Ga naar inhoud

Foutmelding draadloze netwerkverbindingen


FlorianB

Aanbevolen berichten

En dat was thuis zonder merkbare aanleiding?

Hoe lang stond de laptop toen aan?

Het clipje op YT was 10 minuten ver.

Heb je tijdens het kijken nog iets anders gedaan op de laptop; bv op een toets gedrukt of met de muispunt berwogen?

Op hoeveel staat de tijd ingesteld voor het inschakelen van de slaapstand?

 

Het zijn een heleboel vragen maar ik vermoed dat het iets te maken kan hebben met de timings van de slaapstand en/of de leasetime van het IP.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat was inderdaad thuis, via het gewone thuisnetwerk. De laptop stond kort ervoor nog in slaapstand. Meteen na het uit slaapstand halen werd gestart met het kijken van enkele korte filmpjes, en binnen het halfuur, bij het kijken van het filmpje op het screenshot begaf het internet het weer. Tijdens het kijken van het filmpje werd misschien wel eens met de muis bewogen, maar geen specifieke toetsen ingedrukt. 

 

De slaapstandinstellingen vind je op de foto. De Asus Instant On modus (exta standaard applicatie van Asus voor energiebeheer) staat op het zandlopertje. Korte info over dit tooltje staat op deze link: https://www.asus.com/be-nl/support/faq/1009700/ 

 

Het aantal vragen is geen enkel probleem! Tof dat je er zo veel moeite in steekt. Het gevoel dat ik ondervind met de internetproblemen vertelt me inderdaad dat daar ergens het probleem zal liggen.

slaapstandsettings.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi! Ik moet je helaas weer storen,

 

Na lang genoeg (misschien per ongeluk iets te lang, mijn excuses!) te hebben afgewacht, zit ik nog steeds zonder resultaat. 

De ipconfig /flushdns heeft ook geen effect gehad wanneer de verbinding weer werd verbroken. 

 

Ik baseer me namelijk op het feit dat het internet de ene keer 10 minuten na inschakelen het al begeeft, en de andere keer kan het evengoed 30 minuten zijn. Er zit dus geen regelmaat of vast verband in. Het is wel zo dat als de laptop weer eens geen internet heeft, ik hem gewoon even in en uit slaapstand / standby moet halen, en op wonderbaarlijke wijze hij dan wel weer gewoon verbinding wil maken. We zitten dus dicht in de buurt bij de oorzaak, alleen is het naar mijn gevoel niet 100% afkomstig door hem uit slaapstand of dergelijke te halen. 

 

Het kan ook perfect zijn dat ik bovenstaande oplossing tot meerdere keren toe moet toepassen per gebruik van de laptop. Is erg vervelend.. 

 

Hopelijk ben je het nog niet zat =) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.