Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Karimsky

whea_uncorrectable_error windows 10

    Aanbevolen berichten


  • Topicstarter
  •    0

    Ik heb wat ontdekt van de graden die is namelijk in de bios hoger dan wat speccy  zegt zie afbeelding. Ik heb de graden van de processor vergeleken met die van de bios en dat komt niet overeen.  Ook niet van de moederbord is 15° en opslag (SATA)  is 42° dus hoe is dit verschil te verklaren?  En zou dat de oorzaak zijn van dit probleem? 

    20161015_212253.jpg

    1476559752367-1936351000.jpg

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    De aansluiting van de kaartlezer zie ik ook niet zitten.

    Dat grote witte ding in het midden zit in de weg.

    De kaartlezer zit vooraan.

    Kijk of je hem kan vinden en volg dan alle aansluitingen.

    Normaal heb je enkel de voeding en/of de usb naar het moederbord.

     

     

    De temperatuursverschillen kan ik ook niet verklaren maar zelfs de hoogste temperatuur is niet van die aard om problemen te geven.

    Temperaturen boven de 80° kunnen problemen geven maar daar zit je nog een eind af.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Het gaat hier om een niet zo alledaags model zo lijkt me.

    Het gaat zo te zien om een Acer Aspire, maar om welk modelnummer gaat het?

    Als we dat weten dan kunnen we je mogelijk beter de weg wijzen naar die kaartlezer.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    speccy die toont toch aan om welk model het gaat? ik denk anders dat je dit dan bedoeld?model.jpg

    aangepast door Karimsky
    ff

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Ik wil trouwens ook even aangeven een punt dat denk ik wel belangrijk is namelijk: Ik had hiervoor op dezelfde pc Windows 7. Waarbij zich dit probleem

    niet voordeed. Daarna heb ik gratis via windows zelf kon je hem overlaten zetten naar Windows 10, toen begon dit probleem. Heb zo maandenlang de 

    pc gebruikt totdat ik naar een ''monteur'' ben gegaan. Die heeft mijn computer helemaal clean gemaakt en een nieuwe Windows 10 pro opgezet. Maar het probleem kwam nog steeds voor.  Dus ik wil aangeven dat misschien de oorzaak niet in de computer zelf zit, maar het aan Windows 10 ligt? Maar jullie zijn de professionals dus ik volg jullie instructies, het is meer hoe ik erover denk.

    aangepast door Karimsky
    dd

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    1 uur terug, Karimsky zei:

    speccy die toont toch aan om welk model het gaat? i

     

    Speccy toont welk moederbord er in zit maar niet om welke Acer Aspire het gaat.

    Moederbord: Acer FIH57

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    13 uren geleden, Karimsky zei:

    Ik wil trouwens ook even aangeven een punt dat denk ik wel belangrijk is namelijk: Ik had hiervoor op dezelfde pc Windows 7. Waarbij zich dit probleem

    niet voordeed. Daarna heb ik gratis via windows zelf kon je hem overlaten zetten naar Windows 10, toen begon dit probleem.

    Dat is inderdaad belangrijke informatie.

     

     

    13 uren geleden, Karimsky zei:

    Dus ik wil aangeven dat misschien de oorzaak niet in de computer zelf zit, maar het aan Windows 10 ligt?

    Daar had ik ook al aan gedacht maar ik was niet zeker.

    Ik wist toen nog niet dat er vroeger windows 7 op de pc stond en dat die geen problemen gaf.

    Ik vrees dat je terug naar windows 7 zal moeten om van het probleem af te komen.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Niet echt een antwoord waar ik op zat te wachten er moet namelijk een oorzaak zijn voor dit probleem.

    Alle instructies die jullie mij hebben gegeven heb ik uitgevoerd, maar heb nog steeds niet het gevoel dat we een stap verder zijn.

    Dat ik terug naar Windows 7 had kunnen gaan had ik mij ook kunnen bedenken, maar ik wil Windows 10 behouden. 

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Omdat ik dit wel een interessant probleem vind, heb ik even gezocht naar een mogelijke oorzaak.

    In jouw desktop pc zit deze processor: Intel Core i3 530. Dat is een Intel Core i3 van de eerste generatie.

    En daarbij gebruik je de bijbehorende onboard HD Graphics. Die laatste zou best eens de oorzaak kunnen zijn van je problemen.

    Lees namelijk eens deze waarschuwing: https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3909r1/warning_for_those_thinking_of_upgrading_windows/

    De Intel Core i3 530 is op zich geschikt voor Windows 10, maar voor die HD Graphics is geen goedwerkende Windows 10 driver beschikbaar. En Intel heeft duidelijk aangegeven dat die er ook niet zal komen: https://communities.intel.com/thread/100760

    Je kunt ook de boze reacties in dat topic doorlezen. Dan zie je dat veel mensen tobden met BSOD's onder Windows 10.

     

    Wanneer jij een laptop zou hebben, dan zou je inderdaad terug moeten naar Windows 7.

    Jij hebt echter een desktop pc. In jouw Speccy zie ik dat je in je desktop pc een PCI-E x16 slot beschikbaar hebt. Dat betekent dat jij een dedicated grafische kaart kunt kopen en in dat slot kunt plaatsen. Wanneer je voor die kaart de juiste driver installeert en daarna je monitor aansluit op die dedicated grafische kaart, dan zouden je problemen opgelost kunnen zijn.

     

    Ik ga echter geen advies geven over welke grafische kaart jij zou moeten kopen. Dat laat ik liever over aan mensen die meer verstand hebben van hardware. Bovendien is de keuze van een grafische kaart afhankelijk van wat jij met je pc doet: surf je enkel wat op internet of speel je ook graag games?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.