Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


AnitaVenlo

Steeds vaker erg traag internet

    Aanbevolen berichten

    Hallo,

     

    Ik heb een nogal veel voorkomende vraag ben ik bang. Het internet van mijn moeders PC is soms extreem traag. De PC is via kabel aangesloten aan de modem.

    De modem komt van Ziggo, deze is ongeveer 2 jaar geleden hier aangesloten geworden.

     

    Ik heb via verschillende browsers het internet 'getest'. Maar er zit niet erg veel verschil in wat betreft de snelheid.

    Ik vroeg mij af of het misschien überhaupt wel aan het netwerk of modem ligt of niet gewoon aan haar pc ( deze is van 2009 ongeveer).

     

    Het is voor mijn moeder erg belangrijk dat het internet wel goed blijft werken omdat ze thuiswerk heeft en haar pc + internet gewoon echt nodig heeft hiervoor.

     

    Ik hoop daarom ook dat iemand mij en mijn moeder hiermee kan helpen.

     

    Grtz Anita

     

     

    Naamloos.png

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Het is onder meer omwille van het beperkte RAM-geheugen (2GB) sowieso geen krachtige pc(meer).

    We zullen eens kijken of er nog andere factoren de werkingssnelheid ondermijnen.

     

    Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

    Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

     

     

    Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

    • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

     

    RSIT Logbestanden plaatsen

    • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

     

    Bekijk ook de volgende video:

     

    aangepast door droske
    aanvulling

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites


    Hallo,

     

    Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
     

    • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
    • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
    • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
    • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
    • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
    • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
    • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
    • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.

    (Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Ok ik ga vanmiddag even langs bij mijn moeder daarvoor. 

     

    Hoelang duurt die scan ongeveer en kan ze de pc niet gebruiken? 

    Mijn moeder zit namelijk met het inroosteren voor haar thuiswerk via de pc dus is het even handig dit te weten evt .

     

    Grtz Anita 

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Hallo,

     

    Hoe lang het duurt durf ik niet te zeggen, het ligt aan hoeveel er op de pc staat en het is raadzaam als de scan draait niet op de pc te werken.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.302
      • Meeste online
        1.622

      Nieuwste lid
      Henkw2
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door wginneke
        ik heb 3 pc's in een lokaal netwerk, alle drie draaiend op Win10 Pro ver 1903. Aan Pc2 hangen 2 gedeelde printers en sinds enige tijd zijn er problemen om met Pc1 (onlangs Win10 volledig opnieuw geïnstalleerd) de gedeelde printers te gebruiken.
        Pc 3 kent in "Netwerk" zowel Pc1 als Pc2 en kan ook perfect de gedeelde printers gebruiken, Pc1 en Pc2 hebben in "Netwerk" geen enkele pc staan.
        Een gedeelde map kan via netwerkverbinding in verkenner gemaakt worden van Pc1 naar Pc2 en omgekeerd en Pc2 kan een gedeelde netwerkprinter (als test) van Pc1 gebruiken maar omgekeerd niet.
         
        ik heb al vanalles geprobeerd (SMB1 is actief, discovery functies zijn gestart, IPv6 afgezet, ...) maar ik slaag er niet in om vanaf Pc1 af te printen op de gedeelde printers.
         
        Iemand nog een tip om de zaak terug aan de praat te krijgen?
         
        Alvast bedankt.
         
         
      • Door Vanessa_DB
        Beste iedereen,
         
        Ik ben sinds jaren klant bij Telenet en had volgende opstelling :
         
        Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch --> |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                                                                                                       2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                                                                                                       3) Smart TV
         
        De HP switch is er gekomen omdat vanaf de plaats waar de Telenet lijn binnenkomt en dus de router staat, ook nog andere toestellen staan die internet / connectie naar buiten/binnen nodig hebben. (o.a. een NVR toestel). Vanuit die plaats (dus vanaf de HP switch) is er slechts 1 netwerkkabel die naar de plaats loopt waar de digicorder en (Smart) TV en Linksys router staan. Op die plaats wordt die kabel aan een kleine 5-ports switch gehangen en vanaf die switch loopt één kabel naar de TV, één naar de digicorder en één naar de Linksys router. Blijkbaar was die kleine switch nodig omdat er anders niet van buitenaf aan de digicorder kon (Yello app ed.) ?!?
         
