Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


AnitaVenlo

Steeds vaker erg traag internet

Aanbevolen berichten


  • Topicstarter
  •    0

    Zoals je ziet heeft de scan niets gevonden aan malware.

     

    Het internet is zoals ik al eerder zei niet altijd even traag. Maar het komt wel steeds vaker voor de laatste tijd.

     

    Vooral de website welke mijn moeder nodig heeft om te werken is heel erg traag. Mijn moeder zegt dat ze dan telkens 'de pagina ...... is aan het laden'  ziet staan, waarnaar het erg lang duurt voordat dit ook het geval is. Ze belt voor een callcenter en de klantgegevens van de betreffende klant die ze op dat moment aan de telefoon heeft/krijgt moet ze dan natuurlijk dan wel voor zich hebben om de mensen goed te kunnen helpen met hun vragen etc.

     

    Als het niet aan de pc ligt of aan de modem, zou het dan misschien aan die website kunnen liggen. Er zijn verder geen klachten geweest van collega's over de website, vandaar dat ik ook dacht dat het toch echt aan mijn moeders PC moest liggen of het internet/modem van hier.

     

    Wat kunnen we verder nog doen of proberen ivm het internet?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Die pc is sowieso niet krachtig. Ik zou op zijn minst in de winkel het RAM geheugen laten verhogen tot 3 of 4 GB. Hoger heeft geen zin voor dat 32 bits besturingssysteem.

     

    Ik ben geen Ziggo kenner. Als landgenoot is abbs daar wellicht beter voor geplaatst.

    Maar kijk eens in het abonnement welke snelheid je beloofd is.

    Doe eens een speedtest, en  maak er met het knipprogramma een afbeelding, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    Ik kom volgende week denk ik pas weer eens bij mijn moeder dus kan even geen screenshot plaatsen helaas.

     

    Zodra ik daar ben zal ik weer iets posten hier.

     

    Grtz Anita

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Sorry dat het zo lang geduurd heeft.

     

    Mijn moeder gaat als het goed is switchen van internet provider. Hopelijk zijn daar de problemen mee opgelost.

    Hartelijk bedankt voor alle hulp en info.

     

    Grtz Anita 

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites


    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.682
      • Meeste online
        1.765

      Nieuwste lid
      Wildt
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door JasperVerplanke
        Beste PC-helpforum,
         
        Sinds lange tijd geeft mijn (zelfgebouwde) pc problemen met snelheid. Het opstarten van de PC gaat traag, zeker het openen en navigeren van het start menu. Een programma starten duurt minuten. Wanneer een programma, bijv. een game, eenmaal gestart is werkt het wel snel. Echter, als ik een paar keer alt+tab tussen een game en andere applicaties, gaat het enorm traag. Vaak loopt de PC dan helemaal vast en lukt het niet eens meer om programma's normaal te starten. Het lijkt er dus op dat het draaien van een programma goed gaat, maar het opstarten van een nieuwe programma of switchen tussen programma's niet.
         
        Zelf heb ik in Task Manager met wat online guides geprobeert e.e.a. te diagnostiseren, maar kon niks concluderen. Onderstaande screenshot is gemaakt tijdens het schrijven van deze post, terwijl weinig programma's draaien.
         

         
        Windows staat geïnstalleerd op een SSD. Hieronder nog enkele specs. Hoor graag als er meer info nodig is!
         

         
        Veel dank!
        Groeten,
        Jasper
      • Door wginneke
        ik heb 3 pc's in een lokaal netwerk, alle drie draaiend op Win10 Pro ver 1903. Aan Pc2 hangen 2 gedeelde printers en sinds enige tijd zijn er problemen om met Pc1 (onlangs Win10 volledig opnieuw geïnstalleerd) de gedeelde printers te gebruiken.
        Pc 3 kent in "Netwerk" zowel Pc1 als Pc2 en kan ook perfect de gedeelde printers gebruiken, Pc1 en Pc2 hebben in "Netwerk" geen enkele pc staan.
        Een gedeelde map kan via netwerkverbinding in verkenner gemaakt worden van Pc1 naar Pc2 en omgekeerd en Pc2 kan een gedeelde netwerkprinter (als test) van Pc1 gebruiken maar omgekeerd niet.
         
        ik heb al vanalles geprobeerd (SMB1 is actief, discovery functies zijn gestart, IPv6 afgezet, ...) maar ik slaag er niet in om vanaf Pc1 af te printen op de gedeelde printers.
         
        Iemand nog een tip om de zaak terug aan de praat te krijgen?
         
        Alvast bedankt.
         
