Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


PjDc

BSOD igdkmd64.sys

    Aanbevolen berichten

    Beste

     

    Ik heb nu sinds een 6-tal weken de Acer Pedator G9-591. Ik heb deze notebook aangekocht voor school, dit omdat we nogal zware programma's en veel tegelijkertijd moeten kunnen draaien. Hier hangt dan ook een serieus prijskaartje aan vast. Wat je dan verwacht is dat alles perfect draait, maar dit is jammer genoeg niet zo. Al snel na mijn aankoop kreeg ik last van de BSOD system_service_exception igdkmd64.sys. Het gebeurt steeds op random momenten. Na wat opzoek werk kwam ik steeds terug bij mijn drivers. Ik heb zowel mijn Intel als NVIDIA proberen updaten, zonder resultaat. Opnieuw installeren ook geen resultaat.

     

    Heb ook een mail gestuurd naar Acer support (zie bijlage), heb zijn voorstellen uitgevoerd zoals beschreven. Dit heeft mij 1 dag geen BSOD opgeleverd maar dan kreeg ik hem opnieuw, ditmaal wel met "kmode exception not handled igdkmd64.sys". Een schone installatie of factoryreset is echt wel het laatste dat ik wil doen. Kan mijn laptop ook niet missen aangezien ik heb dagelijks nodig heb.

     

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

     

    Alvast bedankt

     

    Met vriendelijke groeten

    PjDc

    MailAcer.jpg

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

    Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

     

     

    Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

    • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

     

    RSIT Logbestanden plaatsen

    • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

     

    Bekijk ook de volgende video:

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Beste

     

    U kan het log bestand in de bijlage vinden.

    Ter info: gisteren had ik terug een BSOD deze keer met de melding: driver irql_not_less_or_equal (nwifi.sys)

     

    log.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

     

    Download zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    chromelook;
    firefoxlook;
    CHRdefaults;
    emptyfolderscheck;delete
    startupall;
    filesrcm;
    • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
       
    • Do a Quick Scan
    • Auto Clean
       
    • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

    Zoek.exe logbestand plaatsen

    • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

    Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

    De download start automatisch na enkele seconden.

     

    • Sluit alle openstaande vensters.
    • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
    • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
    • Na de scan krijg je de melding wachten op actie boven de voortgangsbalk.
    • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
    • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
    • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

     

    Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

    Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

     

    Logbestand plaatsen

    • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Mooi opgeruimd.

    We kunnen de malware opruiming afronden.

     

    Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

    Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

    De download start automatisch na enkele seconden.

     

    Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

    Zet nu vinkjes voor de volgende items:

    • Remove disinfection tools
    • Purge System Restore
    • Reset system settings

     

    Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

    Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

    Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

     

     

    Hoe is de situatie ondertussen met de grafische drivers?

    Als je nog steeds problemen hebt, doe dan het volgende.

     

    Download en installeer Speccy.

    Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

     

    Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

     

    Speccy.PNG

     

    Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

    Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

    In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

    Meer info over deze procedure lees je HIER.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Beste

     

    Heb Delfix uitgevoerd. Hier kan u de link van speccy vinden: http://speccy.piriform.com/results/MaVWNkikft3lvcBkWIHWwg5

    Heb nog 1 maal een BSOD gehad met nog steeds dezelfde melding " kmode exception not handled igdkmd64.sys". Deze BSOD verscheen tijdens het uitvoeren van de adwcleaner, weet niet of dit er iets mee te maken heeft aangezien het op de meest random momenten tevoorschijn kan komen. Het probleem is wel aanzienlijk verminderd maar blijkt nog niet volledig weg te zijn.

     

    Alvast bedankt voor de hulp.

    DelFix.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.353
      • Meeste online
        1.765

      Nieuwste lid
      Dimi1986
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door filip van temse
        goede middag,
        Ik heb al enkele uurtjes gezocht maar het lukt niet.
        Na defect van mijn ssd heb ik deze vervangen .
        Het lukt mij echter niet om windows 10 opnieuw te installeren.
        -De eerste poging gaf onmiddellijk aan dat de drivers ontbraken, maar deze zijn nergens te vinden.
        Het is een xpg sx8200 pro van 512 G
        De installatie wou gewoon niet starten.
        -Na wat aanpassingen in de bios startte de istalatie wel maar liep ze al snel vast, ontbrekende bestanden op 23percent
        msiz370-A pro
        seag 2TB st2000DM006
        intel core i5-8400
        windows home (memory stick)
         
         
         














      • Door Mike9090
        Normaal als je een koptelefoon in je pc doet komt er bij geluid dat je speakers of koptelefoon kan gebruiken en per apparaat je geluidsniveau kan aanpassen. Bij mij staat er geen koptelefoon als ik mijn koptelefoon aansluit maar het geluid speelt wel door de koptelefoon. Als ik mijn geluid op 0 zet en dan mijn koptelefoon er in doe blijft hij op 0 en moet ik hem naar 100 zetten en als ik hem er uit haal weer naar 0 omdat ik mijn speakers niet wil gebruiken. 
      • Door Mike9090
        Ik krijg soms uit het niets meldingen dat mijn windows 10 licensie binnenkort verloopt maar ik weet niet hoe ik het moet verlangen. Dit zie ik dan elke keer. Als ik op ga naar instellingen druk zie ik niks waar ik het kan verlengen.

      • Door Mike9090
        Als ik de verkenner open opent hij op de bovenste helft van het scherm. Als ik op de windows knop druk en ik typ iets in om te zoeken staat dat menu boven aan. Verschillende spellen en andere programmas die ik open staan op de bovenste helft van mijn scherm. Ik heb dit probleem alleen niet met chrome maar met de rest van mijn programmas heb ik het wel.
      • Door Mike9090
        Ik had al eerder dit probleem en toen had ik ook een post gemaakt en toen moest ik naar apparaatbeheer en dan mijn geluidsapparaten verwijderen. Dan als ik mijn laptop opnieuw opstartte had ik weer geluid omdat hij die apparaten opnieuw installeerde. Ik heb dit nu al 10 keer gedaan maar het werkt niet meer. In mijn volume mixer staat alles op honderd en niks is gemute. Het groene balkje voor het geluid komt ook helemaal omhoog maar ik hoor niks. 
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.