Ga naar inhoud

Foutmelding draadloze netwerkverbindingen


FlorianB

Aanbevolen berichten

Mooi zo.

We kunnen malware al uitsluiten als oorzaak.

 

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

 

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

 

 

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter. Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste

 

Hier het gevraagde bestand. Graag vermeld ik er wel bij dat ik op de moment van het aanmaken van het ipconfig bestand wel weer een degelijke internetverbinding heb, maar het probleem deed zich gisteravond nogmaals voor, dus ik ben zeker dat het nog niet permanent is opgelost.

 

Alvast bedankt

ipconfig.txt

aangepast door FlorianB
Extra uitleg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit dit logje blijkt dat de pc met een heel ander netwerk verbonden is.

Namelijk 10.110.159. (met naam hubkaho) terwijl je eigen netwerk 192.168.0. (home) is.

Een snelle controle lijkt te wijzen in de richting van een netwerk van een universiteit of studentenkot.

 

Werd of wordt deze pc (ook) gebruikt op kot of op de unif?

Is er in de buurt van je woonplaats een unif of een studentenkot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Inderdaad volledig correct. Gisteren zat ik op het netwerk van mijn hogeschool. Echter deed het probleem zich niet enkel daar voor, maar als ik het me goed herinner is het daar wel mee gestart. Nadat ik op school een eerste keer met het netwerk verbond, viel een halfuur later mijn verbinding weg, en kon ik zelfs thuis geen verbinding meer maken met eender welk netwerk. Alleen, zoals eerder al gezegd, kwam op sommige 'heldere momenten' plots weer de verbinding terug tot stand.

 

Nu moet ik wel zeggen dat ik er voorlopig geen last meer van gehad heb, maar dat ligt waarschijnlijk ook aan het feit dat ik de laptop deze week bijna uitsluitend thuis gebruikt heb. Ik vermoed dat het weer zal gebeuren wanneer ik op school wil verbinden. 

 

Het is zeer vervelend als je namelijk niet op je eigen laptop kan vertrouwen om op internet te raken wanneer je bepaalde presentaties of werkstukken dient in te leveren. Vandaar dat ik het ook meldde. 

 

Tot nu toe wel al enorm bedankt voor de geboden hulp! Bent u dit probleem reeds eerder tegengekomen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben deze situatie nog niet eerder tegengekomen maar problemen met netwerken zijn er in soorten.

 

De volgende keer dat het gebeurt, thuis of op school, probeer dan eens het volgende.

Open een opdrachtprompt als administrator.

Typ ipconfig /renew en druk enter.

Hiermee vraag je eigenlijk aan de router om een nieuw IP-adres te krijgen.

sluit het opdrachtprompt.

Meestal is dan het probleem van de baan en kan je normaal verder het netwerk gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.