Ga naar inhoud

An operating system wasn’t found error na reset


Dbrown

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn laptop verkopen, dus deed ik een reset (windows 10). Tijdens de reset kreeg ik de melding: 'er is een fout opgetreden tijdens de reset van windows'

Wanneer ik mijn laptop wil opstarten krijg ik de error: An operating system wasn’t found. Try disconnecting any drives that don't contain an operating system.

Kan dan enkel op ctrl alt del duwen om te restarten om opnieuw hetzelfde scherm te zien. Ik heb geen installatie cd-rom van windows meer voor deze laptop aangezien ik niet de originele eigenaar er van ben (ook tweedehands gekocht). Ik heb enkel nog een windows 7 cd rom van mijn pc zelf, maar deze is al eens gebruikt (voor mijn pc dus). Iemand die mij kan zeggen hoe ik dit kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn XP-tijd is al even geleden en de 7 heb ik nooit gehad, maar als ik me goed herinner: gewoon van de 7-cd laten opstarten en je kan - vóór het installeren - eerst je schijf laten formateren.

Is dit gebeurd, dan breek je de zaak gewoon af.

 

Ander middel: je schijf wissen met Killdisk - hier een Nederlandstalige handleiding: http://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/schijf-wissen-met-killdisk-22825/

(en dan is ze nog goed gewist ook)

ps: je moet daarvoor dus wel die killdisk kunnen binnenhalen en op cd branden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Dbrown zei:

Windows 7 cd kan je dus twee maal gebruiken? (Heb deze namelijk al gebruikt voor mijn pc, en dan nog eens voor mijn laptop?)

ja en nee: een herstelbewerking kan en mag je er overal mee doen, een nieuwe installatie niet omdat het normaal om een OEM-versie gaat (en die mag je maar op één systeem installeren)

23 uren geleden, Dbrown zei:

Ik kan misschien iets met een memorystick doen?

ik denk dat je met deze Windowspagina wel verder kan

 

Edit: of wil je liever je 10 behouden op je systeem?

In dat geval zou ik gewoon met Media Creation Tool een clean install van de 10 doen ( stick van min 4 Gb nemen - let op: alles op die stick wordt gewist! - en die dus in orde maken, dan àlle andere usb-sticks van je systeem verwijderen, rebooten vanaf de MCT-stick en windows clean installeren.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik dat de laatste optie voor mij het interessantst zal zijn. Windows 7 was er vooraf al op geïnstalleerd, maar heb dan gratis geupgrade naar w10. Ben niet zeker dat een w7 cd gebruikt kan worden om w10 te herstellen (en dan waarschijnlijk opnieuw te installeren), dus zal de media creation tool het interessantst zijn om w10 te herstellen. Ik laat weten hoe het afgelopen is, bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zopas geprobeerd om MCT op stick te krijgen, maar wanneer ik mijn stick wil selecteren als usb-flash station, dan komt er niets tevoorschijn in de lijst van beschikbare usb's in MCT. Heb nochtans deze richtlijnen gevolgd (via cmd): http://betanews.com/2015/07/29/how-to-create-a-bootable-windows-10-usb-drive/#11

USB werkt sowieso, heb het met nog een andere geprobeerd maar hetzelfde probleem? 

aangepast door Dbrown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, jammer dat je hier niet kan editten dus sorry voor de 3e post. Even update: heb met rufus de windows 10 iso file op mijn usb stick geplaatst. Maar wanneer ik deze in mijn laptop doe, dan gebeurt er niets en zie ik nog steeds dezelfde melding als ik nu zie. Dus momenteel zit ik wat vast... mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm... zie je de stick in verkenner?  (probeer even een andere ingang als je kan - en, als je de keuze hebt, plug hem eens in een usb2- ingang in?)

 

Op 17-10-2016 om 12:23, Dbrown zei:

Ik wil mijn laptop verkopen, dus deed ik een reset (windows 10)

Twee vraagjes hierbij:

> moet er een windows op staan bij je verkoop - of wil je hem ook wegdoen zonder windows? (in dat laatste geval is een format ook een oplossing... ?)

> wat bedoelde je met een 'reset' van windows 10 ?  (terugkeren naar de 7?)

 

enne ... dit gelezen?  Windows gratis en legaal downloaden ?  (als je dit volgt, zou ik opnieuw opteren voor de stick, niet een dvd of cd dus - gaat sneller)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.