;
    standardsearch;
    autoclean;
    • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

• Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    fabcmochhfpldjekobfaaggijgohadih;chr
    fcfenmboojpjinhpgggodefccipikbpd;chr
    jpfpebmajhhopeonhlcgidhclcccjcik;chr
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Handler\AutorunsDisabled];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Handler\AutorunsDisabled\skypec2c];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\PROTOCOLS\Handler\AutorunsDisabled];r64
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\PROTOCOLS\Handler\AutorunsDisabled\skypec2c];r64
    autoclean;
    • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

21 uren geleden, olaf de wit zei:

Moet ik zoek.exe opnieuw uitvoeren met het script van woensdag ?

Inderdaad, dat is de bedoeling.

Het logje dat je dinsdag plaatste, heb ik nagekeken en daarna een nieuw script opgesteld voor een 2de uitvoering.

Dit script heb ik woensdag geplaatst en dat moet je dus nog uitvoeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.280
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Sjaak Mens
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door SealWithIt
        Goedenavond,

Ik heb sinds kort een groot probleem met mijn computer, elke keer als ik mijn computer opstart begint mijn monitor vage versies van de bijhorende beelden te laten zien. Het is lastig uit te leggen dus hier heb ik een paar afbeeldingen.

Telkens als deze vakjes op het beeldscherm verschijnen, is er geen motie naast het bewegen van mijn muis, bij sommige gevallen word het beeldscherm zwart en na een aantal keer re-start mijn computer automatisch. 

Ik heb denk ik 2 mogelijke aanleidingen gevonden.

Optie 1: Elke keer als het beeldscherm zwart wordt krijg ik dit bericht: Display Driver has stopped working and has recovered. Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode, Version 416.34 stopped responding and has recovered.
        Ik denk dat het mogelijk hier mee te maken kan hebben.

Optie 2: Ik heb een onbetaalde gedownloade versie van Windows 8.1 die misschien niet al te goed functioneert

Ik kan dus maximaal een halve minuut mijn computer bedienen totdat hij re-start. Ik kan wel zonder problemen in de bios dingen veranderen.

Mijn onderdelen zijn:
        amd fx 8350 wraith
        asus 970 pro gaming/aura
        gigabyte geforce gtx 1060

Ik weet voor de rest niet hoe ik dit probleem kan oplossen, daarom hoop ik graag een antwoord terug te krijgen.
        Alvast bedankt.
      • Door Nikko
        Beste forumleden,

Mijn pa (60+) heeft onlangs de melding gekregen dat hij niet meer in zijn hotmail-mails kon omdat er 'ongeoorloofde handelingen mee gebeurd waren'.
        Nu heb ik zelf wel wat IT-kennis, maar heb ik geen goed idee in welke volgorde ik best de mogelijke oorzaken afloop.

Het kan zijn dat hij ergens verkeerd geklikt heeft ofzo, zodat de oorzaak van deze melding gewoon per ongeluk is ontstaan.
        Het kan ook zijn dat een ander account van hem (bijvoorbeeld bij een tweede hands verkoop site) gehackt is, omdat hij hetzelfde wachtwoord gebruikte bij verschillende accounts.
        Maar een key-logger die hij per ongeluk zou geïnstalleerd hebben, is ook goed mogelijk.
        Daarnaast zou ook zijn netwerk aangetast kunnen zijn, omdat hij niks aan optimalisatie van wachtwoorden doet van zijn SSID's (dus nog altijd de gegenereerde wachtwoorden zoals door Scarlet aangeleverd, voor de 2.4 en 5 Ghz netwerken).

Even wat achtergrondinformatie:
        hij gebruikte dat wachtwoord voor zijn hotmail-mails dus voor meerdere sites/accounts er is al een scan van Windows Defender gebeurd (clean) er is al een scan van Malware Bytes gebeurd (clean) Toshiba 17 inch van budget 4-500 euro, al paar jaar oud (geen indrukwekkende specs dus), Windows 8.1, redelijk up to date lokaal user account  
        Ondertussen is zijn wachtwoord gelukkig gereset via een herstel e-mailadres, maar voorlopig laat ik hem liever niet op die laptop zijn mails checken, totdat ik weet dat alles weer 'clean' is (of clean gemaakt).

In welke volgorde (en hoe) zou ik dus best checken wat de oorzaak was van deze melding? Ik kan wel bij de laptop, dus ik kan alle zaken die jullie aanraden wel uitvoeren.

Mvg,
        Nikko

PS: ik heb deze maar even onder Windows 8.1 gezet, omdat ik niet wist waar deze beter paste. Sorry als dit niet de beste plaats is.

• Door JDAV
        Ik merk sinds vandaag op dat er een rare witte lijn(en) op de rechterbovenkant van mijn scherm te zien zijn. Deze blijven zichtbaar bij elke achtergrond. Ik krijg het echter niet schoongemaakt dus nu vermoed ik dat het een probleem met mijn scherm.
        Hopelijk kan er iemand hier mij verder helpen. (Witte lijn op linkerkant foto, want hij is omgedraaid)

• Door JDAV
        Dit is al de tweede dag op een rij dat windows opeens mijn USB muis niet meer herkent. Als ik hem uittrek en er opnieuw insteek is dit voor 1 dag opgelost.
        Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
      • Door tolhansen
        Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem als ik vanaf een willekeurige internetpagina in Google Chrome een video wil afspelen. Tijdens het afspelen hoor ik wel geluid maar zie geen beeld, het scherm blijft zwart. Als ik via You  Tube in Google Chrome een video probeer af te spelen is dat geen probleem. 

CCleaner vind geen probleem, opnieuw opstarten of de oplossingen die Google biedt zoals resetten leveren niets op.

Als ik hetzellfde probeer te doen via Edge lukt het wel al ziet bij sommige sites het beeld er vreemd uit, (een kwart van het scherm linksboven gevuld tijdens het afspelen van de video)

Voor zover ik weet zijn er kort voor het probleem geen updates van windows geweest.

Ik heb een Tosiba Satellite met Windows 10

Mvg
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.