        Hopelijk is de opstelling een beetje duidelijk. Alles werkte wel op die manier. De digicorder én de NVR waren vanop afstand bereikbaar.
         
        Sinds vorige week heb ik nu ook Scarlet.
         
        Nu zal je je wellicht afvragen waarom in hemelsnaam twee ??
        Wel, ik werk nu ook zeer regelmatig van thuis uit en mijn werkgever wou een aparte provider (verbruik, boekhoudkundig, ...). We hebben er dus voor gekozen om de huidige Telenet installatie te behouden voor het werkgedeelte en Scarlet erbij te nemen voor het privé-netwerk.
         
        Op eerste zicht leek alles ook in orde toen de technieker vertrok.
         
        Maar ... vanaf de volgende dag ondervond ik problemen ... 
         
        Zeer traag netwerk. Nauwelijks of niet op WiFi netwerk (op eigen Linksys router) kunnen aanmelden. Digicorder én NVR niet meer bereikbaar van buiten uit. ...
         
        De technieker van Scarlet heeft vanaf de Scarlet (Proximus) router een kabel ingeplugd in de HP ProCurve. De decoder van Scarlet staat in de ruimte waar ook de Telenet DigiCorder staat. Vanuit de mini switch loopt dus nu ook een kabel naar de Scarlet decoder. De opstelling is nu als volgt : 
         
         
        Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch -->
        Inkomend internet op Scarlet router  (Wifi & interne ip adressen 192.168.1.***) --> HP ProCurveSwitch -->
         
                                          van daaruit dus                  |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                           2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                           3) Smart TV
                                                                                                                                                           4) decoder Scarlet
         
        De wijziging is dus ook dat de eigen Linksys router nu een ip-adres van de Scarlet router (192.168.1.x) heeft gekregen ipv voorheen van de Telenet router (192.168.0.x). Voor het verdere interne netwerk blijft de Linksys via hetzelfde ip adres (10.z.y.***) bereikbaar.
         
        Kortom, er komen twee internetverbindingen (Telenet & Scarlet) binnen op de desbetreffende routers die beiden via een LAN poort en kabel verbonden zijn met de HP ProCurve Switch.
        Vanaf de HP Procurve Switch lopen netwerkkabels naar andere toestellen in deze ruimte (zoals de NVR) én ook één kabel naar de andere ruimte waarin de Telenet Digicorder, Scarlet decoder, Smart TV en Linksys router staan.
        Op die Linksys router connecteren de prive toestellen (bv. pc's, portables en printer) meestal via de WiFi en die krijgen dus een 10.z.y.*** ip adres. 
         
        Is dit nu een goede opstelling (volgens de technieker wel). Gezien de problemen denk ik echter van niet, maar waar ligt het probleem dan ?
        Is het omdat alles vanaf de HP ProCurve Switch slecht over één kabel moet naar de andere ruimte, of doordat er twee inkomende internetverbindingen op de HP ProCurve Switch zitten, of is het helemaal iets anders of ... ??? Hoe kan ik dit probleem opgelost krijgen ?
         
         
         
      • Door RoMuLaN
        Ik gebruik Windows 10 als besturingssysteem.
        Sinds enkele dagen ervaar ik bij het opstarten van de browser Microsoft Edge problemen. In plaats van de homepage (msn) te laden met daarop de meest recent gebruikte apps, laadt er een blanco scherm en als ik dan zelf websites invoer, dan moet ik daar altijd bevestigen voor cookiesinstellingen, worden paswoorden (voorbeeld facebook, YouTube, Steam,...) niet onthouden, en alle pagina's laden zeer traag, en de hulppagina's van microsoft blijven wit staan.
         