         
      • Door Vanessa_DB
        Beste iedereen,
         
        Ik ben sinds jaren klant bij Telenet en had volgende opstelling :
         
        Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch --> |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                                                                                                       2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                                                                                                       3) Smart TV
         
        De HP switch is er gekomen omdat vanaf de plaats waar de Telenet lijn binnenkomt en dus de router staat, ook nog andere toestellen staan die internet / connectie naar buiten/binnen nodig hebben. (o.a. een NVR toestel). Vanuit die plaats (dus vanaf de HP switch) is er slechts 1 netwerkkabel die naar de plaats loopt waar de digicorder en (Smart) TV en Linksys router staan. Op die plaats wordt die kabel aan een kleine 5-ports switch gehangen en vanaf die switch loopt één kabel naar de TV, één naar de digicorder en één naar de Linksys router. Blijkbaar was die kleine switch nodig omdat er anders niet van buitenaf aan de digicorder kon (Yello app ed.) ?!?
         
        Hopelijk is de opstelling een beetje duidelijk. Alles werkte wel op die manier. De digicorder én de NVR waren vanop afstand bereikbaar.
         
        Sinds vorige week heb ik nu ook Scarlet.
         
        Nu zal je je wellicht afvragen waarom in hemelsnaam twee ??
        Wel, ik werk nu ook zeer regelmatig van thuis uit en mijn werkgever wou een aparte provider (verbruik, boekhoudkundig, ...). We hebben er dus voor gekozen om de huidige Telenet installatie te behouden voor het werkgedeelte en Scarlet erbij te nemen voor het privé-netwerk.
         
        Op eerste zicht leek alles ook in orde toen de technieker vertrok.
         
        Maar ... vanaf de volgende dag ondervond ik problemen ... 
         
        Zeer traag netwerk. Nauwelijks of niet op WiFi netwerk (op eigen Linksys router) kunnen aanmelden. Digicorder én NVR niet meer bereikbaar van buiten uit. ...
         
        De technieker van Scarlet heeft vanaf de Scarlet (Proximus) router een kabel ingeplugd in de HP ProCurve. De decoder van Scarlet staat in de ruimte waar ook de Telenet DigiCorder staat. Vanuit de mini switch loopt dus nu ook een kabel naar de Scarlet decoder. De opstelling is nu als volgt : 
         
         
        Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch -->
        Inkomend internet op Scarlet router  (Wifi & interne ip adressen 192.168.1.***) --> HP ProCurveSwitch -->
         
                                          van daaruit dus                  |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                           2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                           3) Smart TV
                                                                                                                                                           4) decoder Scarlet
         
        De wijziging is dus ook dat de eigen Linksys router nu een ip-adres van de Scarlet router (192.168.1.x) heeft gekregen ipv voorheen van de Telenet router (192.168.0.x). Voor het verdere interne netwerk blijft de Linksys via hetzelfde ip adres (10.z.y.***) bereikbaar.
         
        Kortom, er komen twee internetverbindingen (Telenet & Scarlet) binnen op de desbetreffende routers die beiden via een LAN poort en kabel verbonden zijn met de HP ProCurve Switch.
        Vanaf de HP Procurve Switch lopen netwerkkabels naar andere toestellen in deze ruimte (zoals de NVR) én ook één kabel naar de andere ruimte waarin de Telenet Digicorder, Scarlet decoder, Smart TV en Linksys router staan.
        Op die Linksys router connecteren de prive toestellen (bv. pc's, portables en printer) meestal via de WiFi en die krijgen dus een 10.z.y.*** ip adres. 
         
        Is dit nu een goede opstelling (volgens de technieker wel). Gezien de problemen denk ik echter van niet, maar waar ligt het probleem dan ?
        Is het omdat alles vanaf de HP ProCurve Switch slecht over één kabel moet naar de andere ruimte, of doordat er twee inkomende internetverbindingen op de HP ProCurve Switch zitten, of is het helemaal iets anders of ... ??? Hoe kan ik dit probleem opgelost krijgen ?
         
         
         
      • Door RoMuLaN
        Ik gebruik Windows 10 als besturingssysteem.
        Sinds enkele dagen ervaar ik bij het opstarten van de browser Microsoft Edge problemen. In plaats van de homepage (msn) te laden met daarop de meest recent gebruikte apps, laadt er een blanco scherm en als ik dan zelf websites invoer, dan moet ik daar altijd bevestigen voor cookiesinstellingen, worden paswoorden (voorbeeld facebook, YouTube, Steam,...) niet onthouden, en alle pagina's laden zeer traag, en de hulppagina's van microsoft blijven wit staan.
         
        Ik heb het volgende al geprobeerd:
        - heropstarten
        - apart gezette tabbladen verwijderd
        - verwijderen van cache, cookies, trackers
        - herstel en herinitialisatie
        - antivirus laten lopen
        - updates W10 laten lopen

        Niets lijkt te werken. Zijn er nog mensen die deze problemen hebben ontmoet, en wat is jullie oplossing geweest?
      • Door hpPhilip
        Hallo iedereen,
        sinds een dikke week heb ik problemen met de tekst die, al dan niet, verschijnt op mijn scherm tijdens het gebruik van internet (browser?).
        Bij gewone programma's (word, excel, verkenner, enz.) heb ik dat probleem niet.
        In de bijlage kunnen jullie zien wat mijn probleem is.
        Alvast bedankt voor jullie, hopelijk nuttige, feedback.
        Mvg Philip
        Schermproblemen.docx
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...