Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


AnitaVenlo

Steeds vaker erg traag internet

    Aanbevolen berichten

    Hallo,

     

    Ik heb een nogal veel voorkomende vraag ben ik bang. Het internet van mijn moeders PC is soms extreem traag. De PC is via kabel aangesloten aan de modem.

    De modem komt van Ziggo, deze is ongeveer 2 jaar geleden hier aangesloten geworden.

     

    Ik heb via verschillende browsers het internet 'getest'. Maar er zit niet erg veel verschil in wat betreft de snelheid.

    Ik vroeg mij af of het misschien überhaupt wel aan het netwerk of modem ligt of niet gewoon aan haar pc ( deze is van 2009 ongeveer).

     

    Het is voor mijn moeder erg belangrijk dat het internet wel goed blijft werken omdat ze thuiswerk heeft en haar pc + internet gewoon echt nodig heeft hiervoor.

     

    Ik hoop daarom ook dat iemand mij en mijn moeder hiermee kan helpen.

     

    Grtz Anita

     

     

    Naamloos.png

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Het is onder meer omwille van het beperkte RAM-geheugen (2GB) sowieso geen krachtige pc(meer).

    We zullen eens kijken of er nog andere factoren de werkingssnelheid ondermijnen.

     

    Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

    Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

     

     

    Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

    • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

     

    RSIT Logbestanden plaatsen

    • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

     

    Bekijk ook de volgende video:

     

    aangepast door droske
    aanvulling

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites


    Hallo,

     

    Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
     

    • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
    • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
    • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
    • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
    • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
    • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
    • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
    • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.

    (Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Ok ik ga vanmiddag even langs bij mijn moeder daarvoor. 

     

    Hoelang duurt die scan ongeveer en kan ze de pc niet gebruiken? 

    Mijn moeder zit namelijk met het inroosteren voor haar thuiswerk via de pc dus is het even handig dit te weten evt .

     

    Grtz Anita 

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Hallo,

     

    Hoe lang het duurt durf ik niet te zeggen, het ligt aan hoeveel er op de pc staat en het is raadzaam als de scan draait niet op de pc te werken.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        38.989
      • Meeste online
        1.622

      Nieuwste lid
      Bloodnose
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door RoMuLaN
        Ik gebruik Windows 10 als besturingssysteem.
        Sinds enkele dagen ervaar ik bij het opstarten van de browser Microsoft Edge problemen. In plaats van de homepage (msn) te laden met daarop de meest recent gebruikte apps, laadt er een blanco scherm en als ik dan zelf websites invoer, dan moet ik daar altijd bevestigen voor cookiesinstellingen, worden paswoorden (voorbeeld facebook, YouTube, Steam,...) niet onthouden, en alle pagina's laden zeer traag, en de hulppagina's van microsoft blijven wit staan.
         
        Ik heb het volgende al geprobeerd:
        - heropstarten
        - apart gezette tabbladen verwijderd
        - verwijderen van cache, cookies, trackers
        - herstel en herinitialisatie
        - antivirus laten lopen
        - updates W10 laten lopen

        Niets lijkt te werken. Zijn er nog mensen die deze problemen hebben ontmoet, en wat is jullie oplossing geweest?
      • Door hpPhilip
        Hallo iedereen,
        sinds een dikke week heb ik problemen met de tekst die, al dan niet, verschijnt op mijn scherm tijdens het gebruik van internet (browser?).
        Bij gewone programma's (word, excel, verkenner, enz.) heb ik dat probleem niet.
        In de bijlage kunnen jullie zien wat mijn probleem is.
        Alvast bedankt voor jullie, hopelijk nuttige, feedback.
        Mvg Philip
        Schermproblemen.docx
      • Door Gebruiker22
        Hallo,
        Nadat ik klaar was met het bouwen van mijn pc (2 maanden geleden), het installeren van drivers en updates, heb ik een aantal problemen ondervonden.

