Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


  • ×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

      Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

    ×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

    ×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

    ×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      39.351
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    Steven Podevyn
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door bennieboef
      Hallo Allemaal,

      Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
      Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

      Hier de macro :

      Option Explicit

      Sub Find_DLD()
      Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
      Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
      Dim sSourcePath As String, currentpath As String
      Dim sDestinationPath As String
      Dim sFileType As String
      Dim sFileType1 As String

      Dim bContinue As Boolean

      bContinue = True
      iRow = 2

      ' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
      sSourcePath = "S:"
      sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
      sFileType1 = "prd."


      ' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
      While bContinue

      If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
      Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
      AckTime = 1
      Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
      AckTime, "Hieperdepiep", 0)
      Case 1, -1
      Exit Sub
      End Select
      Else
      ' CHECK IF FILES EXISTS.

      If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
      Else
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

      End If
      End If
      iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
      Wend
      End Sub

      Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

      Alvast bedankt voor jullie hulp.
       
      Bijlage :  bestand met macro.
      Controle dxf + kantprogramma.xlsm
    • Door watco
      Outlook 2007 heb ik reeds jaren zonder problemen. Ik werk met 3 gegevens bestanden voor veschillende accounts in outlook. Maar nu werkt plots de zoekfunctie niet meer. Er wordt niks gevonden en indexeren is voltooid.. als ik kijk via extra>direct zoeken>zoekopties dan zie ik geen enkel pst bestand meer staan in de lijst. Zie printscreen. Hoe kan ik mijn pst bestanden opnieuwe laten opnemen ? Ik heb alvast windows 10 fall update via indexeringsopties van windows opnieuw een indexering laten samenstellen via geavanceerd. Ik had dit een paar dagen geleden ook reeds gedaan maar zonder resultaat.
      Weet er iemand raad hoe je pst bestanden kan laten toevoegen aan de zoekopties in outlook 2007 bij de lijst "Berichten in deze gegevensbestanden indexeren" ??
       
      alvast bedankt want ik vind het niet ?
       
       

       

    • Door Dixon
      Beste,
       
       
      Ik heb een bestand met twee tabbladen, nl.:
      Gegevens Lijst  
      Gegevens
      In het tabblad "Gegevens" staat een tabel / kalender met allerlei gegevens.
      Ik zou via een macro deze tabel moeten kunnen omzetten in een lijst zoals op tabblad "Lijst".
      De weergave zou dus voor elke dag de waarde bij een bepaald nummer moeten weergeven.
       
      Bijkomend probleem:
      De kalender telt nu 10 rijen (nummers) en 15 kolommen (dagen). Ik weet nooit hoe lang de lijst zal zijn en hoe lang de kalender zal zijn.
      D.w.z. dat er volgende keer 15 of 20 rijen (nummers) kunnen staan OF dat er 30 of 31 kolommen (dagen) in kunnen staan.
       
      Ter info:
      Het max. aantal nummers is ongekend (t.e.m. de eerste blanco)
      Het max aantal dagen is 31.
       
      Hoe zou ik dit door een macro kunnen laten transformeren?
       
       
      Hartelijk dank.
       
       
      Dixon
       
      Voorbeeld.xlsx
    • Door procurement
      Goedemiddag allemaal,
       
      Ik ben tegen een probleem aangelopen met excel waar ik niet uit kom.
       
      Als in beide bladen de namen in kolom A overeenkomen, moet het kvk-nummer van de desbetreffende leverancier komen te staan in kolom B en het leveranciersnummer in kolom C. Bijgevoegd is een zeer vereenvoudigd bestand dan waar ik nu daadwerkelijk mee moet werken, dus simpelweg namen vergelijken door de bestanden naast elkaar te zetten is geen optie.
       
      Zelf heb ik al geprobeerd om via verticaal zoeken bepaalde 1 en 0 waardes te krijgen die ik daarna dan weer op kan zoeken in het andere blad. Maar ik kreeg constant foutmeldingen bij het invoeren van de formule. Ik weet wel hoe verticaal zoeken werkt (dat kan ik nog net wel), maar wat ik probeerde bleek dus niet te kunnen. Daarna ben ik via google op dit forum terecht gekomen waar ik dacht soortgelijke vragen van anderen te vinden. In die topics werd veel gewerkt met index- en vergelijk-formules. Maar nadat ik de antwoorden in die topics heb uitgeprobeerd op mijn eigen bestand lukte het mij nog steeds niet.
       
      Kan een van jullie mij misschien het verlossende antwoord geven?
       
      Alvast bedankt voor de moeite!
      test.xlsx
    • Door Alexvk
      Mijn vraag
      Het probleem is als volgt. in de bijgevoegde sheet staat data invoer. Deze data is variabel. Hier worden producten ingevoerd met een doorlooptijd in weken en een totaal aantal producten. Door het aantal producten te delen op het aantal weken te leveren resulteert het aantal per week. Start levering in "start week" en eind levering in "eindweek" Appels komen meerder malen voor in de data invoer met verschillende doorlooptijden (eindweek-starweek+1). de bedoeling is dat deze bij elkaar worden opgeteld. ik kom er niet uit en zoek me suf.
       ik hoop dat er iemand me kan helpen om hier de juiste formule bij te zoeken.
      Beter voorbeeld.xlsx
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.