        Ik heb het volgende al geprobeerd:
        - heropstarten
        - apart gezette tabbladen verwijderd
        - verwijderen van cache, cookies, trackers
        - herstel en herinitialisatie
        - antivirus laten lopen
        - updates W10 laten lopen

        Niets lijkt te werken. Zijn er nog mensen die deze problemen hebben ontmoet, en wat is jullie oplossing geweest?
      • Door hpPhilip
        Hallo iedereen,
        sinds een dikke week heb ik problemen met de tekst die, al dan niet, verschijnt op mijn scherm tijdens het gebruik van internet (browser?).
        Bij gewone programma's (word, excel, verkenner, enz.) heb ik dat probleem niet.
        In de bijlage kunnen jullie zien wat mijn probleem is.
        Alvast bedankt voor jullie, hopelijk nuttige, feedback.
        Mvg Philip
        Schermproblemen.docx
      • Door Gebruiker22
        Hallo,
        Nadat ik klaar was met het bouwen van mijn pc (2 maanden geleden), het installeren van drivers en updates, heb ik een aantal problemen ondervonden.

        1. Probleem met browsers.
        Browsers laden de pagina niet meer, duren te lang om een afbeelding te laden of een video af te spelen tot het punt waarop het probleem van "time-out van de verbinding" wordt aangegeven.
        Om dit op te lossen, moet ik een andere browser gebruiken, totdat die browser hetzelfde probleem zou hebben, dus het maakt niet uit in welke browser ik gebruik. Na een tijdje laden ze allemaal op de een of andere manier de pagina niet meer. Ik heb niets ge-edit in alle browsers. (alles staat op de default settings)
         
        - Google Chrome: werkt niet. De sites blijven maar laden.
         
        Brave: werkt vaak, kan browseren, stopt met laden van pagina's na gebruik. Geeft dezelfde foutmelding als Google Chrome.
        T
        Soms moet ik meer dan een paar minuten wachten totdat de pagina is geladen en dan werk het niet meer.
         
        - FireFox: momenteel gebruikt het om dit bericht te typen, werkt prima. Na enig gebruik laadt het foto's en video's wat langzamer op het punt dat het geen verbinding maakt. (Zelfde issue als Chrome and Brave)
        - Mircosoft Edge: heb het niet veel gebruikt, maar als niets werkt, gebruik ik het als een laatste redmiddel. Het heeft dezelfde problemen als FireFox en Brave als er gebruik van maak.

         

        2. Windows en tijden het gamen freezes.

        Bij gebruik van Windows:

        Soms beweegt het niet of bevriest het langer dan 5 minuten. Als ik bijvoorbeeld op Taskmanager click of iets moest zoeken, bevriest het.
        Wanneer ik een programma of afbeelding open, bevriest alles, soms geen muisbeweging. Bij het typen in een browser heeft ook hetzelfde probleem. Maakt niet uit wat.
        Een klein voorbeeld wanneer ik iets wil zoeken: https://youtu.be/t7GNmcwiUmk
         

        Bij het spelen van Games:
        Maakt niet uit welk spel (Nostale, Closers, Rust) het scherm stop een paar seconden. Door en door.

         

        3. Andere talen installeren
        Ik kan niets selecteren zoals je kunt zien in de onderstaande schermafbeelding.
        https://i.imgur.com/6on8wit.png


        4. Mijn build:
         
         
        5. BIOS

        Ik ben op internet op zoek geweest en vond geen oplossingen... Wat kan ik doen om deze problemen op te lossen?
        Heb ook een logje van Speccy aan dit bericht toegevoegd. (Desktop.txt)
        Desktop.txt
             
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.