        1. Probleem met browsers.
        Browsers laden de pagina niet meer, duren te lang om een afbeelding te laden of een video af te spelen tot het punt waarop het probleem van "time-out van de verbinding" wordt aangegeven.
        Om dit op te lossen, moet ik een andere browser gebruiken, totdat die browser hetzelfde probleem zou hebben, dus het maakt niet uit in welke browser ik gebruik. Na een tijdje laden ze allemaal op de een of andere manier de pagina niet meer. Ik heb niets ge-edit in alle browsers. (alles staat op de default settings)
         
        - Google Chrome: werkt niet. De sites blijven maar laden.
         
        Brave: werkt vaak, kan browseren, stopt met laden van pagina's na gebruik. Geeft dezelfde foutmelding als Google Chrome.
        T
        Soms moet ik meer dan een paar minuten wachten totdat de pagina is geladen en dan werk het niet meer.
         
        - FireFox: momenteel gebruikt het om dit bericht te typen, werkt prima. Na enig gebruik laadt het foto's en video's wat langzamer op het punt dat het geen verbinding maakt. (Zelfde issue als Chrome and Brave)
        - Mircosoft Edge: heb het niet veel gebruikt, maar als niets werkt, gebruik ik het als een laatste redmiddel. Het heeft dezelfde problemen als FireFox en Brave als er gebruik van maak.

         

        2. Windows en tijden het gamen freezes.

        Bij gebruik van Windows:

        Soms beweegt het niet of bevriest het langer dan 5 minuten. Als ik bijvoorbeeld op Taskmanager click of iets moest zoeken, bevriest het.
        Wanneer ik een programma of afbeelding open, bevriest alles, soms geen muisbeweging. Bij het typen in een browser heeft ook hetzelfde probleem. Maakt niet uit wat.
        Een klein voorbeeld wanneer ik iets wil zoeken: https://youtu.be/t7GNmcwiUmk
         

        Bij het spelen van Games:
        Maakt niet uit welk spel (Nostale, Closers, Rust) het scherm stop een paar seconden. Door en door.

         

        3. Andere talen installeren
        Ik kan niets selecteren zoals je kunt zien in de onderstaande schermafbeelding.
        https://i.imgur.com/6on8wit.png


        4. Mijn build:
         
         
        5. BIOS

        Ik ben op internet op zoek geweest en vond geen oplossingen... Wat kan ik doen om deze problemen op te lossen?
        Heb ook een logje van Speccy aan dit bericht toegevoegd. (Desktop.txt)
        Desktop.txt
             
      • Door Cristiane van der Werf
        Hallo,
         
        Ik ben hier nieuw en ik vraag me af of iemand mij kan helpen en weet of het mogelijk is het werkgeheugen van mijn Lenovo tablet uit te breiden.
        De tablet heeft 1 GB aan RAM en voor zo weinig geheugen vind ik het toch best een goede tablet. Echter ben ik gewoon nieuwsgierig of dit mogelijk is. Ik heb eerst uitgebreid het internet doorzocht maar kon helaas niets vinden dat mijn vraag beantwoord.
         
        Groetjes,
        Cristiane 
      • Door HeavenlyDemon
        Hoi,
         
        Ik heb laatst mijn moederboard, ram, CPU en PSU vervangen nadat mijn oude moederboard van DDR3 kapot ging. 
        Dus ben ik geupgrade naar DDR4 en dus veel moeten vervangen. 
        Nu is dus mijn probleem dat wanneer ik download dat de rest zoal Discord of tijdens het gamen te erg gaat laggen en ik niks meer kan doen (voordat ik had geupgrade was dit niet de zaak).
        De drivers heb ik ook al bekeken en leken up to date te zijn.
        Mijn SSD was wel raar aan het doen na de faal van mijn moederbord maar doet het nu weer prima, maar misschien dat het daar mee te maken kan hebben.
        Heb ook Windows 10 nog niet geactiveerd op dit moment door de hardwareupgrade maar neem aan dat dit niet het probleem veroorzaakt.
         
        Mijn specificaties zijn:
         
        Moederboard: B360M H
        CPU: Intel i5-8600 @ 3.10Ghz (6cpu)
        RAM: 8GB
        GPU: AMD radeon RX 470
        PSU: Seasonic M12

        Hopelijk weet er iemand meer over dit probleem en mochten er meer vragen zijn beantwoord ik ze zo snel mogelijk.

        Mvg,
         
        Thom
         
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.